امـروز : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 1 تير 1397
کد 10105

معاهده FATF توطئه جدید نظام سلطه علیه ایران است/ وکلای ملت در مجلس با پیروی از فرامین رهبری به دور از هیاهوها در مسائل پولشویی و تروریست قانونگذاری کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : تصمیم گیری درباره معاهدهFATF  باید برمبنای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و بدور از هیاهوها و تهدیدات باشد؛ این معاهده طرحی ظالمانه و سلطه طلبانه از سوی استکبار علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه دشمنان با طرحFATF به دنبال ایجاد اخلال در اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت : معاهد‌ه‌ها و قرادادهایی نظیر FATF حتی اگر منافعی هم داشته باشند که ندارند، به خاطر مبداء و منشاء شان، توطئه جدید از سوی نظام سلطه علیه ایران است.

امام جمعه تبریز افزود : موضوع حساس معاهده FATF ضرورت داشتن دقت لازم از سوی نمایندگان مجلس دو چندان کرده است  و امیدواریم وکلای ملت به وظیفه سنگینی که برعهده دارند به درستی عمل کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه موضوعFATF مبارزه با پولشویی و تامین هزینه تروریست است، گفت: هفته گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتند تا موضوع و طرح آن دو ماه مسکوت بماند تا بتوانند در مورد آن با حوصله تصمیم بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه بحث‌های زیادی در رابطه با FATF از جانب نمایندگان مطرح شده است و هر کدام منافع و آسیب‌های این معاهده را مطرح کرده‌اند، تصریح کرد: رهنمودهای روز چهارشنبه رهبر معظم انقلاب در رابطه با این معاهده بسیار راهگشا بود، به طوریکه تکلیف ابهامات و سوالات موجود را مشخص کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : اگرچه مواضع مختلفی از سوی موافقان این طرح و خطرات عدم تصویب معاهده FATF مطرح شد ولی نکته مهم و راهبردی این است که این معاهده ساخته و پرداخته نظام سلطه بوده و برای تامین منافع آنهاست که بعدها به عنوان استاندارد جهانی از آن بهره خواهند برد.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه این معاهده ظالمانه با محوریت سازمان‌های بین‌المللی اجرا می‌شود، افزود: البته کشورهای موافق با اینکه می‌دانند معاهده به ضرر آنهاست ولی از ترسشان زیر بار این معاهده می‌روند.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: تنها راه‌حل این مشکل نصب العین قرار دادن فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ معظم له فرمودند “مجلس به دور از هیاهو و تهدیدات و به طور مستقل در مسائل پولشویی و تروریست قانونگذاری کند” و ما امیدواریم نمایندگان مجلس به وظیفه خود در این راستا عمل کنند تا  از هرگونه گرفتاری اجتماعی بعدی جلوگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به شاخصه‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جانب رهبر فرزانه انقلاب تصریح کرد: داشتن روحیه ایمان، رفتاری عقلانه و مدبرانه مهمترین شاخصه نمایندگان مردم از منظر رهبر انقلاب است و همچنین پرهیز از تجمل گرایی و اشرافی گری باید مهترین اولویت زندگی وکلای ملت در مجلس باشد.

صرفه جویی در مصرف آب یکی از موضوعات مهم خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز بود که نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: متوسط مصرف آب در بخش خانگی ایران۱۹۰ لیتر به‌ازای هر نفر است، در حالیکه در دنیا۱۳۵ لیتر است.

امام جمعه تبریز افزود: متاسفانه در فصول گرم مصرف آب به ۲۵۰ لیتر می‌رسد و براساس آمارها ایرانی ها ۲ برابر متوسط جهانی آب مصرف میکنند، این درحالی است که میزان بارندگی ها در کشور بسیار ناچیز است.

خطیب نماز جمعه تبریز بر صرفه جویی در مصرف آب و برق تاکید کرد و از مردم خواست در اماکن عمومی و منازل هدر رفت آب و برق به صورت جدی جلوگیری کنند تا با کمبود مواجه نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از خطبه های نماز با اشاره گله مندی به حق مردم از قطعی سیستم صوتی در نماز عید فطر گفت: در نماز عید فطر قطعی سیستم صوتی در برخی خیابان‌های اطراف مصلی، نمازگزاران این منطقه را آزرده خاطر کرد که من از آنها عذرخواهی میکنم، اما لازم است مطلع باشید که سیستم صوتی مصلی امام خمینی(ره) پاسخگوی این جمعیت نیست و گفته‌ایم‌ وضعیت را سامان دهند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه از چند ماه قبل مسئولان در تلاش بودند تا سیستم‌های صوتی را مهیا کنند و تا به این لحظه برای ما هنوز روشن نیست که این قطعی عمدی بوده است یا خیر، تصریح کرد: بنده از ارگان‌های امنیتی و اطلاعاتی هم درخواست دارم تا در این زمینه تحقیق نمایند تا علت مسئله مشخص شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته و شروع هفته قوه قضائیه با بیان اینکه سالم بودن این قوه سلامت و امنیت جامعه را تضمین میکند گفت: کارآمدی قوه قضائیه عامل کارآمدی دیگر قواست و باید این مجموعه سالم باشد.

وی افزود: قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده‌ها باید در عین دقت عمل، سرعت را نیز مورد توجه قرار دهد زیرا که این خواست ملت ایران اسلامی است.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه طول کشیدن پرونده های قضایی از نظر مردم باعث لوث شدن قضیه می‌شود، گفت: برخورد با افراد فاسد و متخلف در جامعه، خواست مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به فرا رسیدن هفته مبارزه با موادمخدر گفت: همسایگی با افغانستان منجر به افزایش سرانه مصرف در کشور شده است ولی از همه نخبگان و مسئولان می‌خواهیم در جهت کاهش مصرف موادمخدر تلاش کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه خاطرنشان کرد: امروز سالگرد تخریب بقاع متبرکه ائمه توسط وهابیت بود که این روز سندی محکم بر مظلومیت شیعه و چهره شیطانی وهابیت است.

وی با اشاره به روز اصناف گفت: این قشر نقش بسزایی در دوران دفاع مقدس داشته‌اند و امیدواریم اصناف و بازاریان در جنگ اقتصادی دشمن که چند سالی است ملت ایران را با مشکلاتی مواجه کرده نقش بی بدلیل خود را داشته باشند و با راهبرد اقتصاد مقاومتی همگام شوند.

امام جمعه تبریز، با اشاره به روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی گفت: مبلغان دینی و روحانیت باید اسوه و الگوی جامعه باشند و با موقعیت شناسی و استفاده از ابزارهای نوین دین اسلام را تبلیغ و دستاورد های انقلاب را در جامعه بازگو کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به ترور نافرجام ششم تیرماه و شکست توطئه دشمنان در سوء قصد به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ذخیره الهی برای هدایت سکان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که در ۶ تیرماه سال ۶۰ سوء قصد دشمنان به ایشان ناکام ماند و تا امروز انقلاب با همان صلابت و اقتدار امام راحل حیاتی جاودانه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز با هوشیاری و تدبیر خود در طول این سالها سایه بسیاری از جنگ ها و توطئه های دشمنان را خنثی کرده اند.

خطبه های اول نماز جمعه تبریز به موضوع گشایش در رزق و روزی اختصاص داشت که حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم گفت: گشایش در رزق و روزی در جهت امتحان بندگان از سوی خداوند است که بر اساس آن باید در زمان تنگدستی صبر پیشه کنیم و از توجه به مال حرام اجتناب کرده تا در این امتحان سربلند باشیم.

امام جمعه تبریز افزود: گشاده رویی در خانواده و روابط اجتماعی و برخورد با همکاران، زیر دستان و دوستان از جمله موضوعاتی است که باعث افزایش رزق و روزی میشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: سخت گیری بی جهت و فاسد کننده باعث کم شدن روزی میشود و برعکس آن مساعدت و دستگیری از برادران دینی و همچنین امانت داری باعث گشایش در رزق و روزی میشود./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 1 تير 1397
  • ساعت 18
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh