امـروز : شنبه 8 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 9 ارديبهشت 1402
کد 24697

خطیب جمعه تبریز:

حمایت از کارگران جامعه زمینه تحقق رونق تولید/ جریان‌های معاند نگاه خود به آمریکا را اصلاح کنند

امام جمعه تبریز گفت: اندیشه رهبر معظم انقلاب درباره حفظ وحدت راهبرد است نه تاکتیک مقطعی.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حفظ وحدت با سلائق مختلف تکلیف همه را مشخص کرد و باید همه اقدامات و برنامه‌ها مبتی بر تحکیم پایه‌های وحدت ملی باشد و همه سیاستگزاران و مجریان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باید از اختلاف‌افکنی و دو قطب‌ و چند قطبی‌سازی جامعه پرهیز کنند.
خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه جامعه ایران اسلامی باید عین تفاوت‌ها اتحاد ملی را حفظ و تقویت کند، تصریح کرد: حفظ اتحاد ملی موجب می‌شود تمرکز و سرمایه کشور به پای مسائل کاذب و غیرلازم در جامعه هدر نرود و موضوع‌های اساسی کشور که طیف گسترده‌ای از جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد مورد توجه و همت مسئولان قرار بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تاکید کرد: حل مشکلات کشور نیازمند داشتن یک ذهنیت بروز و سازماندهی شده درباره اولویت‌ها است.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: نماز عید فطر امسال در تهران به امامت امام مسلمین نشان داد محور وحدت مانند همیشه حضرت امام خامنه‌ای است که همواره انقلاب را در مقابل هجمه‌های خارجی و وادگان خارجی حفظ کرده است.
آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با عرض تسلیت شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده مجلس خبرگان رهبری در بابلسر و نماینده سابق ولی فقیه در استان سیستان و بلوجستان اظهار کرد: این عالم ‌مجاهد که توسط یک نفر مسلح  به صورت مظلومانه به فیض شهادت نایل گردید.
وی در ادامه افزود: من تعجب می‌کنم از اظهارات استاندار مازنداران که در مصاحبه اولیه تلویزیونی در ارتباط با این جنایت اظهار کرد که این اقدام تروریستی نبوده واقعاً اگر اقدام تروریستی نبوده پس چه اقدامی بوده است، اگر ماموران انتظامی و امنیتی این حرف را می‌گفتند انسان می‌گفت شاید این سخنان بررسی شده است.
خطیب جمعه تبریز اضافه کرد: ما انتظار داریم کسانی که اظهار نظر و مصاحبه می‌کنند به کم و کیف قضایا عنایت ویژه‌ای داشته باشند، آیت الله شهید عباسعلی سلیمانی کسی که نزدیک به دو دهه در استان سیستان و بلوجستان خدمات بسیار ارزشمندی داشته است واقعاً مظلومانه به شهادت رسید.
آل هاشم با تبریک هفته معلم گفت: دولت و مجلس در ارتباط با حق و حقوق معلمان اقدامات شایسته ای انجام دادند که به نتیجه نهایی برسانند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز کارگران را سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی دشمن خواند و گفت: کارگران با تلاش شبانه روزی در برابر تحریم های ظالمانه و غیر انسانی ایستادگی کرده و مانع توقف چرخ تولید شده اند و حمایت از کارگران جامعه زمینه تحقق رونق تولید و مهار تورم را فراهم می‌کند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه مشکلات معیشتی و اقتصادی کارگران واقعیت انکار ناپذیر است و باید با اولویت مرتفع شود، گفت : مدیران کارخانه‌ها و شرکت‌ها قدر کارگران را بدانند، کارگران با تلاش های خودشان اقتصاد کشور را رونق می‌دهند و ارزش کار و کارگر باید در فرهنگ ایران اسلامی کاملاً مشخص و روشن باشد.
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد روایتی بدون بزک و روتوش از جامعه آمریکا توسط سیاستمداران این کشور بودیم، اظهار کرد: روایت حقایق جامعه آمریکا از زبان خود آمریکایی‌ها برای مخاطب ایرانی بسیار مهم است، چون در دهه ‌های مختلف جریان غرب‌گرا تصویر آرمان شهر از آمریکا به اذهان مخابره کرده است.
وی افزود: اکنون در سخنان انتخاباتی درون حزبی توسط سیاستمداران آمریکا حرف‌های گفته می شود که حقیقت این کشور بوده بطوریکه یکی از سیاستمداران آمریکا در روزهای اخیر گفته یک چهارم آمریکایی‌ها شب گرسنه می‌خوابند و ۳۳ هزار نظامی سابق آمریکا بی‌خانمان بوده و روزانه به طور متوسط ۲۳ نظامی سابق این کشور خودکشی می‌کنند و جوانان اوکراینی قربانی سیاست آمریکا برای برانداری دولت روسیه هستند.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: این سیاستمدار آمریکایی همچنین در سخنرانی خود ضمن اعتراف و اعتراض  از تشکیل داعش گفته است ارتش آمریکا بیش از صدام از مردم عراق را کشته است.
امام جمعه تبریز گفت: این‌ها حقایق آمریکاست و باید جریان‌های معاند ماموریت‌دار نگاه خود به آمریکا را اصلاح کنند و بیشتر به ماهیت غرب پی ببرند./*
  • نوشته شده
  • در شنبه 9 ارديبهشت 1402
  • ساعت 09
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در پنجشنبه 21 ارديبهشت 1402
  • ساعت 12
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh