امـروز : چهارشنبه 2 خرداد 1403
تاریخ : جمعه 27 مهر 1397
کد 13149

کشور نیازمند کار جهادی است؛ وزارتخانه های اقتصادی کشور بلاتکلیف است/ مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد اما هیچ بن‌بست برای عبور از این شرایط وجود ندارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: وزارتخانه‌های اقتصادی کشور بلاتکلیف است؛ دولت برای عبور از این شرایط و کاهش مشکلات معیشتی مردم باید جهادی عمل کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه جنگ نرم اقتصادی دشمن با تمام قوا علیه ملت ایران در جریان است، گفت: وزارت خرانه داری آمریکا در کنار دیگر وزارتخانه های دفاعی و جنگی این کشور ساختار جدیدی را با نام “گروه ویژه اقدام علیه ایران” برای مقابله با ملت ایران طراحی کرده و با مدیریت فردی کار کشته آن را اجرایی میکنند.

امام جمعه تبریز افزود: با تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مقابله این ساختار جنگی شورای عالی هماهنگی سه قوه تشکیل شده است تا در این شرایط جنگی که نیازمند لوازم و مقتضیات خاص است، ساز و کارهای اصولی برای رفع مشکلات معیشتی به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط جنگی مدتی است وزاتخانه های اقتصادی کشور بلاتکلیف است، تصریح کرد: انتظار مردم ایران از دولت محترم این است که تکلیف وزارتخانه ای اقتصادی را با انتصاب افراد دلسوز ، کارآمد و مورد وثاق نظام، مشخص کنند تا با کاری جهادی تا در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم اقدامی موثر انجام گیرد.

آل هاشم در ادامه با اشاره به التهابات اقتصادی کشور و راه های برون رفت از آن گفت: همه مسئولان بویژه مسئولان اقتصادی از مشکلات اقتصادی و فشارهای معیشتی که به مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر وارد میشود اطلاع دارند و با آنها ابراز همدردی می کنند، اما همان طوریکه رهبر معظم انقلاب اسلامی هم فرموده اند این مشکلات نیازمند تصمیم های کلان و راهگشا از سوی مسئولان است تا در آینده نزدیک شاهد اخبار شادی‌بخش باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: معظم له معتقد هستند بن بست و مشکل غیرقابل حل در کشور وجود ندارد و حل مشکلات مردم و تامین مایحتاج ضروری آنها نیازمندکاری جهادی است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: برخی از مشکلات ما ریشه در تحریم های ظالمانه آمریکا دارد اما برخی ها از آنها ریشه داخلی دارد که برای گره گشایی از زندگی مردم و نا امیدی دشمنان، اتخاذ تصمیم های قاطع و موثر ضروری است.

وی با انتقاد از بلاتکلیفی وزارتخانه‌های اقتصادی کشور گفت: با گذشت مدت طولانی از کنار رفتن وزرای اقتصادی و در شرایطی که جنگ نرم تمام عیار تحمیل شده هر روز هم اخبار مختلفی از تغییرات منتشر می‌شود در حالیکه باید در شرایط فعلی از ماه‌ها قبل وزرا تعیین می‌شدند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به ابلاغ سند جامع تحقق تمدن نوین اسلامی گفت: پیام رهبر معظم انقلاب در سند ۵۰ ساله الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پیام اقتدار بود.

خطیب نمازجمعه تبریز گفت: با ابلاغ این سند رهبر معظم انقلاب خطاب به رئیس جمهور آمریکا که از پایان ایران صحبت میکرد بیان فرمودند که جمهوری اسلامی ایران برای بالا رفتن از پله‌های پیشرفت برنامه ۵۰ ساله دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امید، تدبیر و اعتماد به سرمایه های داخلی از دیگر پیام های این سند عنوان کرد و گفت: معظم له از نخبگان، دانشگاهیان و اساتید حوزه خواست برای تو دهنی زدن به دشمن و ایجاد ناامیدی در آنها تلاش و برنامه دقیق داشته باشند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی در ترکیه گفت: قتل خاشقجی پرده از چهره واقعی آل سعود در رویکرد تروریستی و تربیت تروریست‌های بزرگ مانند داعش برداشت.

وی ادامه داد: شاید حادثه قتل خاشقجی در ظاهر کوچک بود اما از دید مجامع بین‌المللی اهمیت بالایی دارد به طوریکه قتل این روزنامه‌نگار به دستور حکام آل‌سعود چهره واقعی مدعیان مبارزه با تروریست و حقوق بشر را نشان داد و به دنیا ثابت شد عامل چند ساله این اتفاقات در منطقه چه کسی است.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه آل‌سعود بعد از قتل خاشقجی او را تکه تکه کرده‌اند، گفت: اگر این روزنامه‌نگار؛ فعال رسانه‌ای نبود و در روزنامه واشینگتن‌پست ستون نوشتاری نداشت و یا اگر به اخوان مسلمین مرتبط نبود؛ الان مانند هزاران مخالف سعودی در زندان‌های مخوف زیر شکنجه بوده و یا مانند هزاران فرد دیگر در بیابان‌های سوریه، پاکستان، افغانستان و یمن به دستور مستقیم رژیم آل‌سعود کشته می‌شد و کسی دم نمی‌زد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به دیدار اخیر نخبگان با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: باید مسئولیت‌ نخبگان در قبال مردم حفظ شود و نخبگان باید از این مسئولیت خود غافل نشوند.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه نخبگان نباید در فضای تخصصی غرق شوند، گفت: نخبگان باید در کنار تخصص به تعهد و سایر امکانات در اختیارشان توجه کنند و بالابردن ارزش نخبگی و افزایش علم و تخصص، زیر پرچم عدالت‌خواهی و استقلال هویت ملی را در مسیر تعالی قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه نخبگان باید احساس مسئولیت ویژه به جنگ تحمیلی اقتصادی داشته باشند، افزود: از جمله مهم‌ترین کار دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران این است که افکار عمومی جهان را به صورت غلط به تصویر بکشند از این‌رو نخبگان باید برنامه مقابله داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه نخبگان تلاش علمی زیر پرچم استقلال و تکیه به توان داخلی است.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه با فرارسیدن هوای سرد، آلودگی هوا نیز تشدید می‌شود، گفت: اکسیژن مایه حیات بوده و انسان بدون اکسیژن نمی‌تواند زندگی کند، از این رو نباید در نابودی آن تلاش کرد.

وی ادامه داد: از جمله مهم‌ترین چالش ایران، آلودگی هوا بوده و این ملموس‌ترین و مشهورترین تهدید برای کشور است به طوریکه با افزایش مواد نامطلوب در هوا باعث اثرگذاری منفی روی انسان، گیاهان و جانوران است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به ۲۹مهر، روز صادرات گفت: صادرات نقش کلیدی در کشور دارد و تلاش های افرادی که در این زمینه از جمله تولید و صادرات فعالیت دارند و با صادرات خود موجب رونق اقتصادی مملکت و اقتصاد هستند قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین روز برنامه‌ریزی و آمار در هفته جاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای دستیابی به اطلاعات دقیق باید مردم اطلاعات صحیح به ماموران آمار بدهند تا به تبع آن برنامه‌ریزی دقیق نیز در کشور انجام گیرد.

خطیب نماز جمعه تبریز همچنین حادثه تروریستی میرجاوه را یادآور شد و گفت: در این حادثه چهارده نفر از مرزبانان کشورمان را تروریست ها ربودند و این حرکت ادامه نقشه شوم تروریستی اهواز از طرف آمریکا برای بی‌ثبات نشان دادن کشورمان است.

وی ادامه داد: این حرکت تروریستی میرجاوه در ادامه حرکت تروریستی اهواز از طرف آمریکا برای بی‌ثباتی منطقه است.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه هرگونه حادثه تروریستی اثری بر عزم و اراده ملت ایران ندارد، گفت: این حرکات تروریستی در ایران با کمک برخی نفوذی‌ها، به خاطر شکست سیاسی در عراق، سوریه، جمع‌آوری داعش از منطقه، شکست در یمن و قتل خاشقجی بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: از مسئولان امنیتی انتظار می‌رود نسبت به حفاظت مرزها و فعالیت گروهک‌های تروریستی حساسیت بیشتری نشان دهند.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه امنیت ایران و مرزهای ایران خط قرمز نظام جمهوری اسلامی است، افزود: از نیروهای امنیتی می‌خواهیم جهت گوشمالی تروریست‌ها، در اسرع وقت فرزندان میهن اسلامی و مرزبانان را از چنگال دشمن نجات دهند.

وی گفت: دولت پاکستان با تغییرات امیدوارکننده‌ای بعد از به روی کار آمدن «عمران خان» در رابطه دو جانبه با ایران رو به رو بوده؛ از این‌رو باید نسبت به امنیت مرزها و نفوذ تروریست‌ها به خاک جمهوری اسلامی حساسیت بیشتری نشان داده تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

گشایش نمایشگاه کتاب در تبریز از ۲۹ مهرماه تا چهارم آبان‌ماه موضوع دیگر خطبه نماز این هفته بود که خطیب نماز جمعه با تاکید بر گسترش نمایشگاه ها، مراکز مطالعه کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه در بین مردم گفت: با الهام گرفتن از دستورات اسلامی و ترویج کتاب و کتاب خوانی در راستای نهضت علمی کشور گام های موثر برداریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در خطبه های اول نماز جمعه تبریز در ادامه سلسله مباحث خانواده و اهمیت تربیت اولاد و همچنین ویژگی پدران موثر در خانواده گفت: صحبت صمیمی و گفتگو درباره علایق، سلایق، احساسات و تمایلات فرزندان از ویژگی های موثر پدران در خانواده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه صحبت صمیمی با اولاد موانع رشد آنها را از بین می برد، افزود: در کنار مسائل تربیتی پدران باید به صورت جامع در جریان امور تحصیلی و آموزشی فرزندان خود قرار گیرند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه احترام به همدیگر در بین اعضای خانواده از آموزه های دینی ماست، گفت: پدران باید با تکریم اعضای خانواده خصوصاً اولاد، شریک همه امورات فرزندان خود باشند.

وی انتخاب نام نیک برای فرزندان، تربیت صحیح و فراهم کردن زمینه ازدواج فرزندان را از عمده وظایف پدران در خانواده عنوان کرد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 27 مهر 1397
  • ساعت 05
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh