امـروز : جمعه 31 فروردين 1403
تاریخ : جمعه 11 آبان 1397
کد 13406

تحریم جدیدی در 13 آبان وجود نخواهد داشت؛ دشمن برای رسیدن به اهداف خود به جنگ روانی متوسل شده است/ و وزرای جدید اقتصادی به فکر اهالی بازار ، مجموعه های تولیدی و جامعه کارگری باشند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: آمریکا با اعمال تحریم ها و فشارهای اقتصادی سنگین جنگی اقتصادی علیه ملت ایران شروع کرده است و مطرح کردن اعمال تحریم جدید در ۱۳آبان ماه جنگی روانی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه عدم نتیجه گیری عملی و عینی آمریکایی ها از تحریم های گذشته، طرح تحریم‌های نفتی با چاشنی جنگ روانی به دنبال داشته است، گفت: عملیات روانی آمریکا جهت به هراس انداختن جامعه ایرانی در حالی انجام میگیرد که با قاطعیت می‌توان گفت دولت آمریکا اعمال مجدد بخش مهم تحریم‌ها را قبل از ۱۳ آبان انجام داده است و مطرح شدن تحریم های جدید یک عملیات جنگ روانی است.

امام جمعه تبریز افزود: برای مقابله با جنگ روانی غرب در این مقطع زمانی باید علاوه بر مغلوب نشدن در جنگ روانی دشمن و مطالبه اقدامات اصولی و مبتنی بر اقتصاد از دولتمردان، اقدامات مثبت دولت برای خنثی‌سازی تحریم‌ها را اشاعه داد.

خطیب نمازجمعه تبریز در ادامه با بیان اینکه وزرای جدید اقتصادی به فکر مردم و بازار باشند، تصریح کرد: پیشتر وزارت‌های اقتصادی بلاتکلیف بود اما با رای اعتماد مجلس مسئولان وزارتخانه های اقتصاد و دارایی، کار، رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت مشخص شد اما باید وزاری جدید بدانند که هنوز مشکل بازار و بحث مالیات ارزش افزوده حل نشده است.

وی ادامه داد: امید است تا با تلاش نمایندگان مجلس، نگرانی که در کارخانه‌ها توسط این کارگران زحمت‌کش اداره می‌شود، حل شود و وزرای جدید نیز باید برای جامعه کارگری تلاش کنند و یقین بدانند که این تحریم‌ها به حول و قوه الهی اثری نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خاطرنشان کرد: البته بنا بر اعترافات مقامات آمریکایی این کشور نمی‌تواند صادرات نفت را به صورت صد در صد از ایران بگیرد و یا به صفر برساند و حتی دیشب نام هفت کشور را اعلام کرد که می‌توانند از ایران نفت بخرند و این نشان از عقب‌نشینی آنها دارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی  با اشاره به فرارسیدن مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان ماه گفت: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار، نقطه عطف تاریخ معاصر ایران است به طوریکه در چنین روزی در سال ۴۳ وقتی رژیم پهلوی امام راحل را پس از سخنرانی معروف و افشاگری علیه رژیم پهلوی بلافاصله به ترکیه تبعید کرد و ایشان طی ۱۴سال تبعید مبانی حکومت اسلامی و نظام ولایت فقیه، تاریخ فقه را پایه‌گذاری کردند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: از سوی دیگر ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷، رژیم ستم شاهی دانش‌آموزان معترض را با گلوله مورد هدف قرار داد و یک‌سال بعد در ۱۳ آبان سال ۵۸ نماد شکستن هیمنه کاغذی دشمن شد و استکبار علناً شکست خورد و دانشجویان انقلابی در اقدام خودجوش، لانه جاسوسی و مرکز فتنه‌آفرین را تسخیر کردند که بنا به فرمایش امام راحل این انقلاب دوم بود.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: ۱۳ آبان امسال نیز اهمیت زیادی دارد و بار دیگر خروش مردم و دانش‌آموزان علیه آمریکا تکرار خواهد شد و دوباره فریاد مرگ بر آمریکا به صدا درخواهد آمد.

امام جمعه تبریز، توطئه جدید و تبلیغاتی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: در راستای اجرای تعهدات نیم بند اتحادیه اروپا برای حفظ برجام، صهیونیست با تکیه به موضوع قدیمی و نخ‌نما، ایران را  به سوءقصد به یکی از مخالفان نظام در کشور دانمارک متهم کرده و تلاش کرده فضای سیاسی را علیه ایران متشنج سازد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: بنا بر ادعای پلیس دانمارک یک تبعه ایرانی الاصل این کشور عملیاتی علیه یکی از سران گروهک الاهوازیه طراحی کرده بود که  بدون هیج توضیحی و دادگاه و بررسی اسناد، کشور دانمارک سفیر خود از ایران را فراخوانده و خواسته‌اند تا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال شود و در این میان وزیر خارجه آمریکا نیز به سرعت وارد میدان شده و از این اقدام حمایت کرده و ادعاهای کاذب خود را مجدداً تکرار می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز تاکید کرد: دشمن تلاش دارد تا ساز و کارهای نیم‌بند اتحادیه اروپایی را برای دور زدن تحریم‌های آمریکا بی‌اثر کند، از این‌رو مسئولان باید با هوشیاری بیشتر شرایط را مدیریت کنند که البته این توطئه‌ها همانند مسائل قبلی خنثی شده و روسیاهی دیگر برای دشمنان نظام اسلامی باقی خواهد گذاشت.

در ادامه نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به سلسله مباحث چالش‌های محیط زیستی گفت: آلودگی هوای ناشی از فعالیت‌های تولیدی که در اکثر شهرهای کشور ملموس بوده و سهم عمده‌ای در آلودگی هوا دارد، باعث آلودگی زیاد در شهرها می‌شود.

وی ادامه داد: این آلودگی‌ها عمدتاً ناشی از کارخانه‌ها و واحدهای بزرگ می‌باشد و امیدواریم مسئولان این بخش‌ها با همکاری محیط زیست نهایت تلاش خود را انجام داده و با قراردادن فیلترهای مناسب و استفاده از تکنولوژی جلوی این آلودگی را بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته، به هفته پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: در مقابل شیوه‌های پیچیده دشمنان نظام مقدس اسلامی، پدافند غیرعامل باید هوشیار و جدی بوده و به صورت علمی، دقیق، به روز عمل کند و از هرگونه نفوذ دشمن جلوگیری کند.

امام جمعه تبریز افزود: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر پدافند غیرعامل به صورت شایسته در کشور توسعه نیابد، مملکت با تهدیدات جدی روبه‌رو خواهد شد، از این‌رو مسئولان باید در بُعد نظامی و اداری با مسئولان پدافند غیرعامل هماهنگ بوده تا در سر بزنگاه و بحران ایستادگی لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه ۲۷صفر در تقویم کشور به عنوان وقف نامگداری شده است، گفت: پیامبر اکرم(ص) اولین واقف دنیای اسلام است و این عمل عبادی یک عمل صالح و همیشه ماندگار مصداق روشن و انفاق است.

خطیب نماز جمعه با تاکید بر نیاز برای ایجاد مدارس دینی، حوزه‌های علمیه برای تربیت طلاب گفت:  بهتر است  وقف‌هایی در این رابطه انجام گیرد و حتی می‌توان برای ساخت مدرسه، سازمان‌های فرهنگی و هنری و درمانی وقف‌هایی انجام دهیم.

امام جمعه تبریز، به مناسبت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: فرهنگ عمومی عرصه‌ تعالی و ارتقای باورهای بنیاد اسلامی بوده و نقش عموم مردم در تعالی فرهنگ عمومی اثرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: فراگیر بودن فرهنگ عمومی ضرورت زیادی دارد که خوشبختانه دست‌اندرکاران فرهنگ عمومی جلسات متعددی داشته ولی این کافی نیست، چرا که همه باید در ارتباط با جا انداختن فرهنگ عمومی، دست به دست هم داده و فرهنگ اصیل اسلامی را احیاء کنیم.

وی با اشاره به  مراسم اربعین با شکوه حسینی گفت:  آفرین به مردم قهرمان و غیرتمند ایران اسلامی و عاشقان امام حسین(ع) که در این همایش بزرگ اسلامی شرکت و سربلند بیرون آمدند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: مراسم اربعین امسال با شکوه‌تر و حماسی‌تر برگزار شد که از طریق آن پیام‌های الهی، مذهبی، اجتماعی برای تمامی دولت و دنیای اسلام و شیعیان ابلاغ شد.

امام جمعه تبریز از جمله دستاوردهای حماسه اربعین را به نمایش گذاشتن  وحدت و ارادت مسلمانان به سالار شهیدان و قدرت‌سازی کربلا برای آزادسازی قدس، بی‌تاثیر بودن تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی در اراده مردم برشمرد و گفت: برگزاری با شکوه، امن و مقتدرانه حماسه اربعین و تجمع میلیونی مردم عاشق بدون برنامه‌ریزی بین دستگاه‌ها امکان نداشت به طوریکه  نقش دو ملت ایران و عراق در اکرام و تکریم زائران حسینی به قدری فوق‌العاده بود و آنهایی که این صحنه‌ها را دیده‌ به خوبی جلوه‌های زیبای انسان دوستی را مشاهده کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم یادآور شد: البته هنگام بازگشت زائران برخی مشکلات در مرز مهران و کمبود اتوبوس استان‌ها ایجاد شده بود که باید مسئولان ذیربط رسیدگی لازم را داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: در حالی که رسانه‌های وابسته و غرب چشم خود را از همایش فرهنگی جوامع اربعینی بستند و حتی اجازه انعکاس صحنه‌های جذاب را نداشتند؛ ارتش نژادپرست نیجریه با حمله به زائران اباعبدالله الحسین (ع) و قتل‌ عام بیش از ۵۰ تن از عاشقان حسینی کینه‌ها و وحشت استکباری و ایادی آنها را به همگان نشان دادند.

خطیب نماز جمعه تبریز در خطبه های اول نماز جمعه تبریز با تسلیت ایام سوگواری شهادت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی و امام رضا علیه السلام به تشریح سیره حضرت محمد (ص) پرداخت و گفت: درباره سیره حضرت پیامبر در قرآن مباحث زیادی مطرح شده است که دلسوزی نسبت به امت در هدایت و رهبری مردم یکی از آنها به حساب می آید که باید الگویی برای همه مسئولان کشور در همه رده های خدمتی است.

امام جمعه تبریز تطهیر امت اسلامی را یکی دیگر از سیره های نبوی عنوان کرد و ادامه داد : پیامبر اکرم چون پاک و منزه بود رسالت داشت امت اسلامی را نیز پاک نگه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: صبر و پایداری در هدایت مردم یکی از سیره های حضرت محمد(ص) است که صبوری ایشان در انجام رسالت خود دین اسلام را به دین جهانی تبدیل کرد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 11 آبان 1397
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh