امـروز : جمعه 14 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 4 آبان 1397
کد 13348

نمایش نامة غم انگیز قتل خاشقجی با دستور رژیم آل سعود و آمریکا اجرا شده است/ برخورد قاطع با مفسدان و اختلا‌ل گران بازار از افزایش قیمت کالاها جلوگیری می کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : نمایش نامه غم انگیز قتل خاشقجی رسوایی دیگر برای خاندان آل‌سعود است که با دستور مقامات این رژیم و آمریکا اجرا شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : نمایش نامه غم انگیز قتل خاشقجی رسوایی دیگر برای خاندان آل‌سعود است که با دستور مقامات این رژیم و آمریکا اجرا شده است، اما عدم توجه به قتل عام هزاران نفر از خاک کشورهای مسلمان نشین نشان می دهد حقوق بشر بازیچه ای در دست برخی محافل کاذب است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه نمایش نامه غم انگیز قتل خاشقجی رسوایی دیگر برای خاندان آل‌سعود است، گفت : پس از چند روز کشمکش سیاسی و رسانه‌ای، دولت جنایتکار سعودی نتوانست در برابر شواهد اطلاعاتی قتل جمال خاشقجی مقاومت کند و به صورت رسمی ارتکاب جنایت از سوی عوامل خود را پذیرفت که این موضوع پیامدهای سنگین به لحاظ حیثیتی برای این خاندان به دنبال داشت.

امام جمعه تبریز افزود: یکی از این پیامدهای سنگین علیه رژیم سعودی این بود که رئیس جمهور آمریکا هم در برابر این جنایت نتوانست مقاومت کند مجبور به موضع‌گیری شد.

وی با اشاره به ادعاهای خلاف واقع بن‌سلمان و برخی از مقامات سعودی ها، گفت : ساختار حکومت و سیاست در عربستان سعودی به شکلی است که امکان چنین جنایت و کاری بدون هماهنگی مقامات عالی وجود ندارد.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود : هر کسی با ساختار حکومتی آل سعود آشنا باشد به خوبی می‌داند که این ادعا به هیچ عنوان پایه و اساس ندارد و البته برای همه صاحب‌نظران نیز مسجل شده که این جنایت با اطلاعات کامل مقامات رده بالای سعودی صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه گفت: هر چند قتل یک انسان به این شکل فجیع، موضوع غیر قابل قبول است ولی عدم توجه به خاک و خون کشیده شدن صدها کودک و زن و مرد توسط نظامیان سعودی جلوی چشم رسانه‌ها هم فاجعه ای تاسف بار است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: صدها هزار نفر در نتیجه اقدامات وهابیت آل‌سعود و حامیان غربی در سوریه، یمن و عراق به خاک و خون کشیده شده‌اند ولی اینکه کسی موضعی نمی گیرد و واکنشی نشان نمیدهد نشان میدهد حقوق بشر بازیچه ای در دست برخی محافل کاذب است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: البته این اقدامات قطعاً با هماهنگی آمریکا صورت گرفته است چرا که آل‌سعود هرگز توان و جرأت انجام چنین جنایتی در کشور دیگر را ندارد که از این‌رو جا دارد مانند همیشه فریاد «مرگ بر آمریکا» در همه جا بلند باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با اشاره به خبر تائید حکم دو نفر از مفسدان دانه درشت گفت: این افراد چند صد هزار میلیارد تومان سودجویی کرده و سبب اختلال در بازار ارز شدند، که مردم همچنان بی‌صبرانه منتظر اجرای احکام هستند.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه با برخورد قاطع با مفسدان و اختلا‌لگران به شبهات پایان دهد، گفت: برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی گرچه دیرهنگام اما قاطع بود که این اقدام می‌تواند به شبهاتی که از سوی مغرضان علیه قوه قضائیه ایجاد شده است، پایان دهد و با افزایش این کار موجبات بازگشت اعتماد عمومی مردم نسبت به مسئولان فراهم آورد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: مردم مسلمان ایران ضمن قدردانی به خاطر رسیدگی و سرعت عمل قوه قضائیه نسبت به پرونده مفسدان، بازهم خواستار برخورد با عوامل اخلال در بازار هستند و امیدواریم با برخورد آنها شاهد جلوگیری از روند رو به رشد قیمت‌ها باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب در هفته جاری گفت: معظم له در این جلسه با تاکید بر برخورد شفاف مسئولان با مردم فرمودند ما نباید از مردم چیزی را پنهان کنیم و باید شفاف همه چیز را به آنها بگوییم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، لزوم مهربانی مسئولان با مردم را از دیگر بخش های بیانات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: منطق حکومت علوی مبنی بر این است هیچ کس به خاطر مسئولیت خود مغرور نشود و نباید مسئولیت روی اخلاق فرد تاثیر بگذارد.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه مسئولان نظام اسلامی نباید از مردم دور باشند، گفت: البته این صحبت‌ها بیانگر این نیست که در ادارات بی‌توجهی می‌شود ولی باید بیشتر توجه شود.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: حضور مردم قبل از نمازجمعه برای رسیدگی به کارهایشان در مصلای حضرت امام خمینی(ره) تبریز نشان می‌دهد که باید در ادارات به مردم توجه شود و باید با مهربانی و صمیمیت مشکلات مردم حل شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه همچنین با اشاره به چالش‌های محیط زیستی هوا در ایران، افزود: آلودگی هوای کلان شهرها از جمله پیامدهای زیست محیطی رشد بی رویه شهرهای بزرگ است که ناشی از عوامل عمده‌ای مانند افزایش تعداد خودروها، غیراستاندارد بودن ماشین‌ها، کیفیت نامطلوب سوخت، تردد خودروهای فرسوده و از رده خارج و خروجی غیراستاندارد و نزدیکی مراکز صنعتی به شهرها باعث آلودگی هوا می‌شود.

امام جمعه تبریز در ادامه با اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته گفت : چهارم آبان‌ماه سالروز سخنرانی مقتدرانه امام راحل علیه کاپیتولاسیون ننگین است که ایشان با این سخنرانی مورد هجوم آمریکا و شاه قرار گرفتند و به تبع آن مردم آگاه شده و امام راحل مجبور به هجرت کردند.

وی با اشاره به سالروز شهادت محمدحسین فهمیده در هشتم آبان‌ماه و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی هم گفت: نوجوانان پرچمداران عرصه آینده نظام اسلامی هستند و ۳۶ هزار شهید دانش آموز نیز در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی شده است و این روز به نام این شهید نامیده شده تا با یادآوری حماسه به یاد ماندنی برای هم سن و سالان خود، رفتار این شهید سرمشق و الگو باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید به اهمیت بسیج دانش‌آموزی در کشور گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز موثر هستند و در کنار آنها معلمان پرورشی وظایف سنگینی در قبال تربیت دانش‌آموزان ولایی و انقلابی در جامعه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به سالگرد شهادت اولین شهید محراب، آیت‌الله قاضی طباطبایی در دهم آبان ماه گفت: ایشان طلایه دار شهدای محراب است و سخنرانی‌های وی پس از سال ۴۲، همواره بر علیه رژیم و حمایت از حضرت امام خمینی(ره) بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه آیت‌الله قاضی طباطبایی سد مستحکم در مقابل شکل‌گیری خطوط استکباری بود افزود: منزل ایشان مرکز فعالیت و تجمع نیروهای انقلاب بوده و ایشان فردی قاطع محکم شجاع و در عین حال مهربان بودند که سد مستحکمی در مقابل شکل گیری خطوط انحرافی بوده است این باعث شد تا او را «خمینی آذربایجان» بنامند.

خطیب نماز جمعه تبریز در خطبه های اول نماز جمعه تبریز به اشاره فضیلت و حکمت عدد ۴۰ در آموزه های دین اسلام گفت: اربعین نقطه ثقل وحدت مسلمانان جهان است و فرهنگی است که علی رغم تلاش دشمنان برای تخریب و تحریف آن، شکوه دلدادگی عاشقانان مکتب سرخ عاشورا را به منصه ظهور رسانده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: حضور مسلمانان از کشورهای مختلف در راهپیمایی اربعین حسینی نشان از فراگیر شدن این فرهنگ است که در این میان حضور زائرانی از کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکیه در این مراسم از شکوه و جلوه خاصی برخوردار است.

امام جمعه تبریز با تقدیر از این حضور باشکوه از طرف زائران آذربایجانی ادامه داد: گروهی از مجموعه های فرهنگی تبریز هم در قالب موکب هایی از مسافران کشور دوست و همسایه جمهوری آذربایجان پذیرایی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: اربعین؛ رمز جاودانه شدن نهضت حسینی، نشان دادن اهمیت تبلیغ و عظمت و اتحاد جهان اسلام است و سال گذشته عاشقان امام حسین(ع) از ۴۰کشور جهان، ۲۰میلیون شیعه را در کربلا جمع کرده بود./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 4 آبان 1397
  • ساعت 05
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh