امـروز : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 23 شهريور 1397
کد 12147

تجمع میلیونی اربعین، توطئه های دشمنان دو ملت ایران و عراق را نقش برآب میکند/ عملیات موشکی ایران در اقلیم کردستان عراق، اقتدار، تسلط نظامی و اشراف اطلاعاتی کشورمان را نشان داد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: حمله فتنه‌انگیز معترضان عراقی به کنسولگری ایران در بصره توطئه طراحی شده از طرف دشمنان دو ملت بود اما در تجمع میلیونی اربعین؛ ایرانیها و عراقی ها با هوشیاری این نقشه را خنثی خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه دشمنان ملت ایران و عراق در تلاش هستند با توطئه تجمع میلیونی اربعین را که نقش مهمی در پیوند شیعیان جهان دارد، تحت تاثیر قرار دهند، گفت: در هفته اخیر طی اقدامی خرابکارانه و مشکوک برخی مغرضان و معترضان عراقی به کنسولگری کشورمان در بصره حمله کردند که خسارت زیادی به دنبال داشت اما از سوی بسیاری از نهادها و جریان‌های سیاسی و شخصیت دولتی در عراق محکوم شد.

امام جمعه تبریز افزود: بسیاری از کارشناسان و ناظران بر این باورند که دور جدید از اقدامات دشمن برای ایجاد بحران در عراق با هدف تحت تاثیر قرار دادن روابط دو کشور ایران و عراق شروع شده که حادثه کنسولگری بخشی از این هدف بود.

وی با تاکید بر موقعیت حساس و سرنوشت ‌ساز منطقه و با بیان اینکه هر دو ملت امروز بیش از گذشته باید آگاه و هوشیار باشند، گفت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر که منطقه از جمله عراق دستخوش اقدامات تروریست‌ها و وحشی‌گری سلفی‌ها و وهابی‌ها بود، ایران با حمایت و پشتیبانی از دولت و مردم عراق نقش موثر در مبارزه با تروریست‌ها را ایفا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: دشمنان دو ملت، نقش‌آفرینی ایران در عراق از یک سو و رهایی مردم عراق از دست تروریست‌ها و اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه، ناراحت و عصبانی هستند و به همین دلیل حاضرند به هر اقدامی دست بزنند تا شیرینی این پیروزی‌ها را به کام همه تلخ کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: اربعین کانون زائران زیادی از اقصی نقاط جهان است و باید هر دو کشور هوشیار باشند و از اقدامات تفرقه‌افکنان جلوگیری کرده و اجازه ندهند ملت‌های مسلمان دچار اختلاف شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه های امروز با اشاره به نشست سه جانبه، سه کشور روسیه، ترکیه، ایران در تهران اظهار داشت: شکل‌گیری محوری جدید در برابر غرب و آمریکا، مخالفت با حضور نامشروع آمریکا در منطقه ،یک صدا کردن مواضع سه کشور در خصوص سوریه و انزوای تاریخی صهیونیست‌ها و همچنین اتحاد روسای جمهور سه کشور برای حذف دلار در معاملات جهانی از برکات این نشست سه جانبه بود.

حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی افسری در نوشهر موضوع دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز بود که امام جمعه تبریز با اشاره به آن گفت: معظم له در این مراسم فرمودند که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب مورد آماج توطئه و خرابکاری آمریکا و متحدان این کشور قرار گرفته است.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: همان طوریکه رهبر فرزانه انقلاب بیان فرمودند امروز نهال انقلاب به درخت تنومند و پرثمری تبدیل شده و با وجود اقدامات مذبوهانه فراوان از سوی مستکبران، دل‌های ملت های دیگر کشورها جذب انقلاب مردم ایران شده و توطئه‌ها روز به روز با شکست رو به رو می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل  هاشم در ادامه با اشاره به حمله موشکی سپاه به مقرر گروهک ترویست ها در کردستان عراق گفت : عملیات اخیر توسط سپاه و شلیک موشکی به مقر این گروهک ترویستی چند پیام مهم برای دشمنان داشت و آنها متوجه شدند ایران همچنان مقتدرانه آماده دفاع از کیان و تمامیت ارضی خود است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: دستاوردهای دیگر این حمله در بخش نظامی و اطلاعاتی بود به طوریکه با این اقدام تسلط ایران بر شرایط میدانی و اشراف اطلاعاتی نسبت به موقعیت تروریست‌ها، تجزیه‌طلبان و غیره را نشان داد.

امام جمعه تبریز افزود: دستاورد دیگر مرز خویشتن‌داری ایران را مشخص کرد و چنانچه اقلیم کردستان عراق اگر نتواند مانع این رفتارهای تحریک‌آمیز شود، باید منتظر پاسخ جمهوری اسلامی ایران باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به مناسبت‌های تقویمی این هفته گفت: سالروز وفات سید محمدحسین شهریار به عنوان روز شعر و ادب فارسی نامگذاری شده است چرا که این شاعر در کنار شعرهای فاخر ترکی اشعار ارزشمند فارسی نیز سروده است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: هر چند در اوایل انقلاب برخی ها تلاش داشتند این شاعر را از نظام اسلامی بگیرند اما موفق نشدند و اشعار استاد شهریار در انقلاب و دفاع مقدس در هدایت افکار عمومی نقش بی نظیری ایفا کرد.

برگزاری رزمایش محمدرسول‌الله موضوع دیگر خطبه های نمازجمعه این هفته بود و حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در این باره گفت: بسیجیان قهرمان در قالب ۴۰ گردان از چند روز پیش کار خود را آغاز کرده و امروز در قالب دستجات حسینی در نماز عبادی و سیاسی جمعه حاضر شدند.

امام جمعه تبریز با یادآوری مراسم شیرخوارگان در مصلای اعظم امام خمینی(ره) گفت: این مراسم امروز باشکوه و عظمت خاصی برگزار شد که بانوان و مادران آذربایجانی به همراه فرزندان شیرخوار خود در این مراسم حضور یافتند تا کودکانشان از امروز با مکتب عاشورا آشنا شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید به توجه برقراری آرامش مردم در عزاداری ها تصریح کرد: هیات های حسینی در عزاداری های شبانه دهه محرم، آرامش مردم بیش از هر چیزی مدنظر قرار گیرد.

وی با تقدیر از خدمات نیروی انتظامی و نیروی های اطلاعاتی و امنیتی در برقراری امنیت عمومی شهر در این ایام گفت: از برادران نیروی انتظامی و فرمانده نیروی انتظامی از طرف مردم در برقراری نظم و انضباط تشکر می‌کنیم که شبانه‌ روز در کنار دستجات و مردم هستند.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید به اینکه این احسان و نذرها در دستگاه امام حسین(ع) به نتیجه خواهد رسید، تصریح کرد: سعی کنید که با اخلاص باشد و متانت و شأن هیاتی‌ها رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه های اول نماز جمعه این هفته با بیان اینکه نهضت خونین عاشورا در سایه شور و شعور حسینی ماندگار شده است،‌ گفت: قیام امام حسین علیه السلام آثار و نتایج بسیاری داشت که یکی از آنها رسوایی حاکمان بنی امیه و مشخص شدن چهره واقعی این قوم به مردم بود.

امام جمعه تبریز افزود: روشنگری مردم یکی دیگر از نتایج قیام عاشورا بود و بعد از این نهضت یزد و بنی امیه مورد لعن و نفرین مردم قرار گرفتند.

خطیب نماز جمعه تبریز احیا و زنده نمودن برخی از ارزش ها در برابر حکومت جاهلان را یکی دیگر از نتایج قیام عاشورا عنوان کرد و گفت: این قیام الگویی شد برای قیام بعد از نهضت عاشورا که در سرزمین های اسلامی به وقوع پیوست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: امام حسین با نهضت سرخ خود اسلام اصیل محمدی را با اسلام اموی متمایز کرد و همچنین فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را نیز احیا نمود./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 23 شهريور 1397
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh