امـروز : شنبه 8 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 19 مرداد 1397
کد 11040

عملیات روانی گسترده آمریکا برای بزرگ نمایی آثار تحریم‌ها با هوشیاری مردم شکست میخورد/ اغتشاش و اعتراض های خیابانی راه حل مشکلات اقتصادی نیست/ تلاش جریان ساز خبرنگاران زبان گویای وجدان عمومی و روشنی بخش هر واقعیت است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : آمریکا با تبلیغات وسیع و عملیات روانی گسترده تلاش دارد آثار تحریم ها را در کشور و بین اذهان عمومی بزرگ جلوه دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : آمریکا با تبلیغات وسیع و عملیات روانی گسترده تلاش دارد آثار تحریم ها را در کشور و بین اذهان عمومی بزرگ جلوه دهد اما در این دوره تحریم‌ها، متحدان آمریکا،‌ این کشور را در تحریم علیه ایران تنها گذاشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه سه شنبه هفته گذشته مقامات آمریکا اعلام کردند که برخی تحریم‌ها علیه ایران دوباره اعمال شده و به حالت اولیه برگشته است، گفت: اعلام بازگشت تحریم علیه ایران با تبلیغات وسیع از سوی آمریکا انجام گرفت به طوریکه این کشور تلاش کرده تا با عملیات روانی گسترده آثار تحریم‌ها را بزرگ نمایی کند اما واقعیت این است که در این دوره تحریم‌ها، آمریکا تنهاست و سایر کشورها و متحدان غربی‌، این کشور را همراهی نمیکنند.

امام جمعه تبریز افزود: هفته گذشته همزمان با اعلام آمریکا در بازگشت تحریم‌ها علیه اتحادیه اروپا با ارائه یک بسته پیشنهادی نشان داد که آمریکا را در ادامه تحریم‌ها حمایت نمی‌کند.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: اعلام تحریم ها از سوی آمریکا علیه ایران موجی از مخالفت ها را به دنبال داشته و چین که در جنگ تجاری گسترده با آمریکا هست، درخواست آنها را در خصوص تحریم خرید نفت از ایران را رد کرده است و کشور هایی نظیر روسیه، ترکیه، عراق، هندوستان، آمریکا را همراهی نمیکنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه مقامات آمریکا با ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم فشارهای روانی خود را گسترش میدهند، گفت: مردم با بصیرت و انقلابی ایران باید در این شرایط مثل همیشه با حفظ هوشیاری خود در برابر عملیات روانی آمریکا؛ این شیطان بزرگ را بار دیگر رسوا کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد؛ همه می‌دانند که مشکلات اقتصادی، بیکاری، ارز و گرانی در کشور وجود دارد ولی راه‌حل این مشکلات خدایی ناکرده، اغتشاشات و اعتراض خیابانی نیست.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی و گرانی توجه بیش از پیش مسئولان دولتی را مطلبد، تصریح کرد: مطالبات مردمی به حق است و مسئولان باید سریع‌تر از گذشته به این موضوع  پاسخ دهند، چرا که دشمن با موج سواری بر اعتراضات، امنیت ملی را مورد حمله قرار داده است.

وی افزود: در این شرایط لازم است مردم هوشیاری خود را حفظ کنند که البته مردم آذربایجان همیشه بصیرت خود را داشته و فرصت به دشمن نداده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خاطرنشان کرد: البته در روزهای اخیر جدیت بیشتری از طرف مسئولان و دستگاه قضایی در برخورد با عوامل مشکلات بودیم و امیدواریم روزبه‌روز شاهد برخورد جدی با متخلفان باشیم.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته، گفت: شهادت امام جواد(ع) را پیش‌رو خواهیم داشت که فرصتی برای بهره‌مندی از سیره این امام بزرگوار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تبریک سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: تشریفات زائد و بیشتر بودن توقعات باعث شده امر ازدواج در کشور با مشکلاتی همراه باشد اما باید برای تسهیل امر ازدواج فرزندان خود همّت بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به روز صنایع کوچک؛ مشکلات صنعتگران بنگاه های اقتصادی کوچک را ناشی از واردات کالاها، قاچاق کالا، مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد و گفت : عمل به راهبرد اقتصاد مقاومتی و مبارزه با قاچاق و ورود کالاهایی که مشابه داخلی دارند و همچنین حمایت از کالای ایرانی از سوی مردم و دولت میتواند بخش اعظمی از این مشکلات را مرتفع سازد.

خطیب نماز جمعه تبریز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به روز خبرنگار و نقش خبرنگاران در آگاهی بخشی عمومی گفت: خبرنگار یک واژه نیست بلکه یک راه است و شخصیت خبرنگار حقوقی است و حقیقی، شخصیتی که جریان ساز است.

وی با تاکید به اینکه زبان خبرنگار گویای وجدان بشریت و روشنی‌بخش هر واقعیت است، گفت: خبرنگار رابط و واسطه بین مردم و مسئولان است و این روز را به خبرنگاران تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت دارم و هر کسی که به عنوان خبرنگار نقشی ایفا کرده و صدای مردم را به گوش مردم می‌رساند، قابل تقدیر است.

امام‌ جمعه تبریز در خطبه اول نمازجمعه این هفته در ادامه سلسله مباحث خانواده به موضوع دختر داری در خانواده پرداخت و گفت: فرزند دختر زینت و برکت زندگی است و دخترداری و تربیت آنها براساس آموزه های الهی و انسانی از تاکیدات دین مبین اسلام است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: فرزند چه دختر و چه پسر از نعمت های الهی است که باید والدین به خاطر این نعمت الهی شکرگذار درگاه الهی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه باید در برابر اراده الهی تسلیم بود، گفت: شاید برخی ها از روی ناآگاهی به تولد دختر ناخشنودی نشان دهند، اما باید بدانیم این ناسپاسی در پیشگاه خداوند پسندیده نیست و حضرت حق براساس اراده خود و مصلحت ما نعمت فرزند را به بندگان خود ارزانی میکند./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 19 مرداد 1397
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh