امـروز : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 23 فروردين 1398
کد 16159

امام جمعه تبریز: دولت آمریکا مبداء و منشاء تروریسم در جهان

امام جمعه تبریز اقدام رییس جمهور تروریست پرور آمریکا را در تروریست خواندن سپاه به شدت محکوم کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌ الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌ هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: دولت آمریکا مبداء و منشاء آدم کشی در جهان است و این اقدام نابخردانه و نامشروع نشانه دیگری از ضعف آمریکایی ها در مقابل ملت ایران و نیروهای مسلح به خصوص سپاه محسوب می شود.

وی افزود: قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی از سوی سران آمریکا ناقض قوانین و معاهدات بین‌المللی است.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: استکبار جهانی از دوران پیروزی انقلاب تاکنون پیاپی از سپاه پاسداران سیلی خورده است و به عبارت دیگر این اقدام را می‌توان واکنش آنها در برابر قدرت‌نمایی سپاه دانست.

امام جمعه تبریز گفت: حماسه‌ های سپاه در هشت سال دفاع مقدس، بازسازی خرابه‌های پس از جنگ هشت ساله، مقابله در جبهه میدانی با گروه های تروریستی و نقش‌ آفرینی در کمک به مردم سیل‌زده در کشور از جمله شهرهای لرستان، خوزستان، گلستان بر کسی پوشیده نیست و این جمله امام خمینی(ره) را یادآوری می کنیم که اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: البته این اقدام نمایشی نمی‌ تواند خللی در محبوبیت مردمی این نیروی مقتدر ایجاد کند زیرا این اقدام نشانه کینه آنها از موفقیت‌های سپاه در میدان‌های گوناگون از جمله در سوریه و عراق است از این‌ رو در صدد مقابله سیاسی هستند که از قضاء موجب محبوبیت بیش از پیش سپاه شد.

وی گفت: حمایت‌های همه جانبه ملت نشان می‌د‌هد که این‌ گونه اقدامات تاثیری در اراده پولادین برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی ندارد و دشمن نمی‌ تواند هیچ‌گونه تفرقه ای بین مردم و نیروهای مسلح ایجاد کند.

امام جمعه تبریز بیان کرد: از دولت می‌خواهیم تا در مقابل این اقدام نامشروع اقدام متقابل انجام دهد تا هیأت حاکمه آمریکا که خود عامل تشکیل و تاسیس گروه‌های تروریستی است، از این اقدام احمقانه خود پشیمان شود.

وی خطاب به دولت آمریکا گفت: ما را با این کارها نمی‌توانید بترسانید چرا که شیشه هرچه بشکند تیز‌تر شود.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ها با تاکید بر ضرورت دقت مسئولان در بخش صادرات کالا گفت: نباید همه چیز را بر گردن تحریم بیندازیم. مگر سیب‌زمینی و پیاز ربطی به تحریم دارد که چنین قیمت بالایی دارند و آیا این نشانه بی‌ تدبیری مسئولان نیست؟

وی افزود: البته دستور داده‌اند تا جلوی صادرات این محصولات گرفته شود ولی چرا در زمان و وقت مناسب جلوی صادرات آنها گرفته نشده است؟

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: این مشکلات در سایه بی‌تدبیری مسئولان ایجاد می‌شود و گرنه پیاز و سیب‌زمینی به تحریم ربطی ندارند.

امام جمعه تبریز به سفر نخست وزیر عراق به ایران اشاره کرد و افزود: در این سفر توافقات خوبی حاصل شد و به عبارتی دستاوردهای سفر گذشته رئیس جمهور ایران به عراق در این سفر تکمیل شد و به خوبی نشان داد که روابط صمیمی و گرمی بین این دو کشور وجود دارد.

وی با تبریک روز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(علیه السلام) و روز جوان گفت: امیدواریم جوانان از این حضرت الگو بگیرند و در تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند و اهل اخلاص، مسئولیت‌ پذیری، عمل به تکلیف، بصیرت، عقلانیت، خودباوری و شجاعت، ایستادگی و خط شکنی باشند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم سالروز تولد حضرت ولیعصر(عج) را تبریک گفت و افزود: مردم آذربایجان شرقی و تبریزی های مؤمن باید تزئین‌ های نیمه شعبان را در مساجد، بازار، ادارات، دانشگاه‌ها، اصناف و محلات شروع کنند و حال و هوای نیمه شعبان به شهر بدهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: از استاندار آذربایجان‌ شرقی و مسئولان شهرداری‌ها می خواهیم تا ادارات و دستگاه های اجرایی رنگ و بوی نیمه شعبان به خود بگیرند.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش کمک‌های مردمی به سیل‌ زدگان هم گفت: دولت قدرت کافی برای بازسازی شهرهای سیل زده را ندارد و لازم است مردم به کمک نهادهای مسئول بشتانبد.

حجت‌ الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌ هاشم به پیام‌های زیاد مردمی در رابطه با قطع درختان جنگل‌های ارسباران اشاره کرد و افزود: بنده از دستگاه‌های ذی‌ربط می‌خواهم تا روشنگری کنند چرا باز هم شاهد حمل درختان قطع شده با تریلرها هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: باید روشن شود که این تریلرها از کجا آمده و به کجا می‌روند./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 23 فروردين 1398
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh