امـروز : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 26 مرداد 1397
کد 11344

اعتماد به آمریکا پیامدهای جبران ناپذیری دارد/ برجام و کودتای 28مرداد نتیجه اعتماد به آمریکا بود/ قدرت سیاسی آمریکا در منطقه هر روز شکست جدیدی را تجربه میکند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تلاش آمریکا در بزرگ نمایی آثار تحریم ها با طراحی و اجرای عملیات گسترده روانی که از پشتیبانی سنگین رسانه ای برخوردار است در جهت ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه ما به کار گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محدعلی آل هاشم در در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه تاریخ معاصر ایران مملو از تجربه های تلخ اعتماد به آمریکا است، گفت: هرگونه اعتماد به آمریکا پیامد های جبران ناپذیری علیه ملت ایران و استقلال ایران اسلامی خواهد داشت و همان طوریکه رهبر معظم انقلاب اسلامی هفته گذشته نیز در دیدار اقشار مختلف مردم فرمودند آرمان ملت ایران این است که ” نه جنگی خواهد بود و نه جمهوری اسلامی ایران با آمریکا مذاکره خواهد کرد‌.”

امام جمعه تبریز افزود: متأسفانه همزمان با مطرح شدن تحریم ها و تهدید نظامی ایران از سوی آمریکا موضوع مذاکره این کشور با ایران موجب شد برخی افراد مجدداً به بحث مذاکره با آمریکا بپردازند در حالی که طرح مذاکره بدون پیش شرط با ایران از سوی رئیس جمهور آمریکا در داخل این کشور هم مورد استقبال واقع نشد و بعد از آن وزیر خارجه آمریکا برای مذاکره این۱۲ عنوان شرط را مطرح کرد.

خطیب نماز جمعه تبریز تصریح کرد: هفته آینده سالروز کودتای ۲۸مرداد است که طی آن، عواملی با هدایت آمریکا دولت قانونی دکتر مصدق را سرنگون کرده و ایران را به دوران استبداد پهلوی کشاند که این سرنگونی نتیجه اعتماد دکتر مصدق به آمریکایی‌ها بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه دکتر مصدق با همکاری نیروهای مذهبی و ظرفیت‌های داخلی موفق شد دست انگلیسی‌ها را از صنعت نفت کوتاه کند، افزود: متأسفانه مصدق در دوران نخست وزیری خود به جای تداوم اتحاد با روحانیت، به آمریکا روی آورد و وعده‌های آنها را باور کرد که نتیجه آن ۲۸مرداد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه زیاده خواهی آمریکا حد معین ندارد و این روزها ابعاد تازه ای یافته است، گفت: سیاست های سلطه طلبانه آمریکا در منطقه شکست خورده و هر روز شاهد افول آن هستیم از این رو مقامات این کشور بر آن شده اند تا تنها با ابزار تحریم، جنگ اقتصادی را طراحی و اجرا کنند.

امام جمعه تبریز افزود: اخیراً رئیس جمهور آمریکا بعد از اعلام و اعمال تحریم های اقتصادی علیه چین و روسیه، این راهبرد را علیه کشور ترکیه به اجرا در آورده است.

وی با اشاره به اینکه ترکیه عضو ناتو بوده ولی رئیس جمهور آمریکا به دلیل خوی استکباری این کشور را نیز مورد تحریم قرار داده است، گفت: این کار آمریکا به دلیل افول قدرت و سقوط از جایگاهی است که در دهه‌های گذشته داشته و باعث شده تا اقدام به یکسری کارهای غیرقانونی کند که تحریم ترکیه نیز جزو آن است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اینکه در این شرایط آمریکا تنها ابزارش تحریم اقتصادی است، که مانند گذشته از آن استفاده می‌کند، گفت: در تحریم‌های ایران مسئولان آمریکایی روی به جنگ روانی آورده‌اند که با بصیرت و هوشیاری مردم و اقدامات موثر و سریع دولتمردان با شکست روبه‌رو خواهد شد.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: اقدامات خوبی از سوی مسئولان اجرایی و قضائی از جمله سیاست ارزی و بسته‌های حمایتی همچنین اقدامات قضایی در تسریع برخورد با اخلالگران اقتصادی تصویب و پیش‌بینی شده که امید است با پیگیری موثر هر چه سریع‌تر شاهد بهتر شدن وضعیت اقتصادی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن هفته دولت، از استاندار محترم آذربایجان‌شرقی خواهش کردم در مصلا حضور پیدا کنند تا مردمی که مشکل دارند از ساعت ۱۱ تا ۱۲ مسئولان اجرایی ذیربط را ملاقات کرده و در حل مشکل گام بردارند، بنده نیز حضور خواهم داشت.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته با یادآوری سالروز بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن اسلامی گفت: بعد از ۲سال از پایان جنگ تحمیلی، آزادگان عزیز با استقبال با شکوه از سوی مردم به آغوش کشورمان بازگشتند که روز فراموش نشدنی در تاریخ است.

وی ادامه داد: از مسئولان می‌خواهیم فقط یک روز به فکر آزادگان نباشند، بلکه همیشه به امورات و مشکلات آنها رسیدگی شود.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: سالروز شهادت زائران حجاج و شهدای منا را پیش رو داریم که امیدواریم وجود وهابیت و آل‌سعود هر چه زودتر از روی زمین برداشته شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با تسلیت ایام شهادت امام محمد باقر علیه السلام گفت: این امام بزرگوار شاهد و راوی واقعه عاشورا بود که جهاد علمی را در جهان تشیع بنیان گذاری کرد.

امام جمعه تبریز یکی از مناسبت های مهم پیش رو را روز عرفه، روز نیایش و مغفرت عنوان کرد و گفت: روز عرفه روز عبادت و روی آوردن به درگاه الهی برای استغفار است که با شرکت در مراسم ویژه این روز میتوانیم علاوه بر طلب فرج عمومی مسلمان به مردم مظلوم یمن دعا کنیم.

وی در ادامه اشاره ای هم به روز جهانی مسجد کرد و خاطرنشان کرد: سالروز به آتش کشیده شدن مسجد القصی که کانون اتحاد در برابر دشمن صهیونیستی است به روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: در آن تاریخ سربازان از ورود مردم برای خاموش کردن آتش جلوگیری کرده و شهرداری این رژیم آب‌ها را قطع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه نامگذاری این روز ابتکار خوبی برای مقابله با توطئه های اسرائیل است، تاکیدکرد : بهتر است که در ایام محرم، عزاداری‌ها را به سمت مساجد سوق دهیم که برکات زیادی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: جذب حداکثری جوانان برای حضور در مساجد، برگزاری مراسمات مذهبی به ویژه عزاداری سید و سالار شهیدان در این مکان مقدس و همچنین توجه به پاکیزگی و نظافت مساجد موضوعی بسیار ضروری است که هیات امنا، روحانیون و انجمن‌های اسلامی و پایگاه های مقاومت باید در این زمینه وحدت رویه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به روز صنعت صنایع دفاعی کشور گفت: وزارت دفاع در تمامی زمینه های صنعتی با همکاری مراکز علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی در توسعه ملی نقش آفرینی میکند و به موفقیت های چشم گیری دست یافته است.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به سالروز شهادت سفیر حادثه عاشورا حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام گفت: این شهید بزرگوار بعنوان پیشاهنگ واقعه کربلا و سفیر کاروان امام حسین علیه السلام بود که به دلیل خیانت اهل کوفه به شهادت رسید.

خطیب نماز جمعه تبریز روز پزشک را هم به همه پزشکان متعهد و متخصص کشور و استان تبریک گفت و افزود: در تقویم کشور روز ابوعلی سینا بعنوان روز پزشک شناخته میشود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به فرارسیدن عید قربان و با بیان اینکه در این روز نماز باشکوه عید در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز برگزار میشود، خاطرنشان کرد: عید قربان از اعیاد بزرگ مسلمانان یادآور نهایت بندگی انسان کامل حضرت ابراهیم و اسماعیل در برابر خداوند است که مردم آذربایجان هم پای دیگر شهرهای کشور نماز پر صلابت عید قربان را در مصلی تبریز اقامه خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در ادامه سلسله مباحث خانواده و اهمیت فرزند در خطبه اول نماز جمعه این هفته با بیان اینکه اولاد و اموال وسیله ای برای آزمایش بشریت است، گفت: هر کس از عهده این مسئولیت سربلند برآید و با تربیت صحیح فرزندان خود آنها را با راه حق، اولیای الهی و ولایت آشنا سازد پاداش عظیمی از سوی پروردگار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: فرزند دختر از حسنات و فرزند پسر از نعمت های الهی است که باید والدین به آنها از سنین کودکی آموزه ها و فرایض الهی و حجاب تعلیم دهند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دختر داری و اهمیت به فرزند دختر از تاکیدات دین مبین اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام است، گفت: هر کس فرزند دختر را شاد کند به مثال این است که برده ای را در راه خدا آزاد کرده است./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 26 مرداد 1397
  • ساعت 18
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh