امـروز : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 19 بهمن 1397
کد 15320

ایران قربانی تروریسم و آمریکا حامی سرسخت آن است/ ایران اسلامی روز 22 بهمن یک صدا؛ مشتی آهنین به دهان یاوه گویان می شوند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ایران با 17هزار شهیدترور، بزرگترین قربانی تروریسم در جهان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: حمایت آمریکا از رژیم جعلی صهیونیستی و کشتار مسلمانان در جای جای کره خاکی نشان از خوی دیکتاتوری و تروریستی این دولت دارد و ایران با ۱۷هزار شهیدترور، بزرگترین قربانی این پدیده شوم در جهان است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با بیان اینکه سخنرانی بی اساس رئیس جمهور آمریکا در کنگره تکرار اتهامات است، گفت: ترامپ چند روز پیش در این کنگره بار دیگر مطرح کرده که دولت ایران حامی تروریست و یک رژیم رادیکالی است، اما افکار عمومی و همه انسان‌های آزاده جهان می دانند که ایران با بیش از ۱۷هزار شهید ترور، خود بزرگترین قربانی تروریسم است.

امام جمعه تبریز افزود: تروریست دولتی است که با حمایت های تسلیحاتی و تجهیزات نظامی آن هر روز کودکان بی پناه یمن به خاک و خون کشیده می شود و جدیدترین سلاح های جنگی آنها در آسمان این کشور آزمایش می شود.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم جعلی صهیونیستی ادامه داد: دیکتاتوری آمریکا زبانزد خاص و عام است و حمایت این دولت از اسرائیل باعث آواره شدن هزاران فلسطینی از خانه و کاشانه و به شهادت رسیدن آنان شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه اعضای حزب دمکرات کنگره از اظهارات ترامپ ابزار تاسف کرده اند، گفت: افکارعمومی جهان و وجدان های بیدار باید در خصوص این اتهامات بی اساس ترامپ بیشتر تامل کنند تا ببینند کدام دولت حامی تروریست جهانی است.

امام جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با وحدت و همدلی، یک صدا، مشتی آهنین به دهان یاوه گویان می شوند، گفت: اهمیت حضور در راهپیمایی ۲۲بهمن به این دلیل است که دشمنان سعی دارند چهل سالگی انقلاب اسلامی را کمرنگ نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه هر کسی که می‌تواند باید در این راهپیمایی شرکت کند از همه مردم آذربایجان به حضور پرشکوه در این راهپیمایی دعوت کرد و گفت: افرادی که عشق به کشور و ایران اسلامی دارند باید در این راهپیمایی حضور یابند و انتظارات دشمن را کور سازند.

خطیب نماز جمعه تبریز حضور در راهپیمایی را پاسخ به جنگ تمام عیار دشمن دانست و گفت: با حضور در راهپیمایی دولتمردان را برای خدمت واقعی و حل مشکلات اقتصادی مردم همراهی خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی راهپیمایی امسال را تجلی وحدت و همبستگی چهل ساله ملت و تجلی مردم سالاری دینی برشمرد و تصریح کرد: راهپیمایی امسال بیعت با رهبری معظم انقلاب و آغاز پنجمین دهه انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با تاکید به نقش محوری مردم در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آزادی از سلطه ابرقدرت ها و شکست حریم دروغین آنها و همچنین احیای کرامت زن از جمله دستاوردهای انقلاب است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: پافشاری روی اصول دینی و معنوی انقلاب، عمل به منویات رهبری و حفظ ارتباط با خدا برای تداوم و حفظ انقلاب و وحدت و انسجام ملی حول محور ولایت، بالابردن بصیرت و دشمن شناسی و تداوم بخشی به آن و همچنین حفظ آمادگی دفاعی بخشی از وظایف آحاد ملت در پاسداری از این انقلاب است.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر حذف کامل شکاف طبقاتی در جامعه و عدم توقع از بیگانگان برای رهایی از مشکلات، بر هوشیاری در مواجهه با توطئه های استکبار جهانی تاکید کرد.

موضوع رونمایی از موشک هویزه بخش دیگری از خطبه های این هفته تبریز بود که نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی آن را از دستاوردهای عظیم کشور در آستانه چهلمین سالروز انقلاب دانست و گفت: رونمایی از موشک هویزه که افتخاری دیگر در زمینه خودکفایی نظامی است از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی می باشد که به دست متخصصان هوافضا طراحی شده و برد پروازی آن ۱۳۵۰ کیلومتر است.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به تشکیل دولت جدید لبنان گفت: این دولت حاکی از پیروزی جریان مقاومت است چرا که مخالفان خارجی حزب‌الله از ترکیب کابینه و حضور قوی حزب‌الله اظهار نگرانی می‌کنند و ما این موفقیت را به برادران حزب‌الله لبنان تبریک می‌گوییم.

خطیب نماز جمعه تبریز همچنین با اشاره به ۱۹بهمن روز نیروی هوایی اظهار داشت: ۱۹بهمن ماه از جمله روزهایی است که کمر طاغوت را شکست، چرا که بیعت کارکنان نیروی هوایی با امام راحل در سرعت بخشیدن انقلاب اسلامی نقش موثری داشت.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: اول مهر ماه سال ۱۳۵۹ این نیروی هوایی بود که آشیانه‌های هوایی بعثی را بمباران کرد و آنها را در هم شکست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به روز حفاظت اطلاعات سپاه گفت: این نیروها در جهت جلوگیری از هرگونه نفوذ اقدام کرده و بسیار موفق هستند.

وی افزود: روز تشکیل کمیته‌های انقلاب را پیش رو داریم که نباید این کمیته‌ها فراموش شوند و از خدمات آنها غافل شد چرا که آنها در طول ۴۰ سال و دفاع مقدس کارهای بزرگی انجام داده و شهدای زیادی تقدیم اسلام کردند.

خطیب نماز جمعه تبریز در خطبه های اول نماز جمعه این هفته با انتقاد از برخی اسراف‌گری ها در تالارهای مجلل گفت: شنیده ها حاکی است در برخی تالارهای غذاخوری قیمت هر وعده غذایی برای یک نفر ۴۰۰ الی۹۰۰ میلیون است که موضوع باید تقبیح شود و شایسته است به فکر همنوعانمان هم باشیم.

بعد از نماز جمعه امروز پیکر دو شهید والامقام یعقوب آذرآبادی حق و یاور عظیمی به دست نمازگزاران تشییع و در گلزار شهدای وادی رحمت به خانه ابدی بدرقه شد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 19 بهمن 1397
  • ساعت 16
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh