امـروز : جمعه 14 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 6 مهر 1397
کد 12564

شرایط اقتصادی موجود آرامش را از کشور گرفته است/ دولت باید مقتدارانه با گرانی و مفاسد اقتصادی مبارزه کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: رئیس جمهور باید مقتدارانه با گرانی و مفاسد اقتصادی مبارزه کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: همانطور که رئیس جمهور در سازمان ملل از تریبون بین المللی، سخن حق و منطق جمهوری اسلامی را مطرح کرد باید با اقدامات مناسب مدیریتی در داخل کشور هم، بذر آرامش و امید به آینده را در دل ملت ایران و طبقات محروم بکارد و باید مقتدارانه با گرانی و مفاسد اقتصادی مبارزه کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل منطقی و سنجیده بود، گفت : ریاست جمهوری اسلامی ایران که با پشتوانه مردمی، نیروهای مسلح و اقتدار ملی در نطقی ۱۵دقیقه ای به خوبی موضع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد بطوریکه تصویری شفاف، چهره مستحکم، منطقی، قاطع و استوار ایران را به نمایش گذاشت.

امام جمعه تبریز افزود: در مقابل سخنان آقای روحانی، رئیس‌جمهور آمریکا به قدری حقارت‌آمیز صحبت کرد که همه رؤسا و وزرای کشور های حاضر به وی خندیدند و همه به حماقت او پی بردند.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطر نشان کرد: در سال ۲۰۱۴ همین آقای ترامپ خطاب به رقبای انتخاباتی خود گفته بود که ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که وقتی صحبت می‌کند موجب خنده هیچ‌کسی نشود اما مجمع سازمان ملل همه دیدیم که رهبران کشورهای دنیا چه حقارت‌آمیز به او نگاه کرده و خندیدند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تقدیر از سخنرانی مقتدارانه دکتر روحانی گفت: امیدواریم همانطور که دکتر روحانی در سازمان ملل از تریبون بین المللی سخن حق و منطق جمهوری اسلامی را مطرح کرد، با اقدامات مناسب مدیریتی، بذر آرامش و امید به آینده را در دل ملت ایران و طبقات محروم بکارد چرا که مردم از بازار نابسمان ارز و سکه و اوضاع اقتصادی بسیار ناراحت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه رسیدگی به مسائل گرانی، احتکار و مبارزه با مفاسد اقتصادی مطالبه جدی مردم است، گفت: مشکلات اقتصادی باید مانند سخنرانی با صلابت و منطقی رئیس جمهور ایران در سازمان ملل برطرف شود.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به جلسه سه‌شنبه هفته گذشته نمایندگان مجلس با موضوعFATF گفت: موضوع FATF و لایحه آن  که در دستور کار مجلس نبود ولی با تشخیص هیات رئیسه در دو لایحه با نام اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و الحاق ایران به مبارزه با جرایم سازمان یافته بوده که مجلس شورای اسلامی به بهانه بررسی فوق‌العاده، دو لایحه را در مجلس مطرح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه داشته باشند که معاهدات بین‌المللی را چند قدرت بزرگ دنیا برای منافع خودشان پخت و پز می‌کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان فرموده اند که هیچ لزومی ندارد ما دنبال مسائلی باشیم که نمی‌دانیم انتهای آن چیست یا حتی می‌دانیم مشکلاتی داریم به دلیل چند مورد جهات مثبت قبول کنیم، از این‌رو این یک مسئله‌ای است که باید مسئولان و نمایندگان توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه اقدامات بزدلانه تروریست های اهواز را ملت عاشورایی ایران با آرمان هیهات من الذله پاسخ خواهند داد، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما می‌توانیم این حادثه تروریستی را در ۴ بخش تحلیل کنیم که یکی از جنبه‌های حادثه این است که این حمله نشان داد که راه و مسیر حرکت ما راه افتخار، اعتلاء و پیشرفت است و دشمن‌های زیاد در کمین داریم.

امام جمعه تبریز افزود : جنبه دیگر حادثه تروریستی اهواز نشان داد که این کار تروریست‌ها شجاعانه نیست بلکه بزدلانه بود چرا که یک عده با سلاح مردم را به گلوله بستند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: بنا به فرموده حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز این کار آن کسانی است که هر جا از جمله در سوریه و عراق گیر می‌کنند، آمریکا آنها را نجات می‌دهد و این کار همان‌هایی است که دستشان در جیب عربستان و امارات بود تا افکار عمومی را از ناکامی‌های خود در خاورمیانه منحرف کنند.

خطیب نماز جمعه با بیان اینکه کمتر ملتی در دنیا وجود دارد که همانند ایران قربانی حوادث شوم تروریستی باشد، گفت: بار دیگر تروریست‌های کوردل و وابسته به نظام سلطه در مراسم رژه اهواز مردم را مورد هدف قرار داده و ۲۵ نفر را شهید و ۶۰ نفر را نیز مجروح کردند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد : دشمن به دنبال القای حس ناامیدی در بین مردم است و به خوبی می‌داند که پایه و اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همین مردم هستند به همین دلیل زندگی و افکار مردم را مورد هدف قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود : مواضع کشورهای دیگر پس از حمله نیز به خوبی نشان می‌دهد این حرکت رذیلانه از کجا آب می‌خورد که البته باید منتظر پاسخ سخت نیروهای انقلابی ایران هم باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خطاب به سران نظام سلطه گفت : آمریکا، رژیم صهیونیستی و اعراب مرتجع منطقه باید بدانند که تسلیم شدن در قاموس ملت عاشورایی ایران وجود ندارد و این اقدامات غیرانسانی و به دور از هرگونه عقل و منطق نتیجه‌ای جز رسوایی خودشان نخواهد داشت.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: رسیدگی دقیق به جوانب، زمینه‌ها و سهل‌انگاری احتمالی حادثه یک مطالبه و انتظار و مطالبه ملت ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه محرم امسال باشکوه‌تر از هر سال برگزار شد، گفت: هر سال که می‌گذرد مراسم حسینی با عظمت‌تر برگزار می‌شود و رهبر معظم انقلاب بیان فرموده اند که مراسم های حسینی امسال پرمعنا و عظمت‌تر از سال های قبل بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به هراس دشمنان از عزاداری های امام حسین علیه السلام افزود: وجه تمایز مراسم عاشورای امام حسین این بود که دهها هزار نفر در لندن و استرالیا به خیابان‌ها آمده و دستجات عزاداری برپا کردند.

وی بیان کرد: در شهر قطیف عربستان، کشمیر، آسیای میانه و سراسر آفریقا، قلب اروپا و آمریکا، آذربایجان همه میزبان دستجات عزاداری با عظمت بودند که جای تشکر دارد.

خطیب نماز جمعه تبریز همچنین از تلاشهای صدا و سیما برای پوشش قرار دادن عزاداری های مردم تجلیل کرد و گفت : رسانه ملی مخصوصاً صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در انعکاس عزاداری ها در استان گل کاشت و موفق عمل کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از نیروی انتظامی ، هیئت های حسینی ، سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد مشترک برگزاری مراسمات مذهبی برای برگزاری باشکوه مراسم عزاداری و تامین امنیت مراسم محرم تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته گفت : هفتم مهرماه، روز آتش‌نشان است و در دوران دفاع مقدس مرکز آتش‌نشانی آبادان مورد هدف بمب های عراقی قرار گرفت و این روز مزین به نام آتش‌نشانان است.

امام جمعه تبریز با یادآوری هفته دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی را دشمن برای خاموش کردن انقلاب راه انداخت ولی برعکس این امر منجر به شعله‌ور شدن انقلاب شد و جنگ باعث انسجام و اتحاد مردمی و اتکاء به توان داخلی شد.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید هم گفت : باید تعامل و ارتباط بین اولیا و مدارس پررنگ شود زیرا تربیت در این شرایط محقق می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خطاب به هیات امنای مساجد ابراز کرد: مساجدی که در کنار مدارس است را در نماز یومیه ظهر در خدمت مدارس بگذارید تا آنها نماز جماعت اقامه کنند.

خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز به موضوع خانواده ، تکریم سالمندان و نقش مادران در تربیت کودکان اختصاص داشت که نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه پدران و مادران در کودکی خیلی زحمت فرزندان خود را میکشند، گفت : نباید پدران و مادرانمان را بعد از پیری و سالخوردگی به خانه سالمندان بسپاریم.

امام جمعه تبریز با اشاره به آیات قرآن در این زمینه ادامه داد : تکریم سالمندان از وظایف آحاد جامعه به ویژه اولاد آنهاست.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه سلسله مباحث خانواده و نقش مادران در تربیت فرزندان گفت : تمامی رفتار مادر در تربیت کودک تاثیرگذار است ، به همین خاطر نباید هر حرفی را به زبان بیاورد و در هر مجلس و محفلی حاضر شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم توجه به مسائل طهارتی ، فرایض و واجبات دینی و اصرار به مسائل اخلاقی را وظایف مادران عنوان کرد و گفت : مادر سرچشمه ، ریشه و اصل وجودی کودک هست و نطفه پاک ، پاکیزه ترین فرزندان را تربیت و تحویل جامعه میدهد.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی تاکید کرد : مادران با الگوی پذیری از مادر نمونه هستی حضرت فاطمه زهرا (س) هویت مادری خود را حفظ کنند و با ادب ، وقار، حجب و حیا کانون محبت و عاطفه باشند./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 6 مهر 1397
  • ساعت 18
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh