امـروز : پنجشنبه 30 فروردين 1403
تاریخ : پنجشنبه 23 اسفند 1397
کد 15944

شادی های عید را با نیازمندان تقسیم کنیم/ سفر رئیس جمهور به عراق نقطه عطفی در روابط دو کشور است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق نشان داد تحریم‌های آمریکا علیه ایران نتوانسته بر روابط دوستانه و دیرینه دو ملت ایران و عراق تاثیر بگذارد و در حقیقت برنامه تحریم آمریکا علیه کشور ایران را نقش بر آب شده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه این سفر دستاوردهای مهمی داشت، گفت: سفر رئیس جمهور کشورمان دستاوردهای مهمی از جمله توافقاتی در زمینه صدور ویزای رایگان بین دو کشور، ایجاد شهرک‌های صنعتی، افزایش حجم مبادلات بازرگانی و به هم پیوستن شبکه ریلی دو کشور داشت که نقطه عطفی در روابط دو کشور است.

امام جمعه تبریز افزود: این سفر در شرایط کنونی و اشغال عراق در سال ۱۳۹۲ نقش زیادی در توسعه دارد چرا که تحریم‌های آمریکا علیه ایران نتوانسته بر روابط دوستانه و دیرینه دو ملت تاثیر بگذارد و در حقیقت برنامه تحریم آمریکا علیه کشور ایران را نقش بر آب شده است.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به سفر آشکار رئیس جمهور کشورمان که با اعلام قبلی و دیدار رسمی با مقامات بلند پایه انجام گرفت، ادامه داد: این سفر در مقایسه با سفر شبانه و مخفیانه ترامپ، نشان از تفاوت دو تفکر و دو الگو در منطقه دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سفر رسمی آقای روحانی به عراق یک الگوی ایرانی است که در خط مقدم استکبارستیزی و مقاومت در برابر استکبار و نظام سلطه ایستاده و پیوند عمیقی با ملت‌ و دولت‌های منطقه دارد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در مقابل سفر ترامپ نشان میدهد آمریکا یک کشور استعمارگر و سلطه طلب است که اساساً به عنوان یک کشور اشغالگر جایگاهی در میان ملت و دولت عراق ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: معظم له در قالب ۱۱پیام دوگانه معتقد هستند باید مسئولان به مردم برای آینده بهتر و رفع مشکلات امید دهند و در مقابل مشکلات تمام تجهیزات خودی را بسیج کنند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند که نیروهای داخلی در مقابل هم قرار نگیرند بلکه باید با وحدت و صمیمیت در مقابل دشمنان و استکبار جهانی ایستاده و هیچ‌گاه از ذکر الهی غافل نشوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برخورد چاره‌جویانه و امیدوار کردن مردم به آینده را بخش دیگری از صحبت های رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: به اعتقاد رهبر انقلاب باید با تدبیر و دقت نظر و جلوگیری از سهل‌انگاری و بی‌توجهی، از فرصت ها استفاده و تهدید ها را هم به فرصت تبدیل کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه رهبر انقلاب در این دیدار با اشاره به فضای مجازی آن را فرصتی برای پاسخگویی به شبهات دانسته اند، ادامه داد: به اعتقاد ایشان باید در مقابل تهدیدات فضای مجازی با برنامه‌ریزی صحیح ایستاد.

خطیب نماز جمعه تبریز اجتناب از مدیریت احساسی و اعتماد به جوانان و همچنین بهره گیری از تجارب  پیشکسوتان را از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار عنوان کرد.

بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته به عید نوروز و چهارشنبه آخر سال اختصاص داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه نباید به بهانه شادی مواد محترقه در اختیار کودکان قرار گیرد، از خانواده ها خواست با آشنا کردن فرزندانشان از مضرات مواد آتش زا و محترقه و آسیب هایی که در سالهای گذشته شاهد بروز و ظهور آن در شب چهارشنبه آخر سال بودیم، کاری کنیم که عید به عزا تبدیل نشود.

امام جمعه تبریز عید نوروز را فرصتی برای زدون کینه و کدورت ها دانست و افزود: عید را بهانه ای برای تکریم همدیگر و رفتارهای برادرانه قرار دهیم و با کم کردن هزینه و ساده گرفتن این روزهای شاد از نیازمندان و فقرا هم دستگیری داشته باشیم تا سفر عید آنها هم رنگ و بوی شادی داشته باشد.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده ای در ایام عید گفت: از مردم عزیز میخواهم تصادفات جاده‌ای را جدی گرفته و به تذکرات پلیس راهور اهمیت دهند و با یک سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی عید را به عزا تبدیل نکنند.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه کمبود آب در پشت سد ها را متذکر شد و گفت: در نظافت خانه ها و در مصرف آب صرفه جویی داشته باشیم تا خدای نکرده در تابستان با مشکل کم آبی مواجه نباشیم.

رعایت مسائل شرعی در دیدارهای نوروزی یکی دیگر از موضوعاتی بود که حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تذکر به آن گفت: در دید و بازدیدهای عید، بعضاً حجاب معنایی ندارد و به موازین شرعی کوچکترین توجهی نمیشود که باید مراقب این مسئله باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جدید به صورت برادرانه در کنار هم زندگی کنیم و در مصالح کشور شریک بوده و برای پیشبرد اهداف انقلاب و تحقق بخشیدن فرامین رهبری دست به دست هم دهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تبریک انتصاب آیت‌الله رئیسی به سمت ریاست قوه قضائیه گفت: بنا بر حکم هشت ماده ای صادر شده از سوی رهبر معظم انقلاب ضرورت مردمی بودن، انقلابی بودن و ضد فساد بودن باید در جهت‌گیری های قوه قضائیه مدنظر باشد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند که قوه قضائیه باید مرجعی برای مردم با چابک‌سازی تشکیلات و حفظ کرامت ارباب رجوع و پاسخگو بودن به آن باید ساده‌زیستی را در اولویت قرار دهد.

وی تاکید کرد: الزامات انقلابی بودن این است که کار را به افراد انقلابی سپرده و در برخورد با جرائم قاطعیت داشته باشیم و  با صلابت در مقابل دانه درشت‌ها بایستیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: البته مخاطب الزامات انقلابی صرفاً قوه قضائیه نیست بلکه ضد فساد بودن، سلامت سازمانی، شجاعت‌، قانون‌گرایی و نقدپذیری از وظایف قوای سه گانه هست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه های این هفته با اشاره به سفر خود به شهر جدید سهند، با انتقاد از عدم وجود بیمارستان در این شهر گفت: شهر جدید سهند به لحاظ جمعیتی با ۱۳۵هزار نفر ساکن، سومین شهر پرجمعیت استان است که احداث بیمارستان در آن ضروری است و باید مسئولان امر توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه تبریز به اعطای نشان ذوالفقار توسط مقام معظم رهبری به سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: اعطای این نشان نشانه رضایت ولی‌فقیه زمان است که رضایت خدای بزرگ بر ولایتمداران را گواهی و تائید می‌کند و ما نیز این نشان را به همه مدافعان و سربازان و نیروهای قدس تبریک می‌گوییم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به رزمایش بزرگ “الی بیت‌المقدس” در منطقه خلیج فارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: این یک رزمایش بزرگ پهبادی‌ها بود که در اثر این اقتدار نشان داد که هوا و فضای سپاه صاحب بزرگترین ناوگان پهباد بمب‌افکن در سطح منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: سالگرد انفجار بمب در نماز جمعه تهران در سال ۶۳، شهدای بمباران حلبچه در سال ۶۶ و سالگرد وفات همسر و فرزند امام رحمت‌الله و علی‌اکبر ناردالان از بنیانگذاران جریان انقلاب در منطقه قفقاز از دیگر مناسبت‌های هفته است.

امام جمعه تبریز ابراز کرد: در نیوزلند مهاجمان به دو مسجد حمله کرده و بیش از ۴۰ نفر را کشته و ۲۰ نفر زخمی شده‌اند که البته چندین نفر در این حمله نژادپرستی دستگیر شده‌اند و امیدواریم خداوند به همه مسلمانان قوت و شوکت بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اعزام کاروان راهیان نور را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از بهترین راههای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان، راهیان نور است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با تبریک روز ۱۳رجب و میلاد با سعادت اولین امام شیعیان مولای متقیان حضرت علی علیه السلام گفت: سیره حضرت علی در اجرای عدالت الگوی جامعه امروز ماست و از نظر ایشان پاداش و ثواب عفو و عدل به قدری است که نمی توان محاسبه کرد.

امام جمعه تبریز افزود: مادر حضرت علی، فاطمه بنت اسد، این مولد مبارک را در خانه خدا به دنیا آورد از این رو خلقت ایشان خلقتی منحصر به فرد است.

وی حضرت علی را تربیت یافته خانه حضرت محمد(ص) عنوان کرد و گفت: نام علی(ع) را خداوند از نام های خود انتخاب کرده است.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: در ۱۳رجب برنامه اعتکاف نیز برگزار می‌شود که این موضوع به برکت انقلاب اسلامی باعث گسترش در کل کشور و جهان شده است و فرهیختگان و جوانان را جذب خود کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به بیانیه رهبر انقلاب اسلامی در راستای گام دوم انقلاب که مبتنی بر توجه به جوانان است، گفت: ایشان از جوانان به عنوان رویش‌های انقلاب نام برده‌اند و ما از مسئولان می‌خواهیم تا مفاد گام دوم را در برنامه اعتکاف تبیین کنند./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 23 اسفند 1397
  • ساعت 16
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh