امـروز : شنبه 8 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 25 آبان 1397
کد 13625

سناریوی تحریم آمریکا علیه ملت ایران شکست خورد

امام جمعه تبریز گفت: ادبیات سخیف مقامات آمریکایی علیه ملت ایران، نشان داد که سناریوی تحریم های آمریکا علیه ملت ایران محکوم به شکست است.\r\n

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ادبیات سخیف مقامات آمریکایی علیه ملت ایران، بی اعتنایی مردم به توطئه های آنها، صدور بیانیه اتحادیه اروپا در مخالفت تحریم‌ها، ثبات نسبی در بازار ارز و سکه و نتایج انتخابات مجلس در آمریکا نشان داد که سناریوی تحریم های آمریکا علیه ملت ایران محکوم به شکست است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با تشریح بخشی از ابعاد مختلف شکست تحریم های آمریکا گفت: ادبیات سخیف و تند مقامات آمریکایی علیه  ملت ایران نشان میدهد که آنها از مردم ایران هراس  دارند.

امام جمعه تبریز با اشاره به تحریم مسلمانان در سال هفتم بعثت افزود: دولت و ملت ایران هم پیمان شده‌اند تا آمریکا را در آخرین مرحله تحریم‌ها شکست داده و به تعبیر رهبر معظم انقلاب سیلی دیگری بر گوش آمریکا بنوازند.

وی گفت : بی‌اعتنایی مردم به فراخوان آمریکا برای ایجاد اغتشاش و ثبات نسبی در بازار ارز و سکه و توقف افزایش قیمت آن و صدور بیانیه اتحادیه اروپا در مخالفت تحریم‌ها بیانگر شکست مرحله اول سناریوی کاخ سفید است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به نتایج انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا گفت : با دستیابی دموکرات‌ها به اکثریت مجلس نمایندگان و حفظ اکثریت سنا برای جمهوری خواهان باعث شد تا هر دو جناح خود را برنده انتخابات بدانند ولی با عنایت به سیاست هر دو حزب در خصوص جمهوری اسلامی ایران باید گفت که این انتخابات تاثیری در روند تحریم‌ها علیه کشور نداشته است.

امام جمعه تبریز ادامه داد : پیام این انتخابات به برخی افراد و جریانات کشور این است که از خوش‌بینی نسبت به تغییرات درون آمریکا و تغییر ترامپ پرهیز کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه ترامپ نقش تسهیل‌کننده در روند سقوط آمریکا دارد، گفت: به اعتقاد صاحب‌نظران غربی و اندیشکده‌های آمریکایی سقوط امپراطوری از یک ابر قدرت به یک چالشگر بی‌تاثیر در تحولات میدانی چه با ترامپ و چه با حضور هر فرد دیگر دیر یا زود اتفاق می‌افتد.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به مناسبت های تقویمی هفته با بیان اینکه کتاب بزرگ‌ترین عامل صیانت از اندیشه‌ها و علم دانشمندان است، گفت: هفته کتاب و کتاب‌خوانی بیانگر این است که بقایای علوم و اندیشه‌ها که باعث رشد علمی جامعه می‌شود به برکت وجود کتاب است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید به اینکه علم اگر محبوس بماند ارزشی ندارد، گفت: موضوع کتاب و کتاب‌خوانی از اهمیت بالایی برخوردار است و اگرچه در این حوزه دستگاه‌های دیجیتالی رشد روزافزونی دارد اما نمی تواند جایگزین کتاب باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست برای رونق کتابخانه‌های عمومی تلاش و همت داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت گفت: هفته وحدت فرصت مناسبی برای طرح نیازهای جهان اسلام و در رأس آن اتحاد و همدلی و پرهیز از اختلافات است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه دشمن تلاش می کند تا وحدت بین مسلمانان را از بین ببرد، ادامه داد: منظور از وحدت با برادران اهل تسنن، نه وهابیت، این است که مسلمانان جهان اسلام ید واحده باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: باید همه مسلمانان با وحدت خود در برابر سلطه گری مستکبران مقاومت کرده و از کشورهای مظلوم و ستمدیده حمایت کنند.

خطیب نمازجمعه تبریز در ادامه با بیان اینکه فرهنگ و تفکر بسیج حلال مشکلات است، گفت: بسیج از نظر امام راحل دارای ویژگی‌هایی از جمله ایمان، اخلاص، آرمان‌گرا، مسئولیت پذیر، واقع بین، دغدغه مند، دشمن‌شناس و قانون مدار است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اهمیت به فرهنگ بسیجی وظیفه همگانی دانست و گفت: ترویج فرهنگ بسیج کلید حل بسیاری از مشکلات کشور است و این نیروی مقدس با همکاری سایر نیروهای مسلح دست متجاوزان را از کشور قطع و در حوزه های علم و فن آوری هم به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کرده است.

نابسمانی‌های پیاده ‌روی اربعین دیگر موضوع مورد توجه نماینده ولی فقیه در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز بود که حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: بیش از دو میلیون نفر از زائران ایرانی در پیاده روی اربعین حسینی حضور داشتند.

امام جمعه تبریز ادامه داد : نابسمانی‌ در تامین ارز زائران و کمبود امکانات حمل و نقل خصوصاً در مرز مهران نباید سال آینده در مراسم اربعین تکرار شود.

وی تاکید کرد: مسئولان بانک مرکزی باید پاسخگوی عزت زائران باشند که چرا نتوانستند در عراق برای این کار خدمات شایسته انجام دهند.

خطیب نماز جمعه تبریز با یادآوری ۲۶ آبان ماه سالروز شکست حصر سوسنگرد گفت: شکست حصر سوسنگرد و آبادان از جمله موضوعاتی بود که امام راحل(ره) کلمه باید را مورد استفاده قرار داد چرا که سوسنگرد تنها محور دستیابی رژیم بعثی عراق به اهواز بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: شکست حصر سوسنگرد با نقش بسیار موثر و ممتاز رهبر معظم انقلاب اسلامی و لشکر ۳۱ عاشورا بود و رمز موفقیت این عملیات هم در سایه وحدت مردم و نیروهای مسلح بود.

خطیب نماز جمعه تبریز سالگرد ستارخان، مبارز آزادیخواه و وفات عبدالمطلب جد بزرگوار پیامبر اکرم(ص) و ازدواج پیامبر اکرم(ص) با خدیجه کبری(س)، سالگرد علامه جعفری، آغاز هفته روشندلان را از دیگر مناسبت های هفته جاری عنوان کرد.

امام جمعه تبریز در ادامه سلسله مباحث حفظ محیط زیست و آلودگی هوا گفت: یکی از مصادیق آلودگی هوا پدیده گرد و غبار است، که خشکسالی، کاهش بارش و رطوبت هوا، فقدان پوشش گیاهی مناسب، تخریب مراتع جنگلی، بهره‌برداری بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی و کاهش رطوبت خاک و خشکی تالاب‌ها باعث تشدید پدیده گرد و غبار در کشور شده است.

خطیب نماز جمعه تبریز ابراز امیدواری کرد: مسئولان سازمان محیط زیست با همکاری مردم جلوی پدیده گرد و غبار را بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با بیان اینکه آخرین روز خدمت استاندار آذربایجان‌شرقی است، گفت: دکتر خدابخش هیچگاه مسائل کاری را با مسائل جناحی گره نزد.

وی افزود: با توجه به ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، ایشان دیگر نمیتوانند در خدمت مردم استان باشند، اما ۱۴ ماه خدمت ایشان در آذربایجان شرقی قابل تقدیر است که با تدین و پاک دستی وی پروژه های مختلف عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و زیرساختی پیگیری شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز جمعه تبریز با تسلیت شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت گفت: امام حسن عسکری در شرایط سخت سیاسی و اجتماعی حکومت عباسی۶ سال هدایت و زعامت شیعیان جهان را عهده دار بود و شاگردانی بزرگی برای ترویج دین اسلام و پاسخگویی به شبهات دینی تربیت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم افزود: دوران امامت امام حسن عسکری حساس ترین دوران تاریخ شیعیان محسوب میشود چرا که در آن دوران شیعیان بعنوان قدرتی عظیم در عراق فعالیت میکردند.

امام جمعه تبریز گفت: بعد از شهادت امام حسن عسکری هدایت و رهبری دنیا از سوی حضرت حق به آخرین منجی عالم بشریت سپرده شده که از پس پرده غیبت، جهان از سایه لطف و رحمت آن وجود با برکت بهرمند است.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: سرآغاز امامت و ولایت حضرت صاحب الزمان بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ مهدویت در دنیا است./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 25 آبان 1397
  • ساعت 04
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh