امـروز : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 20 مهر 1397
کد 12965

FATF و CFT تامین کننده منافع همان نظام سلطه است/ راه حل مشکلات کشور رابطه با آمریکا نیست؛ بن بستی برای ملت ایران وجود ندارد

امام جمعه تبریز گفت: عده ای به تصور اینکه تنها راه حل مشکلات کشور رابطه با آمریکا است؛ افکار دشمن را در قالب بن بست نمایی و بحران نمایی ترویج می دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: کنوانسیون هایFATF و CFT ساخته و پرداخته نظام سلطه و استکبار جهانی است و برخلاف ظاهر خوب برای مقابله با فساد مالی و تروریسم، تامین کننده منافع همان نظام سلطه است و در کنار آن عده ای به تصور اینکه تنها راه حل مشکلات کشور رابطه با آمریکا است؛ افکار دشمن را در قالب بن بست نمایی و بحران نمایی ترویج می دهند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکهFATF و CFT برخلاف ظاهر خوب تامین کننده منافع همان نظام سلطه است، گفت: هفته گذشته پس از بحث‌ها و حواشی زیاد و نظرات موافق و مخالف که در رسانه‌ها و تریبون‌های مختلف در رابطه با پیوستن به CFT عنوان شد که در نهایت این لوایح در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید و برای تائید به شورای نگهبان ارسال شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه درباره این لوایح بحث‌های زیادی صورت گرفته و نیازی به بازگویی آن در اینجا وجود ندارد افزود: این کنوانسیون‌ها در خصوص مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریست در سطح جهان است و کشورهای مختلفی به آن پیوسته اند.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد نکته مهمی که وجود دارد این است که FATF و CFT ظاهر خوبی دارد و برای جلوگیری از فساد مالی و تروریست طراحی شده است ولی همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند، این پیمان‌ها، ساخته و پرداخته نظام سلطه و کشورهای غربی است و بر خلاف ظاهر خوبشان تامین کننده منافع همان نظام سلطه است.

وی با تاکید بر اینکه هوشیاری در پرداختن به موضوعاتی که نظام سلطه طراح آن است، گفت: در مقابله با نظام سلطه، پرداختن صرف به ظواهر موضوعات کافی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: هیچ بن بستی برای نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد، چرا که بعد از تصویب این لوایح در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمعی برای تشخیص مصلحت نظام فعالیت دارند که همیشه بدون هیچ‌گونه اغماضی از جمهوریت نظام دفاع کرده و تمام مسائل پیچیده را حل و فصل می کنند.

نمانیده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اما در این بین باید به برخی افراد که آگاهانه و یا از روی ناآگاهی اعتقاد دارند که برای حل مشکلات باید به سمت دشمن برویم و مشکلات را با آنها حل کنیم، یادآوری و تذکر داد که بد نیست به تاریخ۴۰ ساله انقلاب سری بزنند تا شاید نظرات خود را اصلاح کنند.

امام جمعه تبریز در ادامه با بیان اینکه عده ای به تصور اینکه تنها راه حل مشکلات کشور رابطه با آمریکا است؛ افکار دشمن را در قالب بن بست نمایی و بحران نمایی ترویج می دهند، گفت: بن‌بست‌نمایی و ترویج افکار دشمن برای ایجاد بحران یک خیانت بزرگ به کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر راه مقابله بر بن‌بست‌ها، تصریح کرد: به اعتقاد معظم له اعتماد به جوانان راه‌حل مشکلات کشور است و همانگونه که در زمان جنگ این جوانان جبهه‌ها را اداره کردند و از اول انقلاب تا به امروز در همه عرصه‌ها مشکل‌گشا بودند، باید اداره کشور را به دست جوانان بسپاریم.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز معتقد هستند راه دیگر مقابله با بن‌بست توجه به واقعیت‌های سه‌گانه ی عظمت ایران، اقتدار جمهوری اسلامی ایران و شکست‌ناپذیری ملت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی راه‌حل سوم برای مقابله با بن‌بست و بن بست‌نمایی را در کلام رهبر معظم انقلاب  گرفتن ابزار رسانه از دست دشمن دانست و گفت: دشمن برای اثرگذاری روی افکار عمومی از ابزار رسانه بهره مند است ابزاری که همانند سلاح شیمیایی اثر تخریبی سخت افزاری ندارد، ولی انسان ها را از بین می برد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: حملات دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران با استفاده از تلویزیون، رادیو، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی همیشه در حال انجام است، از این‌رو در داخل کشور، افرادی که مسئولیت نظارت و هدایت فضای مجازی را دارند، باید دقت و توجه لازم را به این ابزار داشته باشند.

خطیب جمعه تبریز، راه‌حل دیگر مقابله با بن‌بست‌نمایی را حفظ وحدت و یکپارچگی دانست و گفت: نیاز امروز جامعه ما داشتن وحدت و یکپارچگی است و دشمن را با اتحاد و انسجام ملی می توانیم به زانو درآوریم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگر خطبه های نمازجمعه این هفته با تاکید به لزوم توجه مسئولان به مسائل اقتصادی کشور، تصریح کرد: بر اساس فرمان دیروز رهبر معظم انقلاب مسئولان کشور، سران قوا موظف هستند با استفاده از متخصصان و فعالان اقتصادی، برای گره‌گشایی پایدار و تامین نیازهای عمومی مردم کاری جهادی بکنند.

وی ادامه داد: معظم له در دیدار با سران قوای سه گانه بیان فرمودند که برای مشکلات اقتصادی جاری کشور از جمله نظام ارزی و تورم باید از سوی مسئولان تصمیمات جدی گرفته شود، چرا که مشکل گرانی و تورم زندگی مردم به خصوص طبقات پایین جامعه را با مشکلات عدیده ای همراه کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین به فرهنگ تبدیل شده است، گفت: حماسه اربعین یک پدیده‌ای است که وقتی دنیای اسلام به آن حماسه احتیاج داشت، ایجاد شد و پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان داد.

امام جمعه تبریز با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان دختر بستان آبادی گفت: کاروان راهیان‌نور شمال‌غرب که از بستان‌آباد به مناطق جنگی اعزام شده بود در نزدیک تبریز دچار سانحه شد که در این حادثه متاسفانه ۳۷ نفر مصدوم شده و دو دانش‌آموز دختر و یک برادر پاسدار به رحمت الهی پیوستند، ضمن ابزار همدری با خانواده های داغدیده امیدوارم مسئولان ذیربط برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث ابعاد سانحه را به صورت دقیق بررسی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته بیان کرد: در روزهای آغازین ماه صفر رحلت جانسوز حضرت رقیه(س) سه ساله را داریم که در سنین کودکی به شهادت رسید، این دختر کوچک صحنه‌های دلخراش زیادی را تحمل کرده بود، ایشان سند ماندگاری خاندان عصمت و طهارت هستند.

امام جمعه تبریز در ادامه با بیان مناسبت های هفته گفت: امروز روز بزرگداشت خواجه شمس الدین محمدبن بهاء الدّین حافظ شیرازی معروف به لسان‌الغیب، ترجمان الاسرار، لسان‌العرفا و ناظم‌الاولیا شاعر بزرگ سده هشتم ایران (برابر با قرن چهاردهم میلادی) و یکی از سخنوران نامی جهان است.

وی با بیان اینکه هیچ کس چون حافظ، به درک هنرمندانه از آیات قرآنی نرسیده است، گفت: نگاه حافظ به قرآن و موضوعات قرآنی در اشعارش، نشانه عمق تأثیر آیات الهی بر افکار و روانش است.

خطیب نمازجمعه تبریز افزود: نقش شعرا بسیار پراهمیت است، زیرا یک شعر حماسی یک شاعر در دو بیت بیش از صحبت‌های چند ساعته با ارزش و اثرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با بیان اینکه مهم‌ترین اصل توسعه اقتصادی کشور استاندارد است، گفت: توجه به استاندارد از جمله پایه‌های علم و فناوری است چرا که استاندارد مطمئن‌ترین مسیر توسعه کشور در راه بهبود کیفیت کالاها برای پاسخگویی به نیاز مصرف کنندگان است و مهم‌ترین اصل توسعه اقتصادی کشور استاندارد است.

وی در ادامه با اشاره به روز جهانی نابینایان و عصای سفید گفت: هم اکنون حدود ۴۴ میلیون نابینا در سراسر جهان زندگی می کنند. اهمیت آنان به عنوان بخش بزرگی از جامعه انسانی سبب شد تا بیست و سومین روز از مهر ماه هر سال، «روز جهانی نابینایان» نام گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان حدیثی از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله که فرموده اند ” کور آن نیست که چشمش نابینا باشد؛ کور آن کسی است که دیده بصیرتش کور باشد” گفت: اﯾﻦ روز در ﺟﻬﺖ اﻫﻤﯿﺖ ﺑﻪ روﺷﻨﺪﻻن، ﺗﻮﺟﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﻣﺸﮑﻼت آﻧﻬﺎ و اﯾﺠﺎد ﻣﺤﯿﻂﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن از ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ اﺳﺖ.

امام جمعه تبریز بیان کرد: در ادارات کارمندان نابینای زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد می‌توان از ظرفیت نابینایان در دستگاه‌ها بهره مند شد.

سالگرد شهادت شهید اشرفی اصفهانی بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز بود که خطیب نماز جمعه تبریز در این باره گفت : روحانی شیعه و نماینده امام خمینی در استان کرمانشاه و امام جمعه آن شهر بود که تلاش برای وحدت میان شیعه و اهل سنت محور فعالیت‌های وی بود که درجریان برگزاری نمازجمعه به دست منافقین ترور شد و پنجمین شهید محراب ایران اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به سالروز وفات سلمان فارسی هم گفت: هشتم صفر سال ۳۵هجری، سالروز وفات بزرگ یار ایرانی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، سلمان فارسی است، او همان کسی که پیامبر صلی الله علیه و آله او را از اهل ‌بیت خواند و فرمود: سلمان منّا اهل البیت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به هفته تربیت بدنی گفت: هفته تربیت بدنی همه ساله از ۲۶مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش درخانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش های همگانی برگزار میشود.

امام جمعه تبریز افزود: توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمندی است که از این کار به دست می آید؛ چون ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و نیز وسیله ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است.

وی روز تشکیل عقیدتی سیاسی ارتش را از دیگر مناسب‌های هفته اعلام کرد و گفت: عقیدتی سیاسی وظیفه دارد تا دل‌ها را به سوی خدا نزدیک کند و این سربازان دو سال در دست ارتشیان امانت هستند که میتوانند از فرصت‌ها استفاده کنند و جوانان را در جهت تحقق بخشی به آرمان های نظام و انقلاب تربیت کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تبریز در ادامه سلسله مباحث خانواده و نقش پدر در رشد و تربیت اولاد گفت: توجه خاص در محیط منزل به فرزندان از سوی پدران از آموزه‌های دینی و اسلامی است که بر این اساس باید پدران در محیط خانه حضوری فعال داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: عدم حضور در منزل و محبت کم به فرزندان از سوی پدر زمینه بروز آسیب‌های روحی، روانی و رفتاری را در بین اولاد بیشتر می‌کند و بنیان خانواده را هم متوجه آسیب‌های جدی می‌کند.

امام جمعه تبریز گفت: مشغولیت با تلویزیون و سرگرم شدن با موبایل و فضای مجازی و همچنین سپری کردن بیشتر اوقات با دوستان از آسیب های رفتاری بعضی از پدران جامعه است که باید از این موضوعات به جد اجتناب شود.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: اگر فرزندان کار نیک و خیر انجام می دهند باید از سوی پدران مورد تشویق قرار گیرند چرا که تشویق محرک برای ارتقا سطح توانایی های اولاد است و زمینه بالندگی آنها را فراهم می آورد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 20 مهر 1397
  • ساعت 05
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh