امـروز : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 7 دي 1397
کد 14610

با بصیرت و ولایت مداری مردم، توطئه های دشمنان تعبیری جز شکست ندارد/ قطع و قمع درختان جنگل های ارسباران نیازمند واکاوی و روشنگری است/ بودجه سال آینده نیازمند دقت، شفافیت و چابکی است

امام جمعه تبریز : عاشورای۸۸ نشان داد که جریان دین‌ستیز همواره در کمین است تا ارزش ها، باور دینی و اعتقادات مردم را مورد هجمه قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: عاشورای۸۸ نشان داد که جریان دین‌ستیز همواره در کمین است تا ارزش ها، باور دینی و اعتقادات مردم را مورد هجمه قرار دهد اما با بصیرت و ولایت مداری مردم و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری توطئه های دشمنان تعبیری جز شکست ندارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه فتنه ۸۸ موجب تشدید فشارها و تحریم‌ها علیه ایران شد، گفت: ۹دی روز بصیرت و میقاق امت و ولایت است، چرا که مردم ایران با بصیرت و ولایت مداری مردم پیوند ناگسستنی خود با انقلاب را تقویت کردند و با اطاعت از مقام معظم رهبری در برابر توطئه های دشمنان با اتحاد و همدلی ایستادند.

امام جمعه تبریز افزایش فشارها و تحریم ها، افزایش زیاده خواهی از سوی برخی دولت ها و افزایش امید دشمنان برای براندازی نظام اسلامی را از اثرات مخرب فتنه در سال ۸۸ عنوان کرد و گفت: یکی از اقدامات فتنه‌گران حمله به ارزش‌ها و باورهای دینی بود که جریان دین‌ستیز در روز عاشورا به مقدسات و اعتقادات مردم تعرض و توهین کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به واکنش پشیمان کننده مردم در آن تاریخ گفت: مردم قهرمان تبریز در ۸ دی ماه و یک روز قبل از مردم سراسر کشور و با حضور و تدبیر نماینده ولی فقیه وقت آیت الله مجتهد شبستری با عمل به وظیفه دینی خود دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به پیامدهای منفی جریان فتنه گفت: فتنه باعث شد تا آمریکا تصور کند که فرصت برای راهبرد اصلی آنها که همان براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، فرا رسیده است.

امام جمعه تبریز گفت: افزایش فشارها و تحریم ها، افزایش زیاده خواهی از سوی برخی دولت ها و افزایش امید دشمنان برای براندازی نظام اسلامی از اثرات مخرب فتنه و خیانتی بزرگ علیه ملت ایران در سال ۸۸ بود.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: تصویب تحریم شرکت‌های صادرکننده بنزین و افزایش مطالبات دشمن در موضوع هسته‌ای بخشی از پیامدهای منفی جریان فتنه علیه مردم بود.

وی با یادآوری ۲۰خرداد ماه، عقب‌ نشینی غرب و موضع‌گیری آنها گفت: در آستانه انتخابات سال ۸۸، باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا، نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشت و با صراحت اعتراف کرد که بدون حضور ایران حل مسائل منطقه امکان‌پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: اما بعد از فتنه سال ۸۸، فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در منطقه از احتمال حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داد به طوریکه این جریان باعث شد تا فشارها علیه ایران افزایش یابد و قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت علیه کشور صادر شود.

خطیب نماز جمعه تبریز، به افزایش فشارها در حوزه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای علیه ایران بعد از فتنه اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه بعد از این جریان دشمن امیدوار شد که می‌تواند ضربه سنگین به ایران اسلامی بزند، در این راستا با کمک ۱۸ میلیون دلاری عربستان به گروه‌های خارج‌نشین توطئه های خود را جهت داد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مردم غیور ایران چه در آن زمان و چه در حال حاضر که برای برگزاری مراسم ۴۰ سالگی انقلاب آماده میشود با مشت های گره کرده به دشمنان پاسخ میدهند، گفت: دشمن برای ۴۰ سالگی انقلاب نقشه کشیده بود تا یک تابستان داغ برای مردم رقم بزند و به تبع بازگشت تحریم‌ها به براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی هم فکر میکرد ولی در پرتو تدابیر رهبر معظم انقلاب و بصیرت و هوشیاری مردم، تمام فتنه‌های دشمن در سال جاری خنثی شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان هوشیار باشند تا دشمن سوءاستفاده نکند، گفت: بطوریکه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، شاید دشمن برای سال ۹۸ نقشه بکشد، از این رو همه مردم و مسئولان باید هوشیار بوده و نباید به گونه‌ای عمل کرد که دشمن سوءاستفاده کند.

وی ابراز امیدواری کرد: مردم با وحدت و همدلی بار دیگر توطئه‌های دشمن را به یاس تبدیل کنند تا پرچم الهی و اسلامی این انقلاب به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت امام زمان (عج) تحویل داده شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به راه کارهای بهبود وضعیت آلودگی هوا توسعه فضاهای سبز را امری ضروری در این رابطه عنوان کرد و گفت: متاسفانه در چند هفته اخیر شاهد گزارشاتی از قلع و قمع درختان در جنگل‌های ارسباران و قره‌داغ هستیم که مسئولان در این رابطه روشنگری کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به پیگیری‌های خود از مدیریت منابع طبیعی، محیط زیست استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان درباره این موضوع گفت: گزارشات حاکی از آن است که درختان قطع نمی‌شود؛ ولی عکس‌های منتشر شده این ادعا را تکذیب می‌کند و یا اینکه درختان از باغات شخصی قطع شده و ربطی به جنگل‌های ارسباران ندارد، اما برخی دیگر مدعی‌ هستند که این درختان قطع شده به شمال کشور برای فروش به قاچاقچیان منتقل میشود.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه جنگل‌های ارسباران و منطقه قره‌داغ قلب تپنده آذربایجان است، گفت: همه مسئولان موظف به حفظ و حراست این منابع خدادادی هستند و قطع درختان جنگل های ارسباران نیازمند واکاوی و روشنگری در افکار عمومی است که صداوسیمای مرکز استان و استانداری آذربایجان شرقی باید وارد عمل شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خواستار ترتیب گفت‌وگو با مسئولان منابع طبیعی، محیط زیست و جهاد کشاورزی استان از سوی صداوسیمای مرکز استان و تشکیل کمیته ویژه‌ای در استانداری برای بررسی و گزارش نتیجه آن به مردم را در رابطه با قطع درختان جنگل های ارسباران شد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه چالش بودجه سال ۹۸ را تحقق میزان درآمدهای صادرات نفتی دانست و گفت: بررسی این لایحه نیازمند دقت، شفافیت و چابکی دارد چراکه به دلیل قرار گرفتن کشور در جنگ اقتصادی و مقابله با تحریم‌های اقتصادی این بودجه اهمیت زیادی را دارد.

امام جمعه تبریز افزود: شرایط تحریمی نشان می‌دهد که نمی‌توان روی درآمدهای نفتی به صورت حداکثری حساب کرد چراکه کشورهای اروپایی به تعهدات خود ذیل برجام عمل نکردند و راهکاری هم برای ایران از لحاظ اینکه بتوانیم نفت خام خود را به فروش برسانیم، ارائه ندادند و حتی بعید به نظر برسد که اروپایی‌ها در این خصوص کاری انجام دهند.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: با توجه به اینکه دولت نیز نمی‌تواند روی فروش حداکثری نفت حساب باز کند باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی با برآورد واقعی از فروش نفت مشکلات ناشی از نبود منابع درآمدی را قبل از تصویب بودجه پیش بینی کنند.

رزمایش‌ پیامبراعظم سپاه پاسدارن بخش دیگری از خطبه های این هفته بود که خطیب نماز جمعه تبریز این رزمایش را موجب ترس و وحشت دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیامی برای کشورهای همسایه دانست و گفت: پیام ایران به همه کشورها پیام صلح و دوستی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با قدردانی از برخورد صریح و سریع قوه قضائیه در رابطه با رسیدگی قاطع نسبت به مفاسد اقتصادی گفت: از دستگاه قضایی کمال تشکر را داریم و خواستار ادامه این حرکت انقلابی برای جلب اعتماد عمومی هستیم.

اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته بخش دیگری از خطبه های این هفته بود.

نماینده ولی فقیه در استان با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح علیه السلام و آغاز سال نو میلادی به تمام مسیحیان گفت: همه اقلیت های دینی افتخار می کنند که در کشور جمهوری اسلامی ایران به صورت مسالمت آمیز در کنار مسلمانان زندگی می کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به پنجم دی ماه، سالروز حفاظت هواپیمایی هم گفت: در سایه پاسداران حفاظت هواپیمایی، ایران صاحب امن‌ترین فضا در دنیاست.

سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام در سال ۱۳۵۸موضوع دیگر خطبه های این هفته بود که خطیب نماز جمعه تبریز گفت: تشکیل نهضت سوادآموزی از یادگاری های امام خمینی و کار ارزشمندی بود که اثرات آن را امروز هم در راستای ریشه کنی بی سوادی در جامعه شاهد هستیم بطوریکه برای همه اقشار بی سواد و همین طور زندانیان  و سربازان بی‌سواد کلاس سوادآموزی تشکیل میشود و حتی هستند کسانی که از طریق نهضت سوادآموزی، به دانشگاه راه یافته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به رحلت آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی و ۱۰نفر از دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات تهران در پی سانحه رانندگی، این ضایعه غم انگیز را به رهبر معظم انقلاب، ملت ایران و خانواده های داغدار تسلیت گفت.

وی افزود: آیت‌الله شاهرودی روحانی پرهیزگار، عالم خدمتکار و برادر سه شهید و یک انقلابی واقعی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه های اول نماز جمعه این هفته تبریز با تشریح شاهدان اعمال انسان در روز قیامت از منظر قرآن کریم گفت: بر اساس آیات الهی در روز رستاخیز خداوند متعال که برهمه امور بشری ناظر بوده و احاطه کامل دارد اولین کسی است که به اعمال انسان شهادت خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: پیامبران دومین شاهدان اعمال انسان ها در روز قیامت خواهند بود.

امام جمعه تبریز ائمه معصومین علیهم السلام را سومین شاهدان روز قیامت عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس آیات قرآن فرشتگان الهی هم همراه انسان ها خواهند بود و به اعمال انسان ها شهادت خواهند داد.

خاطرنشان میشود در آستانه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت؛ در بین الصاتین نماز جمعه این هفته، نمازگزاران تبریزی با سردادن شعارهایی علیه استکبار از فتنه گران سال ۸۸ اعلام انزجار کردند.

مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم در بین الصلاتین نماز جمعه تبریز توسط نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان شرقی و خانواده معظم شهداء هم برگزار شد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 7 دي 1397
  • ساعت 04
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh