امـروز : پنجشنبه 9 فروردين 1403
تاریخ : جمعه 30 فروردين 1398
کد 16301

دست‌های آلوده سعودی پشت پرده کودتای ساختگی سودان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: کودتای ساختگی سودان نشان میدهد دست های آلوده سعودی ها در پس همه اتفاقات است تا فشارها بر مردم یمن افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به دست‌های آلوده سعودی در جریان کودتای ساختگی سودان گفت: عدم توجه عمرالبشیر به هشدار رهبر معظم انقلاب برای حفظ هوشیاری در قبال طراحی بدخواهان ملت‌های اسلامی و شناخت و تحلیل اوضاع، شرایط امروز سودان را رقم زده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه برکناری رئیس جمهور سودان یک کودتای ساختگی است و تغییر در سودان چند هدف را دنبال میکند، افزود: کودتای نظامی در سودان گامی پیش‌دستانه از سوی مخالفان واقعی عمرالبشیر است، که موفقیت این مخالفان در ایجاد تحول اساسی در این کشور، نقش سودان در یمن را به تهدیدی علیه ائتلاف سعودی‌ ها پر رنگ تر میکند.

وی ادامه داد: پایان دادن به نقش قطر از طریق اعمال تصرف عبدالفتاح، مهره سعودی و اماراتی‌ها در سودان از دیگر اهداف این کودتا است که این امر با رقابت شدید امارات، سعودی‌ها و قطر قابل فهم می باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز هدف دیگر از این کودتا را تسهیل ارائه کمک‌های مالی عربستان و امارات به سودان دانست و افزود: عربستان تلاش میکند از طریق این کمک ها با آرام گرفتن جو عمومی، زمینه توسعه حضور نظامی سودان در یمن را فراهم آورد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت ولی عصر(عج) با بیان اینکه وظیفه حکومت اسلامی در عصر غیبت ایجاد عدالت است، گفت: بحمدالله انقلاب اسلامی مقدمه‌ این ظهور آخرین منجی بشریت است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه انتظار یک حرکت است و سکون نیست، ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب هم از سوی رهبر معظم انقلاب به حرکت و آمادگی برای ظهور اشاره شده است و جوانان که مخاطبان اصلی این بیانیه هستند مقدمه‌سازان ظهورند.

خطیب نماز جمعه تبریز اعتقاد به مهدویت را آرمان همراه با عمل عنوان کرد و ادامه داد: اعتقاد به زوال حکومت سلطه حاکی از اعتماد به ظهور است و انسان منتظر باید برای عبور از ظلم تلاش داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم تا انتظار در معرض انحراف قرار گیرد، گفت: امروزه خطر بزرگ تحریف موضوع انتظار است اما نباید ساکت نشست و گفت که آمریکا آن طرف دنیا چه دشمنی می‌تواند با ما داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به تقارن میلاد منجی عالم بشریت با روز سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: نقش وزارت اطلاعات در تأمین مسائل امنیتی، اقتصادی، اجتماعی ایجاد فضای همدلی و همبستگی بسیار ارزشمند است به طوریکه آنها برای مبارزه با گروههای تروریستی، مفاسد، قاچاق کالا از جمله نقره، شرکت‌های سوری و زمین‌خواری خدمات ارزنده‌ای انجام داده‌اند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نقش برادران اطلاعات در راه مبارزه با تکفیری‌ها فراموش‌نشدنی است، ادامه داد: دستگیری تروریست‌هایی مانند ریگی، کشف احتکار و باند قاچاق نقره‌جات از جمله این خدمات شایسته و ستودنی سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

خطیب نماز جمعه تبریز با تشریح خدمات سربازان گمنام امام زمان(عج) در آذربایجان‌شرقی گفت: نیروهای وزارت اطلاعات در استان در اقدامی شبکه قاچاق سازمان یافته و پیچیده زیورآلات نقره چینی را کشف کرده و تعدادی از اعضای این شبکه را دستگیر کرده‌اند.

وی افزود: متهمان این باند از سال ۹۲ تا به امروز حدود ۲۳ تُن از زیورآلات را که به ارزش ۱۰۰میلیارد تومان بوده را قاچاق کرده و در سطح کشور توزیع کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقش ارزشمند وزارت اطلاعات در انهدام شبکه سازمان یافته اخلالگر در نظام تولیدی کشور در صنایع پتروشیمی گفت: این اخلالگران با تشکیل شرکت‌های تعاونی سهمیه مواد اولیه پتروشیمی را گرفته و از سوی دلالان می‌فروختند که تا به امروز ۱۲۲هزار تن مواد اولیه پتروشیمی فروخته شده است.

امام جمعه تبریز در ادامه خطبه های این هفته با اشاره به روز جهانی زمین پاک گفت: زمین بستر حیات بوده و روز زمین پاک زمینه‌ای برای تعامل بیشتر برای حفظ مناسب زمین در جهان است.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: برای یادآوری اهمیت زمین، دوم اردیبهشت ماه از طرف سازمان ملل روز زمین پاک انتخاب شده است.

امام جمعه تبریز آلودگی هوا، فرسایش خاک، بحران آب، نابودی تنوع زیستی و مصرف بی‌رویه انرژی را از تهدیدات محیط زیست برشمرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با قدردانی از مردم برای حضور در راهپیمایی هفته گذشته در حمایت از سپاه پاسداران گفت: سوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران است که در اوایل انقلاب امام راحل، با اعتقاد به تشکیل یک نیرو و نهاد انقلابی در مقابل دشمنان فرمان ایجاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در سال ۵۸ صادر فرمودند.

نماینده ولی فقیه در استان، با یادآوری اقدام خصمانه آمریکا در تروریست خواندن سپاه گفت: تحرکات اخیر آمریکا علیه این نهاد مردمی و انقلابی، اهمیت نقش سپاه در خنثی کردن تهدیدات دشمن را بیشتر از گذشته روشن کرده است.

امام جمعه تبریز با قدردانی از نمایش اقتدار ارتشیان قهرمان در رژه سراسری ۲۹ فروردین، با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد قرنی اولین فرمانده قربانی تروریست گفت: شهید قرنی قبل از انقلاب در ارتش طرحی برای کودتا علیه رژیم شاهنشاهی داشت که اطلاع شاه از این موضوع باعث اخراج وی از ارتش شد و بعد از تحمل زندان در ۲۳بهمن سال ۵۷ بار دیگر به خدمت بازگردانده شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم فرا رسیدن روز کارگر را مورد اشاره قرار داد و گفت: پنجم اردیبهشت ماه روز کارگر، روزی است که نشان می‌دهد محور اصلی رونق کشور با نقش کارگر میسر است به طوریکه برای تحقق شعار رونق تولیدی، وجود کارگران بسیار ارزشمند است.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگر خطبه های این هفته روزهای آخر ماه شعبان را فرصتی مغتنم برای تکریم مساجد عنوان کرد و گفت: نقش مساجد در گام دوم انقلاب نقشی مهم و فرصتی برای آمادگی بیش از پیش مؤمنان برای بهره‌مندی از عنایت و معنویات است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خطاب به متولیان، روحانیون، هیأت امنای مساجد گفت: کارگزاران، فعالان و هئیت امنا و پایگاه های مساجد و نمازگزاران مساجد در گام دوم انقلاب با ایده پردازی هوشمندانه باید اقدامات سازنده ای در عرصه اخلاق و سبک زندگی اسلامی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه های اول نماز جمعه این هفته تبریز در ادامه سلسله مباحث خانواده با تشریح  اهمیت احسان و نیکی به پدر و مادر از دیدگاه قرآن و اهل بیت علیهم السلام گفت: علاوه بر اینکه در زمان حیات والدین باید آنها را تکریم کرد، بعد از وفات آنها ادای دِین و تامین اسباب آمرزش پدر و مادر از وظایف اولاد نسبت به والدین است.

امام جمعه تبریز افزود: اولاد باید در زمان حیات والدین و بعد از وفات آنها با توجه به اعمال و رفتار خود، کاری انجام ندهند که مردم پدر و مادرشان را مورد اهانت و جسارت قرار دهند./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 30 فروردين 1398
  • ساعت 16
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh