امـروز : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 23 آذر 1397
کد 14187

مبارزه با تروریسم طنز تلخ روزگار است/ اتحاد و انسجام ملی اولویت اصلی امروز کشور است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : سکوت مجامع بین المللی و مدافعان حقوق بشر در حادثه و حرکت وحشیانه تروریستی چابهار نشان داد که این نامگذاری هم از طنزهای تلخ روزگار ما است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه اقدام وحشیانه تروریستی چابهار با پشتیبانی سرویس های اطلاعاتی عربستان سعودی و امارات صورت گرفته است، گفت: رویکرد اقدام ددمنشانه و تروریستی در چابهار که به شهادت و زخمی شدن تعدادی هموطنان بی‌گناه مان منجر شد به باور صاحب‌نظران هیچ هدفی جز ارعاب و بالا بردن ریسک سرمایه‌گذاری در این منطقه را نداشت.

امام جمعه تبریز افزود: هر چند بعد از این اقدام وحشیانه تروریستی هیچ صدایی از سوی هیچ یک از مدافعان حقوق بشر شنیده نشد، اما دشمن باید بداند که این قبیل اقدامات عزم ملت مسلمان را در دفاع از آرمان‌های انقلاب جزم‌تر می‌کند و نتیجه‌ای جز شکست و روسیاهی برای آنها ندارد.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در حالی روز ۲۷آذر که از سوی سازمان ملل بنام روز جهانی عاری از خشونت و ترور نامگذاری شده است که صحنه‌گردان سازمان ملل بدترین و وحشیانه‌ترین جنایت ها را مرتکب می شود، اما با اعمال قدرت و کنترل اجازه نمی‌دهند تا واقعیت ها در منظر افکار عمومی جهان قرار گیرد.

بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با خانواده شهدای مدافع حرم اختصاص داشت که حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تشریح بیانات حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) گفت: معظم له با تاکید بر حفظ و ارتقاء هوشیاری در برابر نقشه های دشمنان فرمودند “فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی از اهداف استکبار برای سطله به نظام مقدس جمهوری اسلام ایران است.

وی گفت: همه این توطئه ها بخاطر پیشرفت هسته‌ای جمهوری اسلامی، توانایی بالای موشکی و قدرت دفاعی و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران است که واهمه‌ و ترس در دل دشمن ایجاد میکند، از این رو باید مسئولان مراقب باشند تا فریب ظاهرسازی و زبان‌بازی دشمنان را نخورند و کاری نکنند که دشمن خبیثی که از در رانده شده، این بار از پنجره وارد شود.

وی با تاکید بر حفظ و تقویت وحدت و انسجام ملی، ادامه داد: در زمان حاضر حفظ وحدت و انسجام ملی جزو نیازهای مهم و اصلی کشور است و جامعه به همدلی، صمیمت و یکپارچگی نیاز دارد و هر کسی بخواهد به عناصر وحدت بخش صدمه بزند در حقیقت به مملکت خیانت کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی روشنگری و تدوین شرایط دشوار کشور از سوی نخبگان و خواص را از تاکیدات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: هم اکنون کشور با شرایط سخت اقتصادی مواجه است و باید به مردم نسبت به جنگ اقتصادی دشمن اطلاعات کامل داده شود تا مردم از توطئه دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی آگاهی بیشتری داشته باشند.

امام جمعه تبریز در این راستا تلاش جهادی برای رونق اقتصاد کشور و تولید ملی را از وظایف مسئولان کشور دانست و گفت: با همدلی، صمیمت و یکپارچگی و با نقش آفرینی خواص، نخبگان و معتمدان، توطئه های دشمنان با اقدامی جهادی از سوی مردم و مسئولان خنثی میشود.

خطیب جمعه تبریز با تاکید بر لزوم همدردی با مردم و اقشار ضعیف جامعه ایجاد میز خدمت در ادارات را حرکتی مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در صورتی که این میز خدمت‌ها به خاطر اینکه ارباب رجوع مزاحم مسئولان در طبقات بالا نشوند و در همان طبقه پایین دست به سر شوند ایجاد شده باشد، اقدامی زشت و غیر اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: اگر مطالبه مردم قانونی نیست لااقل باید کمک کنید و راه‌های قانونی را نشان آنها بدهید تا مشکل ‌شان حل شود.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در جهت توانایی‌های نظام در مقابل دشمن و پرهیز از ایجاد التهاب و تحریک افکار عمومی گفت: اعتمادسازی مردم نسبت به مسئولان و تلاش جهادی برای خدمت‌رسانی از سوی مسئولان باید در اولویت کارها قرار بگیرد تا در مقابل حقوقی که می‌گیریم به مردم خدمت مخلصانه هم ارایه کنیم.

امام جمعه تبریز برخورد جدی با مظاهر اشرافی‌گری، ترویج ساده‌زیستی و ترویج فرهنگ قناعت را از دیگر موضوعات مورد تاکید حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) عنوان کرد و گفت: باید با تبیین آثار مخرب اسراف و تبعیض در جامعه، مسئولان با ساده‌زیستی در جهت حاکم شدن فرهنگ قناعت در جامعه تلاش کنند، و از هزینه های اضافی سازمان ها و ادارات خصوصاً هزینه‌‌های زیادی که برای سمینار و همایش‌های بی‌جهت و بی نتیجه خرج می شود جلوگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته گفت: در آستانه ولادت امام حسن عسگری(ع) قرار گرفته‌ایم که فرصتی است تا از سیره فرهنگی و اقتصادی ایشان درس بگیریم.

خطیب نماز جمعه تبریز توجه به امر به معروف و پرهیز از اسراف همچنین برنامه‌ریزی صحیح در حفظ بیت‌المال از جمله سیره و سجایای اخلاقی امام حسن عسگری(ع) عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به وفات حضرت معصومه(س) گفت: فضائل اخلاقی ایشان نیز بسیار زیاد است.

امام جمعه تبریز ۲۵آذرماه، روز پژوهش را یادآور شد و گفت: در حالی که باید از دستاوردها و فناوری‌های انجام شده به نحو احسن استفاده کرد ولی متاسفانه گاها این پژوهش‌ها در اتاق‌ها بایگانی می‌شوند و آن‌طور که شایسته است، از آنها بهره گرفته نمی شود.

خطیب نماز جمعه تبریز روز حمل و نقل را نیز از دیگر مناسبت های این هفته برشمرد و گفت: با تبریک این روز به تمام افرادی که در رابطه با حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی تلاش می‌کنند؛ باید بدانیم به طوریکه حمل و نقل از جمله مهم‌ترین بخش‌های کشور بوده و نقش بسزایی در انقلاب دارد.

امام جمعه تبریز ۲۷آذرماه، سالروز شهادت و عروج سرخ عالم ربانی در حوزه و دانشگاه را مورد اشاره قرار داد و گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه دستاوردهای زیادی را به همراه خواهد داشت به طوریکه تقویت جنبش نرم‌افزاری و تولید علوم بومی، تحقق تمدن اسلامی و ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها و وحدت نخبگان و انسجام ملی در جامعه در سایه وحدت بین دانشگاه و حوزه ایجاد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در خطبه های اول نماز جمعه این هفته تبریز در ادامه سلسله مباحث سیره پیامبر اکرم با بیان اینکه یکی از سیره های حضرت محمد(ص) مشورت با مردم بود، گفت: از فواید مشورت این است که انسان از عقل، علم و تجربه دیگران استفاده میکند‌.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: با خبر شدن از خواسته ها، تمایلات و آرمان های افرادی که با آنها مشورت میگیریم از دیگر فواید مشورت است.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) درباره مشورت ادامه داد: ایشان می فرمایند برای مطلع شدن از مقدار دشمنی و موضع گیری و اهداف دشمنان حتی میتوان با آنها هم مشورت کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت مشورت در خانواده گفت: مشورت با اعضای خانواده در واقع شخصیت دادن و احترام به آنهاست و بهترین راه حل برای از بین بردن اختلافات خانوادگی است./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 23 آذر 1397
  • ساعت 05
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh