امـروز : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 13 ارديبهشت 1398
کد 16554

شکست کودتای آمریکا در ونزوئلا سیلی به صورت این رژیم است/ افطاری دادن با بودجه دولتی حرام است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: شکست آمریکا در ونزوئلا سیلی دیگر به صورت این رژیم و شکست سیاست های دولت آمریکا در این کشور و دیگر کشورها است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به شکست کودتای آمریکا در ونزوئلا گفت: کودتا در ونزوئلا از جمله راهبردهای آمریکا بود که تلاش داشت تا دولت قانونی ونزوئلا را از کار برکنار کند و با متزلزل کردن ثبات در این کشور و با استفاده از تمام ابزارها، این کشور را دنباله‌رو سیاست خود کند اما با لطف خدا این کودتا شکست خورد.

امام جمعه تبریز افزود: شکست آمریکا در کودتای ونزوئلا یک سیلی دیگری به صورت این رژیم و شکست سیاست های دولت آمریکا در این کشور و دیگر کشورها است.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه به مواضع جدید ترامپ در خصوص سعودی‌ها اشاره کرد و گفت: ترامپ در جمع حامیان خود با اشاره به ماجرای یک تماس تلفنی با پادشاه عربستان؛ با سخنانی تحقیرآمیز از این کشور نفتی خواست پول بیشتر به آمریکا بدهد.

وی با بیان اینکه به اِذان ترامپ، محافظت از عربستان هزینه های زیادی به آمریکا تحمیل کرده است، ادامه داد: ترامپ با نگاهی دلال‌مآبانه و تاجرگونه به عربستان پول گرفتن از این گاو شیرده را ساده‌تر از جمع کردن اجاره بهاء از یک مستأجر در نیویورک می‌داند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: این سخنان تحقیرآمیز نشان می‌دهد که سردمداران سعودی هیچ اراده‌ای از خود ندارند و با تحمل این سخنان تحقیر آمیز خواهان حفظ قدرت با هر ذلتی هستند.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به سالگرد خروج آمریکا از برجام است، گفت: خروج ترامپ از پیمان‌‌های بین‌المللی تهدید جدی است، خروج ترامپ از یونسکو برای حمایت از رژیم صهیونیستی، لغو پیمان تجاری اقیانوس آرام و خروج از برجام نشان از زورگویی و یک جانبه گرایی آمریکا دارد و همچنین تحریک قدرت‌های جهانی مانند روسیه برای خروج از دیگر پیمان‌ها باعث هرج و مرج بین المللی میشود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه با یادآوری درس های برجام گفت: برجام ۵ درس داشت، غیر قابل اعتماد و تعامل بودن آمریکا، و شناخت ماهیت دشمن، انعطاف ناپذیر بودن در برابر آمریکا و دشمنی زیاده‌خواهانه این رژیم، همراهی اروپا با آمریکا در دشمنی با ملت ایران از جمله درس های این توافق نامه بود.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: با نتیجه گیری از این درس ها نباید برای نجات اقتصاد کشور به خارج چشم دوخت بلکه باید با اتکاء به توان داخلی نسخه نجات برای کشور پیچید.

امام جمعه تبریز با انتقاد از گرانی برخی اقلام ضروری در کشور گفت: سیب‌زمینی و پیاز هیچ ربطی به تحریم ندارد چرا که با بی تدبیری پیاز را در معرض صادرات گذاشته شد و  قیمت آن به ۱۸هزار تومان رسید.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر تلاش جهادی برای رونق تولید گفت: تغییر رویکرد به مدیریت جهادی و باور به حل مشکلات نیاز امروز تولید کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تاکید کرد: داشتن راهبرد توسعه صادرات، بهبود فضای کسب و کار، فعال‌سازی ظرفیت‌های بخش خصوصی، تقویت نظام بانکی‌ و مبارزه با قاچاق کالا از روش‌های تحقق بخشیدن رونق تولید است.

خطیب جمعه تبریز با انتقاد از گرانی‌ها و گران فروشی از نهاد‌های نظارتی خواست قاطعانه و هوشیارانه وارد عمل شوند و با هر گونه گران فروشی برخورد کنند.

امام جمعه تبریز با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت آیت الله مطهری و با بیان تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص معلمان گفت: معلمان پرورش دهنده مهمترین برنامه انسانی یک ملت برای شکل دهی تمدن نوین هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی معلمان را سازندگان هویت و فرهنگ هر ملتی دانست و ادامه داد: آینده سازان نظام جمهوری اسلامی به دست این قشر انقلابی تربیت می یابد که با پرورش روحیه انقلابی، آینده کشور را ضمانت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: روحیه انقلابی به منزله جان و روح یک ملت است و خداوند به کسانی که در تقویت این روحیه تلاش می کنند اجر اخروی می دهد البته مسئولان هم باید به معیشت معلمان و فرهنگیان توجه ویژه داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به شهادت مظلومانه طلبه شهید حجت‌الاسلام قاسمی در همدان گفت: این مصیبت برای مردم و جامعه روحانیت تلخ بود البته این حادثه در بستر فضای مجازی برای اقدام جنایتکار مهیا شد، از این‌رو مسئولان نظارت بر فضای مجازی برای رفع مشکلات این فضا چاره‌جویی کنند.

وی افزود: اگرچه قاتل این طلبه شناسایی شد و به سزای اعمال خود رسید ولی مسئولان مرتبط باید نسبت به انتشار برخی شایعات و عملیات روانی و اینکه چگونه سلاح‌ در دست برخی اشرار جامعه قرار گرفته است، چاره‌اندیشی کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرماندهان نیروی انتظامی گفت: ایشان به تامین امنیت در فضای مجازی تاکید کرده و فرمودند که چرا باید به راحتی یک فرد خود و اسلحه‌اش را در فضای مجازی نشان داده و هیچ کسی با او کاری نداشته باشد و در نهایت چنین جنایتی انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه ضیافت الهی گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای خودسازی، معنویت‌گرایی و فرهنگ‌سازی ارزش‌های الهی است.

امام جمعه تبریز افزود: ماه رمضان فرصتی برای تعالی معنوی و روحانی مؤمنان است و میتواند آغازی باشد برای تداوم برنامه های معنوی انسان که پیمانی محکم در این ماه، کل سال را رمضانی زندگی کند.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر افطاری های ساده و بدور از تجمل گرایی ها گفت: افطاری دادن از بودجه دولتی حرام است و هیچ کس حق ندارد چنین عملی را در ادارات و نهادهای استان مرتکب شود.

وی با بیان اینکه باید توجه کافی برای جلوگیری از روزه خواری در ماه مبارک رمضان انجام شود، گفت: مسافران نیز باید شئون این ماه را حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با تبریک هفته معلم و گرامیداشت روز معلم به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرهنگیان اشاره کرد و گفت: معظم له با تاکید به اجرای سند تحول در آموزش و پرورش؛ معلمان را تربیت‌کنندگان سرمایه انسانی، جهادگران میدان کارزار و مبارزه با جهل و بی‌سوادی و سازندگی هویت و فرهنگ یک ملت برشمردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، انتقاد شدید رهبر معظم انقلاب از سند ۲۰۳۰ را مورد اشاره قرار داد و گفت: رسالت آموزش پرورش تربیت افرادی هوشیار، آگاه و اهل اقدام است نه اینکه برای غربی‌ها سرباز تربیت کنند.

امام جمعه تبریز به روز اسناد ملی اشاره کرد و گفت: اگر سندی فاخر و قدیمی در خانه دارید آن را به سازمان اسناد ملی تحویل دهید تا آنها از این اسناد حفظ و نگهداری کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز همچنین با گرامیداشت روز جهانی مطبوعات گفت: برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات که در استان برگزار می شود برای ارتقای سطح کیفی مطبوعات محلی اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: مطبوعات می‌توانند در راستای عملی کردن بیانیه گام دوم انقلاب گام‌های موثری بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم به ۱۸ اردیبهشت‌ماه، روز هلال احمر اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر در عمل به وظیفه بشردوستانه در صحنه‌های داخلی و خارجی زحمات زیادی می‌کشند و در سیل اخیر شاهد خدمات ارزنده هلال احمر بودیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه های اول نماز جمعه این هفته تبریز در ادامه سلسله مباحث خانواده و اهمیت نیکی و احسان به پدر و مادر در زمان حیات و بعد از وفات آنها گفت: براساس آموزه های قرآن و روایات ائمه معصومین علیهم السلام هرکس نسبت به پدر و مادر احترام بگذارد و مهربان باشد مرگ بر وی آسان میشود و در این دنیا هرگز فقیر نمیشود.

امام جمعه تبریز افزود : بهترین اعمال احترام به والدین است و تکریم آنها رضایت الهی را به همراه دارد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 13 ارديبهشت 1398
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh