امـروز : پنجشنبه 9 فروردين 1403
تاریخ : جمعه 6 ارديبهشت 1398
کد 16429

سکوت جهان اسلام در برابر جنایات رژیم سعودی و کشتار شیعیان عربستان جایز نیست/ تسریع در اتمام عملیات عمرانی خط آهن میانه_تبریز

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: سکوت جهان اسلام در برابر جنایات رژیم سعودی و کشتار شیعیان عربستان جایز نیست.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به اعدام  ۳۷ نفر از طلاب و دانشجویان علوم دینی در عربستان گفت: رژیم ملعون سعودی در اقدامی جدید و ضد حقوق بشر ۳۲ نفر شیعه و ۵ نفر از برادران اهل تسنن را به اتهام فعالیت تروریستی با وقاحت تمام به شهادت رساند.

امام جمعه تبریز با انتقاد از سکوت مدافعان حقوق بشر افزود: البته منافع ترامپ و درآمد حاصل از فروش سلاح به عربستان اجازه نمی‌دهد تا جنایت عربستان را محکوم کنند و نمونه آن را در قتل خاشقچی دیدیم.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه قول مساعدت جبران خلاء ناشی از حذف ایران از بازار نفت، منجر به اعدام ۳۷ نفر شده است، ادامه داد: فاصله کوتاه میان استقبال سعودی ها از تصمیم عدم تمدید معافیت ۸ کشور از خرید نفت این جنایت هولناک را رقم زده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه سکوت جهان اسلام در برابر جنایات رژیم سعودی و کشتار شیعیان عربستان جایز نیست؛ از مجامع بین‌المللی و دیگر مسلمانان خواست اعتراض خود را به اقدامات ضد حقوق بشر عربستان اعلام کنند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: نمازگزاران آذربایجانی این اقدام را محکوم و از دستگاه دیپلماسی خارجی کشور که وظیفه انعکاس اعتراض ملت به مجامع بین المللی را دارد میخواهند اعتراض مردم قهرمان ایران را از فجایع اخیر منعکس کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به سفر نخست وزیر پاکستان به کشورمان و برکات این سفر گفت: دیدار دو روزه عمران خان با مقامات ایرانی با وجود روابط تاریخی و مشترکات زیاد بین دو ملت، چشم‌اندازهای روشنی برای گسترش روابط کشور ترسیم میکند.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: به دلیل شرایط منطقه سفر نخست وزیر پاکستان از اهمیت خاصی برخوردار است، بطوریکه پس از سفر پیشین عمران خان به کشورهای عربی برخی تصور می‌کردند که پاکستان علاقه زیادی به تعامل بیشتر با دولتهای عربی دارد اما این سفر نشان داد که پاکستان مانند گذشته به ارتقاء و تحکیم رابطه دوستانه خود با ایران علاقه‌مند است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: جمعیت ۲۰۰ میلیون نفری پاکستان بازار بزرگی برای محصولات ایرانی است چرا که این کشور در حدود ۶۰ میلیارد دلار واردات از کشورهای مختلف دارد اما در حال حاضر سهم ایران از این میزان، تنها یک میلیارد دلاراست.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه سردمداران آمریکا و عربستان از این نزدیکی خوشحال نیستند، گفت: آل‌سعود در انتخابات پاکستان از رقبای عمران خان حمایت کرد ولی وقتی عمران خان پیروز شد بلافاصله نماینده خود را به اسلام‌آباد اعزام کرد تا باخت خود را با دلار سیاسی به پیروز انتخابات جبران کند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به تلاش آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران گفت: وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری تلاش کرد با فشار حداکثری کشور ما را از درآمد اصلی خود، محروم سازند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه آمریکا حساب زیادی روی عربستان در رابطه با جبران حذف ایران از بازار نفت داشت تصریح کرد:  افزایش قیمت نفت نشان داد عربستان و سایر متحدان آنها و اوپک نمی‌توانند کمبود عرضه نفت ایران را در بازار جهانی جبران کنند چرا که این اقدام با واکنش منفی چند مشتری بزرگ نفتی ایران از جمله چین و هند رو به رو شد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه جلوگیری از فروش نفت ایران و به صفر رساندن آن یک اقدام ناتمام از سوی آمریکاست گفت: خواب آمریکا در حذف ایران از بازار نفت هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد و همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با کارگران فرمودند جمهوری اسلامی ایران هر مقدار که لازم باشد و هر وقت که اراده کند نفت صادر می‌کند.

وی با اشاره به شکست های آمریکا در پنج دهه اخیر گفت: شکست‌ جنگ ویتنام، عملیات نظامی در طبس، افغانستان، عراق، لیبی و یمن نشان می دهد آمریکا در این مرحله هم با شکست رو به رو خواهد شد.

پروژه ۲۰ ساله خط آهن میانه به تبریز یکی دیگر از موضوعات خطبه های نماز جمعه تبریز بود که حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با یادآوری تذکرات سال های گذشته خود در این خصوص ادامه داد: مسئولان اجرایی استان سال گذشته قول دادند تا این پروژه اوایل سال جدید تا بستان آباد به بهره‌برداری می‌رسد اما هنوز خبری نیست.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به مصاحبه معاون عمرانی استاندار گفت: در این مصاحبه اعلام شده است اواخر امسال پروژه خط آهن میانه – تبریز به بهره برداری می‌رسد!  اما سوال اینجاست چه کسانی اجازه نمیدهند این پروژه به سرانجام برسد؟

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: تسریع در اتمام عملیات عمرانی خط آهن میانه _ تبریز مطالبه جدی مردم استان است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید برای پیگیری آن اهتمام جدی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان با قدردانی از حضور کارگران سازمان ها، نهادها و کارگران شهرداری تبریز گفت: نقش کارگران در استقلال کشور بسیار پررنگ است و هر کسی برای تولید و رونق کشور تلاش کند، جهاد در راه خدا کرده است.

امام جمعه تبریز کارگر را ستون اصلی رونق تولید دانست و ادامه داد: نقش کارگر در اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری بسیار مهم است از این‌رو ضرورت توجه به امنیت شغلی کارگران و احترام به آنها امری ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با تاکید بر نقش ممتاز جامعه کار در تولید کشور و تحقق شعار سال، افزود: ضرورت همراهی همه دست‌اندرکاران تولید و ارائه خدمات با سازمان ملی استاندارد ایران بسیار مهم است به طوریکه مردم باید به مصرف کالاهای با کیفیت و استاندارد ایرانی روی آورند.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته کار و کارگر گفت: معظم له در این دیدار رونق تولید را ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی برشمردند و گفتند این اقتصاد محقق شود، تصمیمات آمریکا و صهیونیست‌ها در رابطه با نفت ایران بی‌تاثیر خواهد بود.

وی گفت : مقام معظم رهبری تاکید کردند که رونق تولید، تحرک کاری، اقتصاد مقاومتی، زمینه‌ساز عزت ملی و نفوذ ناپذیری در برابر تصمیم بیگانگان خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان ضرورت توجه به اهلیت افراد در واگذاری کارخانه ها را متذکر شدند و گفتند باید حواسمان به فروش کارخانه ها باشد که افراد خریدار آنها را به برج های مسکونی و تجاری تبدیل نکنند.

امام جمعه تبریز گفت: همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب معتقد هستند، تحریم‌ها موجب تکیه بر توان ظرفیت و ابتکارات داخلی شده است چرا که بعد از انقلاب در تمام عرصه‌ها به واسطه تحریم‌ها به موفقیت‌های زیادی دست یافته‌ایم.

خطیب نماز جمعه تبریز ابراز کرد: باید فرهنگ کار و تولید و تلاش ترویج یابد و خدایی ناکرده بی خود و بی‌جهت ثروت به دست آوردن یک شبه ایجاد نشود به همین منظور باید روحیه انتظار برای ثروت باد آورده از بین رود.

وی در ادامه با تبریک انتصاب سردار سرلشکر حسین سلامی به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: محبوبیت عمومی و برخورداری از حمایت مسئولان، سوابق شغلی درخشان و توانایی فرماندهی و مدیریتی بالا، برخوردار از وجاهت علمی بالا، قدرت تشخیص و استعداد بالا، فن بیان عالی و توانایی در ارائه مطالب، شجاع، قابلیت و ظرفیت بهره‌گیری از نقاط قوت سپاه و هوش از ویژگی‌های این فرمانده دلاور است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به هفته سلامت و قدردانی از زحمتکشان این حوزه گفت: رشد بخش سلامت در استان بسیار چشمگیر است بطوریکه در زمانی نه چندان دور برای یک عمل ساده مردم مجبور به سفر به استانهای دیگر بودند اما  اکنون پیوند قلب در خود تبریز انجام می‌گیرد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه بیماران باید مورد مهر و محبت قرار گیرند، گفت: کادر درمانی باید برخورد مناسب و کریمانه با مراجعان و بیماران داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از خطبه های این هفته با اشاره به صدور فرمان تاریخی امام راحل(ره) برای تشکیل شورای اسلامی گفت: نقش شورا در تبلور حاکمیت مردم بسیار مهم است و امیدواریم شوراهای شهر و روستا با همکاری و همدلی با شهرداری خدمت به مردم را اولویت قرار دهند و به حاشیه‌نشینی توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان رمز موفقیت شوراها و شهرداری را در همدلی با همدیگر دانست و گفت: بعد از اتمام دوران خدمت در شورا و شهرداری مردم کارهای انجام گرفته شما را ارزیابی و قضاوت خواهند کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مردم از وضعیت آسفالت خیابان های شهر گلایه دارند، گفت: با اینکه تلاش می‌شود ولی چاله‌هایی که در اکثر خیابان‌ها وجود دارد باید از سوی شهرداری و شورا مورد توجه باشد.

وی در ادامه به روز ایمنی حمل و نقل اشاره کرد و گفت: به مناسبت روز حمل و نقل؛ از فعالان راهداری و راه و شهرسازی و کسانیکه در رابطه با حمل و نقل اعم از خلبان، کادر پروازی، کاپیتان دریا، ملوانی، راننده قطار، رانندگان تاکسی، اتوبوس و شرکت واحد و غیره تلاش می‌کنند، قدردانی میکنم.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم ادامه داد: همانطور که از آسفالت خیابان های شهر رضایت نداریم از آسفالت اتوبان‌ها و جاده‌ها نیز مردم ناراضی هستند و نمونه آن اتوبان تبریز – زنجان است که مسافران و میهمانانی که به تبریز سفر میکنند از وضعیت بسیار نامناسب آن گلایه دارند.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به سالگرد درگذشت آیت‌الله ملکوتی، نماینده حضرت امام رحمت‌الله و مقام معظم رهبری در آذربایجان‌شرقی گفت: این عالم بزرگ در ساماندهی حوزه‌های علمیه، آرامش منطقه و آذربایجان و ایجاد وحدت و همدلی برای استان پدری کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز در ادامه سلسله مباحث خانواده با موضوع احسان و نیکی به پدر و مادر در زمان حیات و بعد از وفات آنها گفت: بر اساس آموزه های قرآن و روایات معصومین علیهم السلام ادای دِین والدین و بجا آوردن فرایض دینی آنها و همچنین احسان و صدقه دادن از جانب آنها بخشی از وظایف اولاد نسبت به پدر و مادرش است.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: این ماه مبارک، احترام و تکریم پدر و مادر در زمان حیات؛ احسان و صدقه دادن در حق آنها بعد از وفات و همچنین ذکر صلوات بر محمد و آل محمد صلوات الله علیه و آله و سلم سه زمینه و بستر برای آمرزش گناهان انسان است./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 6 ارديبهشت 1398
  • ساعت 16
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh