امـروز : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 2 آذر 1397
کد 13701

آمریکا در پیشگاه تاریخ و افکار عمومی رسوا خواهد شد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: رفتار و گفتار متناقض آمریکا در موضوع تروریست و مبارزه با آن، مقامات این کشور را در پیشگاه تاریخ و افکار عمومی رسوا خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به رفتار موهن و توهین بی ادبانه چند روز قبل ترامپ به ملت قهرمان ایران و تروریست خواندن آنها گفت: چنین اتهام های بی اساس موجب سرافکندگی سردمداران آمریکا در پیشگاه تاریخ و افکار عمومی جهان می شود.

امام جمعه تبریز افزود: البته این اولین بار نیست که ترامپ و مقامات آمریکایی ملت مسلمان ایران را به دلیل پیگیری آرمان‌ها و حرکت در اهداف متعالی خود این چنین بی‌ادبانه مورد توهین قرار می‌دهد و البته آخرین بار هم نخواهد بود.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه سراسر تاریخ نه چندان دور آمریکا با ترور عجین شده است، گفت: سابقه آمریکای جنایتکار در موضوع تروریست و حمایت از تروریست ها از روشنایی خورشید هم روشن تر است و این کشور در محیط جغرافیایی خود با ترور و تروریسم شکل گرفته و بومیان و سرخ پوستان بومی آن اولین قربانیان تروریسم این کشور هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: در تاریخ معاصر نیز، ژاپن، ویتنام، افغانستان، عراق، سراسر منطقه غرب آسیا و جمهوری اسلامی ایران تنها نمونه هایی از قربانیان تروریسم آمریکایی هستند که با اقدام های تروریستی مستقیم این کشور و حمایت از تروریست ها انجام گرفته است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه آمریکا بداند که بین ملت ایران و نظام هیچ جدایی وجود ندارد، گفت: پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام، ترامپ و سایر مقام های این کشور ادعا میکردند که هدف آمریکا از تحریم ها، ملت ایران نیست و حساب مردم را از نظام جمهوری اسلامی جداست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با طرح این پرسش که آیا مردم ایران شایسته تحریم و فشار هستند، ادامه داد: اگر حساب مردم و نظام از هم جداست چرا مرتب مقام های آمریکا این شعارهای ضدایرانی را تکرار می کنند و در عین حال ژست طرفداری از ملت ایران را می گیرند.

وی با اشاره به اینکه این تناقض ها نشان از ریاکاری ترامپ و مقام های آمریکایی است، گفت: همزمان با توهین آشکار به ملت ایران، رئیس جمهور آمریکا با وقاحت مثال زدنی از رژیم جنایتکار و تروریست سعودی به صورت علنی حمایت می کند و از کنار اقدام مقام های این کشور در ترور وحشیانه یکی از شهروندانش در ترکیه می گذرد.

خطیب نماز جمعه  در ادامه با اشاره به سفر وزیر خارجه انگلیس در تهران و حرف‌های سخیف و طلبکارانه وی در مصاحبه با روزنامه گاردین گفت: سخنان طلبکارانه وی در حالی انجام می شود که انگلیس در موضوع برجام به همراه کشورهای فرانسه و آلمان هنوز به تعهدهای خود در مقابل ایران عمل نکرده است.

وی با بیان اینکه راه حل برون رفت از مشکلات کشور در خارج مرزها نیست، گفت: مماشات بیش از حد با دولت های اروپایی فشارهای نامعقول را علیه ملت ایران افزایش و آنها را طلب کار کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: نگاه طلبکارانه وزیر امور خارجه انگلیس در این سفر حجت را بر مسئولان جمهوری اسلامی ایران تمام کرد و نشان داد ایران باید طلبکار باشد نه انگلیس؛ که انتظار می رفت وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران فهرستی از مطالبات و توقعات خود از طرف اروپایی را اعلام می کرد.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور عراق به تهران گفت: این سفر علناً برنامه شکست منزوی‌سازی ایران توسط آمریکا را نشان داد.

وی افزود:  آقای صالح علاوه بر اینکه به لحاظ خاستگاه اتحاد میهنی با ایران روابط خوبی دارد یک شخصیت معتدل و مقبول در عراق نیز شناخته می‌شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به مهم‌ترین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با آقای صالح گفت: معظم له در این دیدار با تاکید بر حفظ اتحاد ملی عراق، توجه به مرجعیت و شناخت دوست و دشمن و حفظ ظرفیت جوانان از گسترش همکاری ها استقبال کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم زمینه‌های همکاری ایران و عراق در چهار حوزه؛ اقتصادی، تجاری، بازسازی و توسعه زیرساخت‌ها و نظامی و امنیتی عنوان کرد که برای هر دو طرف منفعت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: مهم‌ترین چالش‌های موجود بر سر راه روابط را می‌توان فشار و تحریم‌های آمریکا و تحرکات ایذایی رقبایی منطقه مانند عربستان سعودی نام برد که امیدواریم ملت عراق به سلامت و در آرامش زندگی کنند.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به هفته بسیج با تاکید بر اینکه باید فرهنگ بسیجی در جامعه گسترش یابد، گفت: شرایط تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی باعث شده تا بیش از پیش به مبانی تفکرات بسیجی تکیه کنیم.

خطیب نماز جمعه تبریز با ابزار تاسف از دوری برخی افراد از مبانی انقلاب گفت: برای مقابله با این انحرافات باید فرهنگ بسیجی در جامعه گسترش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید به اینکه بسیج در عرصه اجتماعی دارای کارکردهای مختلف است، ادامه داد:  بسیج دارای قدرت بسیج کننده والا در بدنه جامعه است، بسیج انسجام بخش و منسجم کننده سرمایه اجتماعی مملکت و امید بخش و نشاط آفرین در بین جوان و طبقات محروم جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه بسیج یک نیروی نظامی نیست، گفت: بسیج اعتمادآور و روشنگر و هدایت‌بخش در اقشار مختلف جامعه است، باید از تفکر بسیج قدردان بود و برای رونق بخشیدن فرهنگ بسیج تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به چالش‌های محیط زیستی در ایران و عوامل دخیل در آن، گفت: در جهت ایجاد سبزینگی و کاهش آلودگی های شهری با تکنولوژی برتر دنیا پتروشیمی تبریز با هدف جمع‌آوری و امحای گازهای خروجی پروژه ای را با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان در پتروشیمی تبریز افتتاح کرد.

امام جمعه تبریز افزود: این پروژه با مشارکت شرکت ایرانی و ایتالیایی توسط متخصصان انجام گرفت و امیدواریم به واسطه این پروژه شهر تبریز و شهرک های اطراف پتروشیمی تنفس راحتی بکشند.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته به روز همبستگی با مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: به امید پیروزی مردم فلسطین و برپایی نماز در بیت‌المقدس در سریع‌ترین زمان هستیم و یاد شهدای فلسطین را گرامی می‌داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان به فرا رسیدن میلاد پیامبراکرم(ص) اشاره کرد و گفت: در این هفته زادروز رئیس مکتب شیعه امام جعفر صادق(ع) است که ایشان مروج اهل بیت‌(ع) است.

وی ادامه داد: زمانی که امام صادق(ع) متولد شد پدر ایشان در مدینه حضور نداشت و این کودک را داخل یک پارچه سفید نزد جدش امام سجاد(ع) بردند که ایشان با نگاهی همراه با نشاط به او نگاه کرد و گفت که امید است که قدم این کودک مبارک است.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید به اینکه اولین نماز جمعه پس از واقعه هجرت توسط پیامبر اکرم(ص) اقامه شد، گفت: نماز جمعه پرصلابت بوده و دشمن را با یاس روبه‌رو می‌کند و این حرکت ایشان بیانگر اهمیت فریضه الهی و عبادی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: این روز یادآور عملیات مروارید و عملیات رزمندگان اسلام در دریا است که هیچگاه از یاد نمی‌رود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در خطبه اول نماز جمعه تبریز با تشریح سیره پیامبر اکرم در قرآن کریم گفت: یکی از سیره های پیامبر اعظم (ص) که در سوره قلم به آن اشاره شده است خلق عظیم حضرت محمد (ص)  است.

امام جمعه تبریز افزود: خداوند در این سوره در معرفی آخرین فرستاده خود می فرمایید “ای پیامبر تو دارای اخلاق عظیم هستی” که بر ماست با الگوگیری از ایشان،  رفتار و سکنات نبوی را در جامعه اسلامی جاری کنیم./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 2 آذر 1397
  • ساعت 05
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh