امـروز : جمعه 10 فروردين 1403
تاریخ : جمعه 1 ارديبهشت 1402
کد 24692

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم :

دولت مراقب افزایش اجاره‌بهاء مسکن باشد/ جلوگیری از افزایش قیمت خودرو مطالبه عمومی مردم است

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه آسیب‌پذیرترین قشر از تورم مستاجران هستند و این اثر کاملی روی زندگی‌شان گذاشته است، گفت: فصل جابه‌جایی مستاجرها فرا رسیده و بخشی از جامعه به حق نگران اجاره بها هستند.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز اظهار کرد: در سالی که به نام مهار تورم نامگذاری شده است ما از دولت و مجلس توقع داریم که به این مساله ورود پیدا کنند؛ افزایش اجاره بهاء مسکن هزینه گزافی را ایجاد می‌کند، از این‌رو دولت باید مراقب افزایش اجاره بهاء باشند. 
خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه در حوزه خودرو شاهد یک نابسامانی افزایش قیمت هستیم، گفت: باید جلوی دور تند افزایش قیمت خودرو را گرفت و این مطالبه عمومی مردم آذربایجان از دولت و مجلس و دستگاه نظارتی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به سفر یکی از رهبران به اصطلاح برانداز هفته گذشته به سرزمین‌های اشغالی گفت: در شرایطی که چند روز از راهپیمایی گسترده مردم ایران و ملت‌های خاورمیانه در روز قدس می گذشت این آقا به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند و با توجه به نقش رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته‌ای و مخالفت با منافع ملی ایران، چنین کارهایی رنگی نخواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در خصوص وضع خوب دریاچه ارومیه گفت: در هفته‌های اخیر شاهد افزایش حجم ورودی آب به دریاچه ارومیه بودیم که یک بخش به خاطر بارندگی و بخش دیگر تأسیس سامانه انتقال آب کانی سیب به دریاچه می‌باشد.
وی ادامه داد: برنامه احیای دریاچه ارومیه باید منظم انجام گیرد که البته اقدامات اخیر دولت قابل تقدیر و‌ تشکر است اما کافی نیست چرا که ما همچنان منتظریم دولت و متولیان امر با قدرت این برنامه‌های دریاچه را ادامه دهند زیرا دریاچه ارومیه برای دو استان بسیار مهم است.
آل هاشم با اشاره بر عواملی که برای افزایش روزی اشاره شده است و موجب رشد عاطفی مردم در جامعه و خانواده می‌شود، گفت: گشاده‌رویی، آسان‌گیری امور، امانتداری از ویژگی‌های افزایش روزی است.
وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: در روایت آمده است، اگر بندگان خدا در برابر کم بودن روزی کمی صبر کنند و دست درازی به حرام نکنند و اگر روزی زیاد شد، شکر خدا را بر جای بیاورد، روزی‌شان زیاد خواهد شد.
خطیب نماز جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های هفته به روز سالگرد تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهدای ورزشکار، سالگرد مرحوم حضرت‌ آیت‌الله ملکوتی اشاره کرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه دوم اردیبهشت روز تأسیس سپاه پاسداران است؛ گفت: این نهاد به عنوان شجره طیبه از اولین اقدامات مبارک و دستاوردهای بسیار ارزشمند نظام اسلامی است؛ بدون شک این نهاد مردمی نماد و جلوه رشید انقلاب بوده است؛ سپاه علاوه بر نقش موثر در ایجاد امنیت پایدار همواره یک نیروی قدرتمند در عرصه‌های خدمت‌رسانی بوده است.
نماینده ولی فقیه در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند بنده آینده سپاه را یک‌ آینده بسیار مبارکی می‌بینم؛ این نهاد برخواسته از انقلاب که از برکات امام خمینی(ره) است.
آل‌هاشم با بیان اینکه طبق نظر مقام معظم رهبری برای حفظ وحدت و یکپارچگی در شهرها فقط یک نماز عید فطر برگزار شود؛ گفت: امید است با وحدت و به نحو با شکوه همه نمازگزاران شرکت کنند./*
  • نوشته شده
  • در جمعه 1 ارديبهشت 1402
  • ساعت 16
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در پنجشنبه 21 ارديبهشت 1402
  • ساعت 12
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh