امـروز : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 28 دي 1397
کد 14968

سپاه قدس نماد اقتدار ملت ایران است/ در پاسخ به اسرائیل دست به ماشه گذاشته ایم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: گنده گویی های رژیم صهیونیستی، عمق تزلزل و بی ثباتی این رژیم نامشروع را نشان می دهد، اما اگر لازم باشد فرزندان غیور و با بصیرت ایران اسلامی درس تاریخی و محکم به این یاوه گویی ها می دهند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به اظهارات تهدید آمیز اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت : نخست وزیر صهیونیست‌ها اخیراً گفته که اگر جمهوری اسلامی نیروهای خود را از سوریه خارج نکند حملات رژیم صهیونیستی به مواضع ایران افزایش خواهد یافت.

امام جمعه تبریز افزود : این گنده گویی ها، عمق تزلزل و بی ثباتی این رژیم نامشروع را نشان می دهد که برای نجات خود دست به هر کاری می زند.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه این اظهارات از سوی مسئول رژیم صهیونیستی که خودشان کانون بحران و پشتیبانی از تروریست ها در آسیا هستند یک موضوع عجیب و غیرمنتظره نیست، ادامه داد: حیات این غده سرطانی به ریختن خون کودکان وابسته است و رقیب انتخاباتی نخست وزیر صهیونیست‌ها اعلام کرده است که اگر در انتخابات پیروز شود بلافاصله جنگ با غزه را آغاز خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه این سخنان تهدید آمیز کوچکترین خللی در عزم و اراده ملت ایران و جبهه مقاومت ایجاد نمی کند، اظهار داشت: دست رزمندگان مقاومت در مبارزه با صهیونیست ها روی ماشه است و در صورت لزوم به این روسیاهان تاریخ بشریت درسی فراموش ناشدنی می دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه ایران اسلامی به درخواست دولت قانونی سوریه و برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در جبهه مقاومت حضوری موثر و قاطع داشته است، خاطرنشان کرد: ماندن و نماندن نیروهای ایرانی در سوریه موضوع مرتبط با ایران و سوریه است و به هیچ کشور سومی ربط ندارد و همان طور که تجربه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ثابت کرده است جمهوری اسلامی ایران تهدیدپذیر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از خطبه های این هفته با اشاره سفر وزیر خارجه آمریکا به لهستان گفت: این سفر برای معرفی ایران به عنوان عنصر بی‌ثبات در منطقه است که به تبع آن منجر به برگزاری همایش بین‌المللی دو روزه در ۲۴ و ۲۵ بهمن در لهستان شده است.

امام جمعه تبریز افزود: در کنار این کنش مذبوهانه یک طرح ۱۹ ماده‌ای کنگره آمریکایی تبیین کرده است که به تبع آن اعمال فشار مضاعف در دستور کار قرار می‌گیرد تا بلکه از این طریق، هدف اصلی آمریکا یعنی تغییر رفتار ایران در سطح منطقه محقق شود.

خطیب نماز جمعه تبریز، نوک این تهدیدات را متوجه سپاه قدرتمند پاسداران و نیروی قدس عنوان کرد و گفت: آنها با راه اندازی کارگروه مشترک برای ایجاد نارضایتی داخلی در ایران می خواهند با اقدامی مشترک نارضایتی ‌های داخلی در کشور افزایش دهند و با اغتشاش و ناآرامی در ایران به اهداف خود برسند.

وی با بیان اینکه مگر می‌توان فعالیت‌های نیروی قدس را که نماد عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه می‌باشد را محدود کرد، گفت: مردم قهرمان ایران هیچ وقت خدمات ارزشمند سپاه در راه ایجاد امنیت و اقتدار برای نظام ایران فراموش نخواهند کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: هیهات که دشمن در رسیدن به آرزوهای دست نیافتنی خود موفق شود، چرا که ملت ایران همان طوریکه در طول ۴۰ سال گذشته ثابت کرده اند مسیر تعالی انقلاب را تداوم خواهند بخشید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به، بازدید خود از پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: جوانان ایران اسلامی در پارک علم و فناوری در تمامی حوزه ها خصوصاً امور پزشکی و دندانپزشکی کارهای بزرگی انجام داده اند که نیازمند حمایت و توجه ویژه مسئولان ذی ربط هستند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر دستاوردهای ۴۰ سالگی انقلاب، گفت : پیشرفت علم در ایران ۱۱ برابر شده است و در راستای همین پیشرفت ها در حال حاضر ایران تولید کنند قایق پرنده رادار گریز با سرعت ۸۵۱ کیلومتر است.

وی افزود : ایران هشتمین کشور تولید کننده اورانیوم۲۰ درصد در جهان و همچنین سومین کشور تولیدکننده داروی بیماری ام اس در جهان به حساب می آید.

خطیب نماز جمعه تبریز، ایران را تولیدکننده پرینتر سه بعدی میکروسکوپی در خاورمیانه برشمرد و گفت: کشور ما در میان۵ ارتش قوی جهان در حوزه سایبری قرار دارد و نخستین تولیدکننده پودر استخوان در سطح جهان نیز هست.

نماینده ولی‌فقیه در استان یادآور شد ایران تنها کشور تولیدکننده لوله‌های چدنی۲۰۰۰ میلی متری و همچنین سومین کشور تامین کننده دکل‌های انتقال برق در سطح آسیا نیز به شمار می آید و همچنین ایران در زمره ۸ کشور فضایی قرار دارد و سومین کشور دارای فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در سطح دنیاست.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اینکه اظهارات مداخله‌جویانه بیگانه هیچ‌گاه خللی در پیشرفت‌ها نخواهد گذاشت، ادامه داد: هفته گذشته به همت جوانان این مرز و بوم ماهواره صد درصد بومی پیام به فضا پرتاب شد تا در مدار زمین قرار گیرد که البته در امری بسیار متداول و طبیعی آزمایش آنها با مشکلات فنی همراه بود.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: وزیر ارتباطات، خبر از ماهواره بعدی داده که در هفته‌های آینده برای پرتاب آنها اقدام خواهد شد که همه این موضوعات از تاثیرات و برکات انقلاب است و ایران را جز معدود کشورهای سازنده ماهواره قرارداده است.

امام جمعه تبریز بیان کرد: البته برخی کشورها از جمله مقامات آمریکا و فرانسه این تلاش علمی فرزندان ایران را ناقض قطعنامه بین‌المللی می‌دانند در حالیکه ایران در راه پیشرفت و بالندگی و در زمینه تحقق و تمدن نوین اسلامی در همه عرصه‌ها از جمله عرصه علم و فن‌آوری طرح‌های مشخصی دارد و به لطف خدا همه در حال پیگیری است و منتظر اجازه هیچ طرف بیگانه‌ای نیستیم.

خبر بازداشت خبرنگار آمریکایی‌الاصل ایرانی در آمریکا موضوع دیگر خطبه های این هفته بود که نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به آن گفت : مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی برای دیدار با خانواده خود به آمریکا سفر کرده بود و توسط ماموران آمریکا بازداشت شده و با برخورد بد و هتک حرمت با او رفتار شده است.

امام جمعه تبریز بازداشت خبرنگار ایرانی را یک توهین آشکار و خلاف حقوق بشر دانست و گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه واکنشی در رسانه‌های دنیا در این رابطه مشاهده نشده است.

خطیب نماز جمعه تبریز متذکر شد: این اقدام سیاسی و خارج از عرف محکوم است و وظیفه رسانه‌های آزاد این است تا با استفاده از تمام امکانات و ابزارها از روش‌ها و خوی نژادپرست و ضدحقوق بشر پرده بردارند و آمریکا را رسوا کنند.

وی در ادامه توجه به نیازمندان را از خصوصیات بارز جامعه اسلامی برشمرد و ادامه داد: با توجه به فصل سرما و لزوم توجه بیش از پیش به نیازمندی های افراد کم بضاعت، لازم است مردم و کسانی که از تمول مالی مناسبی برخوردارند، برای رفع نیازهای این افراد اقدام موثر انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تقبیح گسترش تشریفات زاید در برگزاری مراسم های ختم، گفت: چه بهتر است این هزینه های هنگفت برای رفع مشکلات و تسکین آلام نیازمندان هزینه شود که هم اجر دنیوی و هم اخروی دارد.

امام جمعه تبریز افزود : می توان با صرف بخشی از هزینه های این مراسم ها نسبت به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اقدام کرد که اقدامی ماندگار و موثر در سالم سازی محیط جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به موضوع گردشگری تبریز ۲۰۱۸ نیز اشاره کرد و با ابراز تاسف از اینکه این فرصت طلایی برای تبریز آنگونه که باید مورد بهره برداری قرار نگرفت، گفت: به جز برنامه مراسم رسمی مردم آذربایجان حداقل چیزی خاصی مشاهده نکردند و باید مسئولان ذیربط از جمله مدیرکل سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در مجامع عمومی و تریبون نمازجمعه توضیح دهند که از آن همه برنامه و طرح اعلام شده، کدام اجرا شد و چه مقدار اعتبار برای این رخداد فرهنگی اختصاص یافت و چه اعتباری هزینه شد.

امام جمعه تبریز گفت:  باید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان توضیح دهد که از برنامه‌های تبریز۲۰۱۸ مردم چه میزان اطلاع داشتند و چه میزان طرح فرهنگی در این شهر اجرا شده است؟

وی با اشاره به اینکه برای بنده سئوال است که از یکصد طرح اعلام شده چه میزان و کجاها اجرا شد، افزود: اگر این طرح ها به شهرداری تبریز نیز ارتباط دارد، شهرداری هم باید توضیحات کافی ارایه دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه های اول نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن شهادت حضرت زهرا(س) و تسلیت ایام سوگواری ایشان گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) بانوی بزرگ اسلام با منش خود و آگاهی بخشی و بصیرت افزایی آتش مبارزه و مقاومت در مدینه را در برابر ظلم و  ستم شعله ور ساخت.

امام جمعه تبریز از حضرت زهرا بعنوان الگوی مبارز سیاسی یاد کرد و ادامه داد: مقابله با توطئه ترور شخصیت مولای متقیان حضرت علی(ع) و دفاع از حریم ولایت و امامت و افشای ماهیت جریان براندازی و بیان ریشه سیاست، سیاست ستیز در رابطه با امام اول شیعیان از جمله محورهای مبارزات سیاسی حضرت زهرا(س) است.

خطیب نماز جمعه تبریز اعتراض به مردمان بی بصریت و بی عمل و همچنین بهره بردن از راهبرد سکوت سیاسی در دفاع از حریم ولایت و امامت را از دیگر محورهای مبارزات سیاسی آن حضرت برشمرد و گفت: بهره برداری سیاسی از رسانه های مردمی و آگاهی دادن به زنان انصار و مهاجر در مدینه یکی دیگر از شیوه های مبارزاتی حضرت زهرا به حساب می آید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه، حضور زنان در صحنه‌های مبارزه انقلاب اسلامی و پشتیبانی از هشت سال دفاع مقدس در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: این حرکات زنان در ایران اسلامی وامدار حرکات سیاسی حضرت زهرا(س) است.

وی با اشاره به وصیت نامه حضرت زهرا گفت: نکات ظریفی در وصیت حضرت فاطمه الزهرا(س) مبنی بر دفن و غسل شبانه وجود دارد که درس بزرگی از تدوام خط مشی مبارزاتی آن حضرت را مشهود می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) به حضرت علی(ع) سفارش کرد که قبرش را پنهان سازد تا دلیل و شاهدی بر ستم‌های روا شده بر او باقی بگذارد و مخالفت و مبارزه خویش را با غاصبان و خلافکاران جاوید سازد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 28 دي 1397
  • ساعت 15
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh