امـروز : شنبه 8 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 13 مهر 1397
کد 12786

کوچکترین کنش دشمن را با واکنشی قاطع و سخت پاسخ خواهیم داد/ حقانیت ایران و ظالمانه بودن تحریم‌ها را دادگاه لاهه اثبات کرد/ راه اندازی شبکه مالی مستقل از سوی اتحادیه اروپا تمرین خوبی برای استقلال اقتصادی و سیاسی کشور های عضو است.

نماینده ولی فقیه در آذبایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: هر دولت متخاصمی بخواهد کوچکترین اقدامی علیه ملت ایران داشته باشد با واکنش قاطع و سریع نیروهای مسلح روبه رو خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با بیان اینکه دشمنان باید بدانند دوران بزن در رو تمام شده است، گفت: پاسخ قاطع و سریع موشکی سپاه پاسداران نسبت به عملیات گروهک‌های تروریستی اهواز نشان داد که ایران در رابطه با امنیت ملی هیچ‌گونه مماشاتی صورت نداده و همیشه واکنش سریع انجام خواهد داد.

امام جمعه تبریز افزود: بنابه تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی دیگر دوران بزن و دررو تمام شده است و هر دولت متخاصمی بخواهد کوچکترین اقدامی علیه ملت ایران انجام دهد با واکنش قاطع و سریع نیروهای مسلح روبه‌ رو خواهد شد.

وی با اشاره به ابتکار عمل ایران در مقابل راهبرد استیصالی آمریکا ادامه داد: طی روزهای گذشته با نمایش اقتدار ملت بزرگ کشورمان مخابره اخبار خوش و تحولات اجتماعی فضای جامعه را متحول ساخته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم برگزاری رزمایش خدمت‌رسانی بسیج در قالب ۷هزار و ۱۴گروه خدمت‌رسان جهادی را نشان از توان بالای سازمان بسیج عنوان کرد و گفت: بسیج در جشنواره خدمت رسانی خود ساخت و تکمیل یک هزار و ۹۷۳ پروژه بهداشتی، آموزشی، کشاورزی فرهنگی را داشت و نقطه اوج رزمایش خدمت رسانی بسیج به مردم با حضور رهبر معظم انقلاب در ورزشگاه آزادی بود.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه بدون تردید بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی چراغ راه حرکت بسیج است، تاکید کرد: جان کلام ایشان در سخنرانی دیروز در سه عنوان، عظمت ایران، اقتدار جمهوری اسلامی ایران و شکست‌ناپذیری ایران عزیز متجلی بود.

نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تقدیر از بسیجیان عاشورایی و سپاه قهرمان عاشورا گفت: اجتماع عظیم بسیجیان قهرمانان آذربایجان پاسخی محکم به یاوه‌گویی دشمنان اسلام داشت.

امام جمعه تبریز ادامه داد: دشمنان و رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند تا با تصویری مغرضانه از رزمایش بسیجیان فضای کشور را امنیتی نشان دهند اما باید به اقتدار سپاه و بسیج آفرین گفت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: همان طوریکه رهبر معظم انقلاب بیان فرموده اند بسیج برای جوانان شورآفرین، برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیم‌آفرین است.

خطیب نماز جمعه تبریز توقف افزایش قیمت ارز و سکه را خبر خوشی دیگر در کشور دانست و گفت: امید است با برنامه‌ریزی و تدابیر تیم اقتصادی دولت شاهد کاهش بیشتر ارز و سکه باشیم تا آرامش در فضای کشور حاکم شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به صدور رای دادگاه لاهه به نفع جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن مجدد تحریم‌ها، وزارت امور خارجه ایران در دادگاه لاهه شکایت ملت ایران را مطرح کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه صدور قرار موقت لازم‌الاجرا، به اتفاق آراء، به این شکایت، حقانیت ایران و غیرمشروح و ظالمانه بودن تحریم‌ها علیه مردم ایران را نشان داد، گفت: البته مهم نیست که این قرار صدور را آنها اجرا کنند یا نکنند، مهم حقانیت ایران در مجامع بین‌المللی بود که انجام گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه راه اندازی شبکه مالی مستقل از سوی اتحادیه اروپا تمرین خوبی برای استقلال اقتصادی و سیاسی کشورهای عضو دانست و گفت: اخیرا چندین کشور اروپایی از جمله آلمان و فرانسه اعلام کرده‌اند که در صدد ایجاد شبکه مالی مستقل هستند تا از آن طریق بانک‌های مرکزی اتحادیه اروپایی در برابر تحریم‌های آمریکا بایستد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: این سیستم قبل از تحریم‌های ۱۳آبان علیه ایران راه‌اندازی خواهد شد که به تعبیر برخی کارشناسان و نظریه‌پردازان، دور جدید تلاش اروپایی نشان می‌دهد رفتار ایران در برابر سلطه‌گری یک درس بزرگی به کشورهای دیگر داد تا نقش مستقل خود را پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تعیین رئیس جمهور، رئیس مجلس و نخست وزیر عراق از بین گزینه‌های مطلوب جبهه مقاومت نشان داد پول، قدرت و سیاست کشورهایی مانند آمریکا و عربستان نمی‌تواند کابینه و دولت عراق را تعیین کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه این نوع اخبار خوب و تحولات مثبت که ناشی از اقتدار ایران است، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جایگاه ابتکار عمل راهبردی قرار دارد که در مقابل آمریکایی‌ها به هیاهو روی آورده‌اند ولی به لطف‌الهی پیروزی از آن جمهوری اسلامی خواهد بود.

مشکلات کامیون‌داران و سوء استفاده ضد انقلاب از این فضای بوجود آمده موضوع مهم دیگری که بود نماینده رهبر معظم انقلاب در آذربایجان شرقی به آن پرداخت و گفت: بنده بارها گفته بودم که اگر به موقع مشکلات صنفی مردم خصوصاً کامیون داران رسیدگی نشود  با مشکلات جدی‌تر روبه رو خواهیم شد.

حجت السلام والمسلمین آل هاشم گفت: ضدانقلاب تلاش می‌کند تا مشکلات کامیون داران  را بهانه برای ایجاد تنش در جامعه قرار دهد، از این‌رو نباید اجازه سوءاستفاده به افراد نفوذی و فتنه گر را داد.

امام جمعه تبریز از کامیون‌دارانی که با توجه به وجود مشکلات اجازه ندادند کار حمل و نقل زمین بماند و کالاهای بارگیری شده را  به مقصد رسانده و بهانه به دست دشمن ندادند قدردانی کرد.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه نقش کامیون‌داران در همه عرصه‌ها، خصوصاً دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی پررنگ بوده است، گفت: در مقطع کنونی ضدانقلاب به دنبال ایجاد نفوذ و اغتشاش است که البته دستگاه‌های انتظامی، قضایی و امنیتی این مسائل را کنترل می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه، در اعلام مناسبت‌های تقویمی به سالگرد شهادت امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: این امام همام راوی نهضت حسینی و افشاگر ماهیت دستگاه فاسد اموی بود که پس از واقعه عاشورا با شرایط سخت و اختناق، ۳۴ سال ماموریت هدایت شیعیان و مسلمان را بر عهده داشتند.

امام جمعه تبریز با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی هم گفت: امنیت یکی از نیازهای اصلی جامعه بشری است و پلیس از جمله نهاد اصلی دخیل در ایجاد، حفظ و افزایش امنیت است.

وی گفت : نیروی انتظامی ۱۳هزار شهید و۲۲ هزار جانباز در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در مبارزه با اشرار ، قاچاقچیان و منافقین تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

حجت السلام والمسلمین آل هاشم تلاشگران برقراری نظم و امنیت را محبوب مردم دانست و خطاب به سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کل کشور گفت: بدانید مردم آذربایجان قدردان زحمات نیروی انتظامی در استان آذربایجان‌شرقی هستند.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان در ادامه روز دامپزشکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: کنترل بیماری‌های دام، طیور و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام یکی از وظایف این سازمان است که با تلاش‌های شبانه‌روز دامپزشکی در سطح استان و کنترل بیماری خدمات ارزشمندی انجام می‌دهند.

امام جمعه تبریز با اشاره به روز روستا و عشایر در پانزدهمین روز از مهرماه گفت: با وجود خدمات دولت در رابطه با ایجاد زیر ساخت ها از جمله راه های ارتباطی، آب، برق و خدمات بهداشتی برای روستائیان و عشایر، این قشر زحمت کش جامعه ما  نقش بسیار ارزشمندی در عرصه تولید محصولات کشاورزی ایفاء میکنند.

وی نقش آفرینی روستائیان و عشایر را ستودنی توصیف کرد و گفت: جانفشانی و ایثارگری های این قشر در دوران دفاع مقدس و انقلاب فراموش شدنی نیست و در عصر حاضر نیز روستائیان و عشایردر عرصه تولید ملی نقشی بی بدیل دارند.

حجت السلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه ۱۶مهرماه روز جهانی کودک است، گفت: این روز به ما متذکر میشود که  به کودکان توجه جدی داشته باشیم و پدران و مادران با تاثیر مستقیم بر روی تربیت کودکان تاثیر داشته باشند آنها را  از انحرافات محفوظ و مصون نگه دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نمازجمعه تبریز در ادامه سلسله مباحث خانواده با اشاره به ویژگی پدران در محیط منزل گفت: تربیت صحیح بهترین ارثیه از پدران به فرزندان است.

امام جمعه تبریز افزود: راستگویی، صداقت، شرافت و رفتار صحیح از سوی پدران در محیط خانه اعتماد آفرین است./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 13 مهر 1397
  • ساعت 19
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh