امـروز : جمعه 14 ارديبهشت 1403
تاریخ : دوشنبه 21 خرداد 1397
کد 9899

اعتبارات بانک های خصوصی  باید در خدمت توسعه صنعت استان باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : باید از انتقال اعتبارات بانک های خصوصی به خارج از استان و سرمایه گذاری آن در استان های دیگر جلوگیری شود و این سپرده در قالب تسهیلات کم بهره در اختیار صنعتگران آذربایجان شرقی قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در نشست مشترک نمایندگان دولت و صاحبان صنایع غذایی استان با بیان اینکه خروج اعتبارات بانک های خصوصی از استان اجهاف در حق صنعت آذربایجان شرقی است، گفت : بانک های خصوصی مستقر در استان با انتقال سپرده های استان به دیگر استان ها حقوق صنعتگران را تضییع میکنند که باید با جلوگیری از این کار، سپرده ها در قالب تسهیلات کم بهره در اختیار صنعتگران قرار گیرد.

امام جمعه تبریز گفت : راهبرد اقتصادی کشور ، مدنظر مقام معظم رهبری که از ۱۰سال پیش در عناوین سال از سوی معظم له بیان میشود، باید اولویت های دستگاه های اجرایی خصوصاً بانک های عامل باشد تا با تسهیلات کم بهره از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی حمایت کنند.

وی با بیان اینکه فشارهای اقتصادی موضوعی است که دشمن برای ضربه زدن به ملت ایران برای آن سرمایه گذاری کرده است، گفت : دشمن در تلاش است با سوء استفاده از موضوعات اقتصادی و وضع تحریم های اقتصادی ملت ایران را در تنگا قرار دهد چرا که بدخواهان نظام توان تحمیل جنگ های پرهزینه نظامی علیه ملت را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به بیانات رهبری در مراسم  بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام راحل گفت : از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمن تحریم های اقتصادی علیه ملت ایران وضع میکند و طی چند سال اخیر این تحریم ها به جنگ اقتصادی تبدیل شده که این موضوع محور اصلی شرارات های آنهاست ولی با حمایت از فعالان اقتصادی و رونق فضای کسب و کار این نقشه ها خنثی خواهد شد.

امام جمعه تبریز عملیات روانی را از دیگر محورهای شرارت دشمنان علیه ملت ایران عنوان کرد و گفت : بعنوان مثال در موضوع هسته ای دشمن می خواهد افکار عمومی را به این سمت هدایت کند که دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای، کشور را در تگنای مشکلات اقتصادی قرار داده است بطوریکه بر همگان روشن است که ملت به انرژی صلح آمیز هسته ای نیاز اساسی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت : خروج یک جانبه آمریکا از برجام نشان داد بعد از امضای این توافقنامه هیچ تحریمی به جمهوری اسلامی لغو نشده بود و فشارهای اقتصادی علیه ملت تشدید شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه صنایع غذایی استان از برندهای مطرح کشور هستند، گفت : شرکت آناتا یکی از برندهای مطرح آذربایجان شرقی است که با اشتغال زایی هزار نفری در پویایی اقتصاد استان نقش بی بدیل ایفا میکند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده یکی از موانع رونق کسب و کار استان و حتی کشور است، گفت : در سفر رییس جمهور به استان به ایشان تذکر داده ام و الان هم میگویم، دولت و مجلس باید برای اصلاح این قانون اقدام عاجل انجام دهند.

امام جمعه تبریز حل مشکلات واحدهای تولیدی استان را در گروه تدوین و اجرای برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت دانست و گفت : مسئولان گمرکات استان در جهت تسریع در ترخص مواد اولیه صنایع علاوه بر رفع موانع تدابیر ویژه ای در نظر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تقدیر از تلاش های مسئولان استان برای رفع مشکلات اقتصادی استان گفت : باید برنامه کوتاه مدت عملیاتی از سوی مسئولان برای حل این مشکل طراحی و اجرا شود.

در این نشست صاحبان صنایع نیز به بیان مشکلات خود پرداختند.

افزایش همکاری های بین بخشی و هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و نظارتی، مشکلات ناشی از قانون ارزش افزوده، بی ثباتی قیمت مواد اولیه، نبود نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع، بالا بودن بهره های بانکی، نبود حمایت های لازم از سوی دستگاه قضایی، نبود سیستم نظارتی یکپارچه بر واحدهای تولیدی صنایع غذایی از عمده مشکلات مطرح شده در این نشست بود.

شایان ذکر است در حال حاضر ۵۲۰ واحد تولیدی صنایع غذایی در استان فعالیت دارند که به ۱۲۰هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاده کرده است و همچنین این صنایع سال گذشته ۶۵ میلیون دلار صادرات داشته است./*

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 21 خرداد 1397
  • ساعت 09
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh