امـروز : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 9 فروردين 1398
کد 16046

برای مقابله با تحریم های دشمن همه باید پای کار باشیم/ سال ۹۸ سال تبدیل تهدیدها به  فرصت‌ها است/ روز طبیعت روز آسیب رساندن به مواهب طبیعی و زیرپاگذاشتن موازین شرعی نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: با نگاهی به تحریم ها و ضعف های مدیریتی در کشور می توان نتیجه گرفت که اصلاحات اقتصادی در سایه تحریم‌ها و نجات از وابستگی به نفت محقق میشود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان به اینکه مردم ایران در ۱۲ فروردین سال ۵۸ با رای۹۸/۲ درصدی به جمهوری اسلامی شعار مردم سالاری دینی تحقق بخشیدند، گفت: بعد از ۴۰ سال بالندگی و مقابله با توطئه های استکبار ، باید در سال ۹۸ در برابر جنگ روانی و حماقت دشمن بایستیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

امام جمعه تبریز افزود:  آنچه که ۱۲فروردین سال ۵۸ را به وجود آورد، نقش مردم در پیروزی انقلاب، نقش مردم در تأسیس و تثبیت جمهوری اسلامی ایران، نقش مردم در انتخاب مسؤولان، مکلف کردن آنها و بهره‌برداری از نظر مردم بود.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت لزوم آگاه‌سازی دائمی مردم درباره برکات انقلاب، گفت: درطول  ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی توطئه‌های دشمنان در اوج بوده است و امسال نیز دشمن با تهدید نمایی می خواهند جنگ روانی علیه ملت ایران طرح ریزی کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در اولین روز سال جدید در مشهد مقدس گفت: باید سال ۹۸ را سال فرصت‌ها بدانیم نه سال تهدیدها چرا که به اعتقاد معظم له تهدیدنمایی سال ۹۸ و آنچه که سران آمریکا می‌گویند جنگ روانی دشمن است که نشان از حماقت آنها دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروزه مشکلات کشور ریشه در تحریم‌ها و ضعف مدیریت ها دارد، گفت: تجربه نشان داده است که اصلاحات اقتصادی در سایه تحریم‌ها اتفاق می‌افتد و نجات از وابستگی به نفت در سایه تحریم‌ها ممکن میشود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر عدم وابستگی اقتصاد کشور به درآمد های نفتی، یافتن راهکار مقابله با تحریم ها را وظیفه همگانی دانست و گفت: جنگ اقتصادی را باید همه باور کنند و برای شکست دشمن باید بازدارندگی اقتصادی نیز داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه خطبه های این هفته با یادآوری حادثه ویرانگر سیل در برخی از استانهای کشور با تسلیت به همه خانواده های داغدیده این حادثه؛ گفت: مردم آذربایجان با کمکهای انسان دوستانه خود بار دیگر افتخار آفریدند و سپاه عاشورا نیز مثل همیشه با پیشگامی در امداد رسانی بعنوان اولین سپاه استانی در مناطق حادثه دیده حاضر شد تا در تسکین آلام آسیب دیدگان، نقش موثر خود را ایفا نماید.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه از تلاش های کارکنان جمعیت هلال احمر استان، طلاب، شهرداری و آتش‌نشانی تبریز که به گلستان اعزام شده و ارائه خدمات می‌کنند، قدردانی کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه روحانیان زینت اسلام و افتخار کشور هستند، ایام ثبت‌نام پذیرش طلبه در حوزه‌های علمیه استان را یادآور شد و گفت: توصیه میکنم از هر خانواده یک نفر طلبه علوم دینی داشته باشیم چرا که کشور در آینده به این جوانان نیاز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با بیان اینکه روز طبیعت روز آسیب رساندن به مواهب طبیعی و زیر پاگذاشتن موازین شرعی نیست، گفت: نباید به بهانه روز طبیعت، به جنگل ها و منابع طبیعی آسیب بزنیم بلکه این روز بهانه ای برای خلق خاطره های زیبا و مهربانی هاست.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به فرارسیدن ۱۳ فروردین، تاکید کرد: نباید به خاطر روز طبیعت؛ موازین شرعی را زیر پا گذاشته و یا به طبیعت ضرر برسانیم.

امام جمعه تبریز با اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته به ۲۵ رجب، سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) اشاره کرده و گفت: امیدواریم زندگی امام کاظم(ع) الگویی برای مبارزه سیاسی و فرهنگی برای جامعه امروز باشد.

وی افزود: امام کاظم(ع) بعد از شهادت پدر بزرگوار خود در سن ۲۰ سالگی به امامت رسید که امامت ایشان در یک برهه سختی قرار گرفته بود، سپس ایشان بعد از ۳۵ سال امامت در زندان هارون الرشید با مظلومیت مسموم شده و به شهادت رسید.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه به سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: روز بعثت رسول اکرم در سراسر روزگار و دنیا شریف بوده و اعلاتر از این روز، روزی نیست.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین حادثه در طول تاریخ بشر بعثت بوده و مبعث یک روش زندگی برای تمام بشر است، افزود: مبعث، پرچم علمی و معرفتی را بالا برده و ماموریت حضرت رسول اکرم(ص) برای اکمال دین بوده است که تزکیه نفوس از اهداف آن بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان از همه افراد از جمله مدیران، دستگاه‌های گردشگری، خدمات‌رسانی، شهری، عکاسان، خبرنگاران، مدیریت بحران، سوپرمارکت‌ها، بازاری‌ها و غیره که در روزهای آغازین سال به هر نحوی به مردم خدمت‌رسانی کرده‌اند، تشکر کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه های اول نماز در ادامه مباحث آداب سخن گفتن و گفتار پسندیده با بیان اینکه تکریم فقرا و نیازمندان با خوشرویی و حفظ ارزش های اجتماعی آنها بخشی از آداب گفتار نیک است، گفت: در دستگیری از نیازمندان باید از هر گونه زخم زبان زدن و منت اجتناب شود و با متانت و وقار با آنها سخن گفت، تا شخصیت فقرا حفظ شود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: یکی دیگر از مصادیق نحوه سخن گفتن و گفتار پسندیده عبارت است از تلاوت قرآن که درس زندگی است و برترین نوع سخن گفتن نیز به حساب می آید./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 9 فروردين 1398
  • ساعت 15
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh