امـروز : سه شنبه 1 خرداد 1403
تاریخ : جمعه 10 خرداد 1398
کد 16858

امید مردم فلسطین به جنبش های اسلامی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: در شرایط کنونی مجامع جهانی برای حق و حقوق از دست رفته مردم فلسطین کاری نمی کنند، از این رو تنها امید فلسطینیان برای رهایی از ستم اسرائیل غاصب جنبش های اعتراضی در جهان است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های آخرین نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز در ماه مبارک رمضان روز قدس را به عنوان مهم‌ترین سلاح مردم مظلوم فلسطین دانست و گفت: روز قدس فقط روز فلسطین نیست و در حقیقت این روزی برای احیای امت اسلامی و هشدار به تمام ابر قدرت‌ها و استعمارگران و نظام سلطه و شکل‌گیری خاورمیانه با محوریت قدس شریف است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مبارزه با استکبار جهانی و دفاع از مظلوم جزو اصول و مبانی اسلام است، ادامه داد: در سایه اقدام امام راحل با تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، مردم آواره و تحت ستم فلسطین جانی دوباره برای مبارزات خود گرفتند دیدگاهی که اصل و مبانی ایشان در اندیشه‌های اسلامی بود و بر مبنای این تفکر بود که اهداف اسلام‌ستیزانه را خنثی کرد و همین موضوع باعث عقب نشینی هایی از سوی صهیونیست‌ها طی سال‌های اخیر شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تنبیه دولت‌ها و کشورهای ستمگر و استکباری را از پیامدها و نتایج روز جهانی قدس برشمرد و اضافه کرد: هر چند در سال‌های اخیر برپایی باشکوه راهپیمایی‌های روز جهانی قدس در ایران و سایر نقاط جهان موجب محدود شدن اسرائیل شده است، اما خیانت ارتجاع عرب باعث شده بود تا رژیم‌های ارتجاع بر خلاف افکار و عقاید جهان اسلام در حال عادی‌سازی شوند.

خطیب نماز جمعه تبریز با تقبیح معامله قرن برای حل مسأله فلسطین، این معامله را خطرناک خواند و اظهار داشت: طبق این معامله قرار است دولت جدید فلسطین در اراضی کرانه باختری و نوار غزه تشکیل شود که در آن فلسطینی‌ها حق ندارند سلاح داشته باشد و تنها می‌توانند از پلیس مسلح برخوردار شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اضافه کرد: همچنین در طرح جدید آوارگان فلسطینی حق برگشتن به سرزمین‌های خود را ندارند و باید توجه داشت که اگر افکار عمومی جهان در کنار مردم فلسطین قرار بگیرد بدون تردید موجب زوال و نابودی این طرح منفی خواهد شد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه  الان فلسطین در شرایطی است که حتی صهیونیست ها توان ندارند تا با بخشی از فلسطین به نام غزه هم حریف شوند، گفت: در حال حاضر روز قدس به مهم‌ترین سلاح مردم فلسطین تبدیل شده است و مخالفت با معامله قرن به حمایت از فلسطین نیست بلکه در صورت عقب‌نشینی مردم جهان در برابر این طرح، رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح خود جلو خواهد رفت.

وی  خاطرنشان کرد: مخالفت قاطع با معامله قرن یک نوع حمایت و امنیت و یکپارچگی سرزمین‌های کشورهای اسلامی است و امروز مردم قهرمان و شجاع ایران اسلامی حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه خطبه های امروز با اشاره به سالگرد ارتحال امام راحل گفت: یکی از دلایلی که باعث شد امام به عنوان یک الگو و رهبری انقلابی مطرح شود، حق طلبی و عدالت خواهی ایشان بوده است.

امام جمعه تبریز افزود: رژیم شاهنشاهی با تأسیس ساواک فضای رعب و وحشت ایجاد کرده بود ولی بیان حقایق و واقعیت‌های جامعه توسط امام سبب شد تا مردمی که سال‌ها تشنه برچیدن بساط طاغوت و حکومت حق بودند، به یاری امام آمده و به حکومت طاغوت پایان دادند.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: حق گویی و حقیقت طلبی امام راحل باعث شد تا نهضت اسلامی به پیروزی نهایی برسد و امروز هم به برکت سیره حق طلبی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، کشور ما در همه عرصه های بین المللی مواضعی مقتدرانه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به سالروز انتخاب حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز بعنوان رهبر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: بعد از امام راحل، رهبر معظم انقلاب با همان صلابت امام ۳۰ سال است که نه تنها نظام اسلامی بلکه رهبری مسلمانان جهان را برعهده دارند.

وی گفت: عبور از بحران ها و خلق فرصت ها از برکات رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز بر ایران اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان در اعلام مناسبت‌های هفته؛ به روز جهانی هفته محیط زیست اشاره کرد و گفت: مسائلی از قبیل  قطع درختان و کاوه سودا و برخی آلودگی‌های ناشی از پتروشیمی در فضای مجازی وجود دارد که باید به آنها پاسخ داد که ما نیز آمادگی داریم تا تریبون نماز جمعه را در اختیار آنها قرار دهیم تا افکار عمومی روشن شود.

امام جمعه تبریز همچنین با قدردانی از مردم برای شرکت در شب‌های احیا و حضور گسترده مردم و جوانان گفت: همه مساجد در استان مملو از مردم و جوانانی بود که در آنها عشق و ایمان موج می‌زد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به سالروز قیام ۱۵خرداد و بازگشت امام اشاره کرد و گفت: قیام ۱۵خرداد ماه مفتاح پیروزی ملت مسلمان در ۲۲ بهمن ۵۷ بود به طوریکه دستاوردها و پیام قیام ۱۵خرداد بسیار زیاد است.

وی اضافه کرد: شکل‌گیری اولیه اندیشه مربوط به قیام ۱۵خرداد است چرا که شکست برنامه‌های استعمارگرایانه در سایه حرکت ارزشمند ۱۵خرداد است و محوریت یافتن شعار مبارزه همیشگی نهضت با ابرقدرت‌های سلطه‌طلب جهانی و ۱۵خرداد همچنین آشکار شدن ماهیت فریب‌‌گرایانه و چهره ضد دینی رژیم شاهنشاهی است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه خطبه های امروز به برکات مدیران جوان حزب‌الهی که مسئله پویایی و جوانگرایی در مدیریت کشور در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با برشمردن حرکت انقلاب مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع راهکار عملی و تحقق بخشیدن پیش رفته است چرا که در نهایت اگر جوان وارد عرصه مدیریت شد، به تبع آن مدیریت ارشد نظام از جمله جوانان متعهد شده و الحمدالله این یک حرکت عمومی کشور بوده و در حال استمرار و انجام می‌باشد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه اهمیت و حضور جوانگرایی در عرصه مدیریت کشور برای همگان روشن است، تصریح کرد: قطعاً اگر جوانان حزب‌الهی به عرصه تولید و مدیریت کشور وارد شوند، می‌توانند نوید بخش برای تحول بزرگ در عرصه اداره کشور شوند.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: اهمیت و ضرورت جوانگرایی در عرصه مدیریتی جوان به خاطر این است که جوان حرف نو می‌زند و ایده‌های جدیدی داشته و تصمیمات جسورانه دارد و باعث تحول در عرصه‌های مختلف کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه جوان مهم‌ترین عنصر پیشران کشور است، گفت: قطعاً اهداف تعیین شده و افق ۵۰ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران با به کارگیری جوانان تحقق پیدا می‌کند و این انرژی و اثبات استعدادهای نهفته جوامع بوده که به عنوان عنصر همیشه ایستاده در برابر دشمنان و مشکلات شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان  متذکر شد: به جوانان حزب‌الهی و انقلابی میدان دهید تا در سطح ادارات و نهادها بتوانند با ابتکارات و نوآوری و روحیه جسارت به کشور خدمت کنند و این بدان معنا نیست که از تجربه‌داران استفاده نکنند بلکه صف و مرحله اجرا را به جوانان تحویل دهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه به شهادت امام جمعه مظلوم کازرون اشاره کرد و گفت: او را پریشب بعد از بازگشت از مراسم شب قدر با ضرب چاقو به شهادت رساندند و در این تریبون به دشمن می‌گویم که اگر می‌خواهید ما را از اینگونه حوادث بترسانید و به ائمه جمعه بگویید که عقب‌نشینی کنند، بدانید نه تنها چاقو زدن و کشتن اثری ندارد بلکه حتی ما را تکه تکه کنید هم روح ما نیز خواهد گفت که خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 10 خرداد 1398
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh