امـروز : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 16 شهريور 1397
کد 11895

مذاکره با آمریکا توطئه ای شوم است؛

طراحان خائن داخلی مذاکره و ترامپ هتاک و بی‌نزاکت در رسیدن به اهدافشان ناکام خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مذاکره با آمریکا توطئه ای شوم است؛ مسئولان هوشیار و انقلابی طراحان خائن داخلی این موضوع و رئیس‌جمهور هتاک و بی‌نزاکت آمریکا را در رسیدن به اهدافشان ناکام میگذارند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه مذاکره با آمریکا به هیچ وجه راه حل خروج از شرایط نابسامان اقتصادی نیست، گفت: از وقتی رئیس جمهور آمریکا موضوع مذاکره را مطرح کرده، برخی افراد و محافل خاص سعی دارند تا تمام مشکلات کشور را به مذاکره گره بزنند.

امام جمعه تبریز افزود: در شرایط کنونی از سویی به شکل کاملا مشکوک وضعیت اقتصادی کشور دچار بی‌ثباتی شده و معیشت مردم به خطر افتاده است و از سوی دیگر برخی محافل شروع به لزوم مذاکره ایران با آمریکا می‌کنند که در نتیجه ریشه همه این زمزمه‌ها در خارج است و سعی دارند القا کنند اگر مشکل با آمریکا را حل کنیم، کشور نجات می‌یابد.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه اگر قطعات پازل را کنار هم قرار دهیم، مشخص می‌شود که توطئه‌ای شوم در حال اجراست، تصریح کرد: با نزدیک شدن به اجلاس سالانه مجمع سران و شرکت رئیس جمهور در این اجلاس، این زمزمه‌ها بیشتر به گوش می‌رسد تا با افکارعمومی را به بازی بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه مگر می‌شود با یک دولت و رئیس جمهور هتاک و بی‌نزاکت که دشمنی با مردم ایران را به حد اعلی رسانده مذاکره کرد، تصریح کرد: قطعاً هیچ‌کدام از مقامات ایران با هوشمندی که دارند حتی لحظه‌ای به مذاکره با آمریکا فکر نمی‌کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان گفت: حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز خیال همه توطئه‌گران را راحت کرده اند که هیچ مذاکره‌ای حداقل در شرایط کنونی میان ایران و آمریکا صورت نخواهد گرفت،

وی افزود: مذاکره با آمریکا توطئه ای شوم است و مسئولان هوشیار و انقلابی طراحان خائن داخلی این موضوع و رئیس‌جمهور هتاک و بی‌نزاکت آمریکا را در رسیدن به اهدافشان ناکام میگذارند و امید است از فرصت حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل برای افشای هر چه بیشتر چهره استکبار جهانی و صهیونیست استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه کلید حل مشکلات جامعه ما در دست جوانان ریسک پذیر و کارآمد است، گفت: با اعتماد به جوانان که موتور محرک و پیشران جامعه اسلامی هستند بر دشمنان پیروزیم و از این شرایط با سربلندی عبور خواهیم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: البته این به آن معنا نیست که افراد با تجربه را کنار گذاشت بلکه باید افراد با تجربه در ستادها کمک کنند ولی عوامل اجرایی باید در اختیار جوانان گذاشته شود چرا که آنها اهل ریسک و کار و تلاش هستند.

خطیب نماز جمعه تبریز در بیان اینکه در مبارزه با گران فروشان و محتکران افراط و تفریط صورت میگیرد، گفت: تعزیرات در مبارزه با محتکران و گران فروشی به دنبال آفتابه دزدها نباشید؛ هر کارگاه کوچک و تجار معمولی بازار نیازمند انبار است، جلوی دانه درشت ها بایستید تا آرامش به جامعه حاکم شود‌.

امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری گفت: باید بدور از افراط و تفریط ها و مشغولیت به آفتابه دزد ها، جلوی افراد یا گروه هایی که با گران فروشی و احتکار در اقتصاد کشور اخلال ایجاد میکنند برخورد جدی صورت گیرد.

فرا رسیدن ماه محرم بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز بود که امام جمعه تبریز این ماه فرصت طلایی برای بهره‌مندی از مکتب عاشورا دانست و گفت: عزاداری ها باید مسجد محور شود و از مساجد شروع شده و یا در این اماکن مقدس خاتمه یابد تا از این رو با حضور عزاداران حسینی  مساجد رونق بیشتری داشته باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ساعت خاصی نمیتوان به عزاداری ها معین کرد، خطاب به دستجات عزاداری گفت: از همه دستجات خواهشمندیم تا در محلات خود نسبت به رعایت آرامش عمومی توجه بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با تاکید به اینکه محیط زیست یک نعمت الهی است و فرهنگ غلط مصرف گرایی به محیط زیست آسیب جدی وارد میکند، تصریح کرد: مواد پلاستیکی مخصوصاً ظروف پلاستیکی که در ماه محرم در پخش نذری ها استفاده می‌شود را در طبیعت رها نکنید تا از هر گونه آسیب به محیط زندگی مان جلوگیری شود.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید گفت: “لبخند مهر، بسته به مهر شما” شعار کمیته امداد امام خمینی(ره) در جشن عاطفه‌هاست از این‌رو همه از روی انسان‌دوستی با کمیته امداد همکاری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته بیان کرد: هفته امر به معروف و نهی از منکر را پیش رو خواهیم داشت از این‌رو وظیفه نهادها، ائمه جماعت و رسانه‌ها به عنوان نخبگان جامعه با بهره‌گیری از توصیه‌های ائمه معصومین(ع) به امر به معروف و نهی از منکر توجه کنند.

وی با تاکید به اینکه تذکر زبانی وظیفه همگانی است و همه باید سهم داشته باشند، افزود: امید است به وظایف خود در این امر به خوبی عمل کنیم.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به سالروز کشتار مردم تهران در هفدهمین روز شهریور ماه به دست رژیم ستم شاهی گفت: میدان ژاله آن زمان که امروز به میدان شهدا معروف است در آن روز شاهد جنایات دردمنشانه رژیم پهلوی بود که ابتدا تلاش داشتند با کتمان آمار دقیق شهدا تعداد آنها را ۵۸ اعلام کنند ولی بعداً مشخص شد صدها نفر مردم انقلابی ایران اسلامی در راه نظام و انقلاب شهید شدند.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود : بعد از این واقعه تلخ که کارتر رئیس جمهور آمریکا از آن حمایت و پشتیبانی کرده بود امام راحل طی پیامی مهم؛ کشتار مردم مسلمان را محکوم و دولت آشتی ملی تحمیلی شریف امامی را غیرقانونی اعلام کردند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی در ادامه مناسبت های تقویمی با اشاره شهادت آیت الله مدنی دومین شهید محراب در آذربایجان گفت : این عالم مجاهد خستگی ناپذیر با حضور در مبارزات انقلاب و همراهی بزرگان کشور در برهه های مختلف خدمات ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت و همچنین با حضوری فعال در جبهه های جنگ جوانان عزیز را برای دفاع از خاک پاک میهن تشویق کرد.

وی افزود : آرزوی شهید مدنی شهادت در راه خدا بود که در محراب عبادت به این آرزو رسید و امام راحل با صدور پیامی بعد از شهادت ایشان گفت ” شهادت شهید مدنی ضد انقلاب و منافقان کور دل ضد اسلام را منزوی کرد”

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، در ادامه روز سینما را مورد اشاره قرار داد و گفت: طبق فرموده امام راحل(ره) ما با سینما مخالف نیستیم بلکه با هرزگی مخالف هستیم از این رو روز بزرگ سینما را  به همه کارگردانان و بازیگران متعهد کشورمان که فیلم‌های ارزشی می‌سازند، این روز را تبریک می‌گوییم.

خطیب نماز جمعه تبریز در پایان راه حل برون رفت از مشکلات را ایجاد امید و نشاط برشمرد و خاطرنشان کرد: همدلی و نشستن پای درد و دل مردم را راه‌حل موثر دیگر برای امید و نشاط اجتماعی دانست و افزود: واقعیت این است که ضعف و سستی اراده برخی مسئولان برای رسیدگی به مشکلات باعث ایجاد چنین مشکلات در کشور شده است چرا که بیشتر مشکلات ربطی به آمریکا و تحریم ندارد و ریشه داخلی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز در خطبه اول با بیان اینکه مادر ریشه و سرچشمه وجودی فرزند است، گفت: فرزندان هر خانواده انعکاس واقعیت‌های روحی مادر هستند و به همین دلیل مادران بیشتر از پدران در تربیت اولاد نقش ایفا می‌کنند.

امام جمعه تبریز افزود: آثار وجودی مادر در جسم و روان بچه ظهور پیدا می‌کند و کودکان اکثر برنامه‌های وجودی خود را خواسته یا ناخواسته با طینت مادر ادامه می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با اشاره به اینکه دخترانی که الان ازدواج می‌کنند، مادران آینده جامعه ما هستند، گفت: دختران پاکدامن ما باید توجه داشته باشند که باید از آداب و منش اجتماعی و خانوادگی خود مراقبت‌های لازم را داشته باشند تا فرزندی صالح و شایسته تحویل جامعه دهند.

خطیب نماز جمعه متذکر شد: رفتارهای موافق با اصول و قوائد دینی، انسانی و اجتماعی در بین دختران جامعه باعث می‌شود مادرانی موفق در تربیت فرزندان صالح و پاک و خردمند داشته باشیم./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 16 شهريور 1397
  • ساعت 16
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh