امـروز : شنبه 15 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 9 آذر 1397
کد 13801

افکار عمومی جهان حاضر به پذیرش جنایات آل سعود نیست/ حل مشکلات مردم اولویت اول نمایندگان مجلس باشد

امام جمعه تبریز گفت: ولیعهد سعودی در سفر دوره ای به تعدادی از کشورهای عربی و آفریقایی با وعده کمک های مالی در تلاش است دولت های آنها را در ارتکاب جنایات بی سابقه و تاریخی خود همراه کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ولیعهد سعودی در سفر دوره ای به تعدادی از کشورهای عربی و آفریقایی با وعده کمک های مالی در تلاش است دولت های آنها را در ارتکاب جنایات بی سابقه و تاریخی خود همراه کند، اما وجدان عمومی آگاه تر از آن است که از جنایت های آل سعود در حق مردم یمن و سوریه به سادگی بگذرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با تحلیل سفر ولیعهد سعودی به کشورهای عربی، گفت: ماجرای جنایت بی‌سابقه و تاریخی در قتل و مثله کردن یک روزنامه‌نگار در کنسولگری عربستان هر روز ابعاد جدیدی پیدا می‌کند و هر روز سند و مدارک جدیدی از این جنایت افشاء می‌شود که هر کدام بیشتر ماهیت پلید این رژیم وابسته را برای افکار عمومی جهان روشن می‌کند.

امام جمعه تبریز افزود: به قدری اسناد و مدارک علیه آل‌سعود زیاد و محکم است که دیگر مقامات رژیم آل‌سعود، حتی تلاش بر انکار و یا تکذیب آن نمی‌کنند و به راحتی از پاسخ دادن به سوالات طفره می‌روند.

خطیب نمازجمعه تبریز با بیان اینکه اصل ماجرا و دستور صدور این جنایت و حتی کیفیت اجرای این نقشه جنایتکارانه بر همگان روشن شده است، ادامه داد: این جنایت نمونه روشن رسوایی رژیم آل‌سعود و ولیعهد سعودی است که مهره اصلی پشت صحنه همه جنایت‌ها است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به سفر دوره‌ای ولیعهد عربستان به تعدادی از کشور عربی گفت: رژیم سعودی با وعده کمک‌های مالی و نفتی به کشورهایی که مشکل دارند درصدد جذب آنهاست، اما انجام تظاهرات تند و با استفاده از نمادهای مانند اره، نشان میدهد وجدان عمومی آگاه‌تر است و هیچگاه از کنار جنایت‌های این رژیم مرتجع که در حق مردم یمن، فلسطین، سوریه و عراق ظلم کرده‌اند، به سادگی نخواهند گذشت.

امام جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر حل مشکلات مردم به دور از مرزبندی توسط نمایندگان مجلس با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس و نام گذاری این روز به نام مجلس، گفت: همان طور که امام راحل(ره) فرمودند: مجلس در رأس امور و عصاره روح ملت است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم مرحوم مدرس را فردی شجاع و صریح توصیف کرد و گفت: مدرس نه مرعوب استبداد رضاخانی شد و نه مجذوب، بلکه یکی از ویژگی های وی شجاعت بود که با صدای رسا حرف خود را می زد.

امام جمعه تبریز ایستادگی و مقاومت مدرس در برابر استبداد را درس بزرگی برای امروز مجلس شورای اسلامی عنوان و افزود: برجسته ترین اندیشه سیاسی وی را می توان مخالفت با جدایی دین از سیاست عنوان کرد و نمایندگان مجلس باید مانند شهید مدرس باشند.

خطیب نمازجمعه تبریز با تاکید بر اینکه جایگاه نمایندگی بسیار حساس است و زمینه تطمیع وجود دارد، گفت: نماینده مجلس جمهوری اسلامی باید با تکیه بر ایمان، اهل مرعوب و تطمیع نباشد و فقط مصالح و منافع کشور و اسلام را در نظر بگیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اگرچه مجلس در امور اجرایی نقش مهمی ندارد، با این حال دستگاه های اجرایی باید قوانین مجلس را عمل کنند و جایگاه مجلس فقط منحصر به قانون گذاری نیست، بلکه نظارت بر اجرای قوانین و عملکرد دستگاه ها نیز برعهده مجلس است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با تذکر به اینکه غیبت‌ها و تاخیرهای نمایندگان مجلس در شأن و اقتدار مجلس نیست، گفت: خواسته و توقع مردم پاک دستی و ساده زیستی نمایندگان در طراز انقلابی است.

وی گفت: نمایند‌ه‌ای که در دوران تبلیغات خود، میلیاردی هزینه می‌کند قطعاً در دوره مسئولیت خود پیش از آنکه به فکر انجام وظایف باشد، به فکر جبران هزینه‌ای کلان خواهد بود از این‌رو ساده زیستی و رسیدگی به مشکلات بدون در نظر گرفتن منافع شخصی و جناحی و سیاسی باید اولویت یک نماینده مجلس باشد.

بخش دیگری از خطبه های امروز نمازجمعه تبریز به انتخاب دکتر پورمحمدی به عنوان استاندار جدید و انتظارات مردم از مسئولان اختصاص داشت که حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: از استاندار جدید انتظار داریم به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم رسیدگی کند و از مسئولان دستگاه های اجرائی نیز بخواهد که در بین مردم بوده و هنگام مراجعه مردم به ادارات با آنها مهربان باشند.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به آرامش و ثبات نسبی در بازار ارز و طلا گفت: در این شرایطی که دور جدید تحریم های یک جانبه و ظالمانه آمریکا آغاز شده و همه منتظر شوک جدید بودند، نزول قیمت ارز اتفاق مبارک و امیدوار کننده است.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید براینکه نباید همه مشکلات را بر گردن تحریم ها بیاندازیم ادامه داد: با سیر نزولی قیمت ارز مشخص شد که نحوه مدیریت بازارهای اقتصادی عامل بسیار مهمی در این روند است و با مدیریت درست و منطقی و به دور از سیاست زدگی می توان زمینه های تحریم را از بین برد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفتم آذرماه، روز نیروی دریایی با بیان اینکه نیرویی دریایی به یک نیروی نظامی و بین‌المللی تبدیل شده است، تصریح کرد: در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیروی دریایی یک نیروی دریایی راهبردی است به طوری که دیروز مراسم الحاق دو زیر دریایی را به ناوگان کشورمان شاهد بودیم.

وی افزود: نیروی دریایی صرفاً یک نیروی نظامی نیست و در مسائل بین‌المللی و اقتصاد کشور، مقابله با دزدان دریایی، اعزام ناو گروه‌های دریایی به خلیج عدن نقش مؤثری دارد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز نیروی دریایی نقش مهمی داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه های امروز در ادامه سلسه مباحث زیست محیطی با تاکید به اهمیت محیط زیست در کشور، گفت: بارش باران‌های اسیدی از طریق اکسیدهای کربن و ازت به وسیله حمل و نقل، زباله‌سوزی و خودرو تشکیل می‌شود و وارد جو می‌شود به طوریکه این باران‌ها در سلامت انسان‌ها تاثیر داشته و باعث کاهش تولید گیاهی، آسیب به مراکز و پرورش ماهی و آسیب به ساختمان‌ها می‌رساند.

امام جمعه تبریز در ابتدای خطبه های دوم نمازجمعه با تاکید بر حفظ هوشیاری در برابر توطئه های استکبار تصریح کرد: دشمنان مترصد فرصت برای ایجاد تفرقه افکنی بین مذاهب مختلف از جمله برادران شیعه و سنی و قومیت های مختلف کشور هستند، اما بصیرت و آگاهی مردم اجازه اجرایی شدن توطئه های استکبار را نخواهد داد.

خطیب نماز جمعه تبریز در خطبه های اول در ادامه سلسله مباحث سیره پیامبر اکرم(ص) در قرآن کریم گفت: عفو و بخشش یکی از خصائص حضرت محمد مصطفی(ص) بود که ایشان را به عنوان رحمت العالمین در دنیا مطرح کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه عفو و بخشش جزء حقوق شخصی است، افزود: عفو و گذشت از نظر قرآن کاری ارزشمند و از اعمال مستحب است که در زندگی اجتماعی و سبک زندگی اسلامی به آن تاکید شده است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: نیکی در برابر رفتارهای بد دیگران از آموزه های برجسته عفو و گذشت پیامبر است، که باید برای برقراری صلح و صفا در جامعه به این موضوع مهم توجه ویژه داشته باشیم./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 9 آذر 1397
  • ساعت 03
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh