امـروز : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 24 خرداد 1398
کد 16968

در جنگ اراده ها تفکر مقاومت تنها راه پیروزی است/ وضعیت حجاب در شأن شهروندان تبریزی نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: هزینه مقاومت کمتر از هزینه سازش با دشمنان است و در جنگ اراده ها تفکر مقاومت تنها راه پیروزی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه مقاومت، تنها راه مقابله با دشمن است، گفت: در جنگ اراده ها تفکر مقاومت تنها راه پیروزی است و مقاومت نه تنها جنگ افروزی نیست، بلکه بازدارنده نیز است.

امام جمعه تبریز هزینه مقاومت را به مراتب کمتر از هزینه سازش دانست و افزود: مخالفان می گویند مقاومت اثری ندارد و اینها جنگ طلب هستند در حالی که مستندات تاریخی زیادی داریم که مقاومت به معنای جنگ نیست.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: تعبیر رهبر معظم انقلاب از مقاومت به معنای عبور از موانع است و انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال مقاومت کرده و هیچ وقت جنگ افروز نبوده است و اگر ما با دشمن سازش کنیم دشمن شیطنت اش بیشتر می شود و تجربه مقاومت نشانگر پیروزی ملت هاست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به عنوان مقام رسمی و بلند پایه بعد از ۴۰ سال به ایران گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن مایه عزت ایران و جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: آقای آبه فرستاده آمریکا برای میانجیگری بین ایران و ایالات متحده آمریکا بود تا رضایت کشور ما را برای مذاکره جلب کند اما همانطوریکه حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز بیان فرمودند ما در مورد مسائل ناموسی انقلاب که توان موشکی و نفوذ منطقه ای ایران است با هیچ کس مذاکره نخواهیم کرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار افزود: سخنان معظم له مایه مباهات جهان اسلام و مایه عزت ایران اسلامی و همچنین نوید بخش برای جبهه مقاومت در جهان اسلام است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه سفر «آبه شینزو» نشان از جایگاه و اهمیت جمهوری اسلامی و تاثیر و نفوذ راهبردی کشورمان در منطقه را دارد، گفت: آنچه بر اهمیت این سفر افزوده، شرایط موجود منطقه و افزایش تنش‌های سیاسی و نقش ژاپن در این ارتباط است.

امام جمعه تبریز در ادامه گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به ژاپن، او ضمن سخنان ملایم در ارتباط با ایران و ابراز تمایل به میانجگیری در حل اختلاف بین دو کشور از آنها خواست تا به دلیل روابط خوب با ایران میانجی‌گری کند که البته ژاپنی‌ها هم به جایگاه استراتژیک ایران واقف هستند و به همین دلیل مشتاق روابط حسنه با کشور ایران بودند.

وی به وابستگی ژاپن به واردات نفت از کشور ایران اشاره کرد و گفت: ژاپن به شدت به نفت منطقه و ایران نیازمند و وابسته است به طوریکه یکی از اصلی‌ترین محورهای همکاری ایران در طول چند دهه موضوع انرژی و قراردادهای نفت و گاز بوده است و به خاطر همین بازار ایران و ژاپن اهمیت زیادی دارد و حضور شرکت و سرمایه‌گذاران در بازار ایران برای آنها اهمیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: هدف ژاپن میانجی‌گری و جلب رضایت مقامات کشور برای انجام مذاکرات با مقامات آمریکا بود ولی همان طور که رهبر معظم انقلاب بارها هم فرموده‌اند ما در مسائل ناموسی انقلاب اعم از توافق موشکی و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران با کسی مذاکره نمی‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار دیروز خود با آقای آبه نخست وزیر ژاپن و هیات همراه تاکید کردند که جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه تلخ در چهارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی‌پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: ابتدا نخست وزیر ژاپن در دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت که من قصد دارم تا پیام آمریکا را به جنابعالی برسانم ولی این مرد الهی و شجاع همان اول فرمودند که ما در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما در خصوص آنچه که پیام رئیس جمهور آمریکا را به ما برسانید، باید گفت که من شخصاً ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او نداشته و اصلاً پیام‌شان را هم دریافت نکردم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به صراحت فرمودند که بنده مطلبی برای شما (ژاپن) بیان می‌کنم چراکه ما ژاپن را کشوری علاقه‌مند به ارتباطات با جمهوری اسلامی می‌دانیم و البته گلایه‌هایی هم از ژاپن داریم.

خطیب نماز جمعه تبریز ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب با اشاره به صحبت‌های نخست وزیر ژاپن مبنی بر اینکه ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) گفته است که قصد تغییر رژیم در ایران را ندارد به صراحت فرمودند که اصلاً موضع این نیست چراکه اگر چنین قصدی هم داشته باشد قادر به این تغییر نیستند زیرا دشمنان انقلاب اسلامی در این چهل سال گذشته همین هدف را دنبال کرده و موفق نشدند.

وی اضافه کرد: دیروز رهبر معظم انقلاب خطاب به نخست وزیر ژاپن فرمودند که اینکه ترامپ می‌گوید قصد تغییر ندارد یک دروغ است و اگر می‌توانست این کار را انجام دهد آن را انجام می‌داد ولی نمی‌تواند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران در ادامه فرامین خود با اشاره به صحبت‌های دیگر نخست وزیر ژاپن مبنی بر درخواست آمریکا نسبت به مذاکره هسته‌ای با جمهوری اسلامی نیز فرمودند که ایران به مدت ۵ سال در موضوع هسته‌‌ای با آمریکا و اروپا در قالب ۵+۱  مذاکره کرده و حتی به یک نتیجه هم رسیدند ولی آمریکا زیر این قرارداد قطعی زد از این‌رو کدام فرد عاقلی با کسانی که زیر تمام توافقات زده دوباره مذاکره می‌کند؟

وی افزود: درود بر چنین رهبر بزرگ و آزاده ایران و ایرانی که باعث  افتخار هستند.

وی اذعان کرد: سخنان دیروز رهبری مایه مباهات جهان اسلام بوده و در فضای مجازی افراد زیادی از ملل‌های مختلف نوشته بودند که خوش به حال ایرانی‌ها که چنین رهبر آزاده و قاطع و شجاع دارند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب نماد عزت ایرانی و عزت ایران اسلامی بوده و نویدبخش به جبهه مقاومت در اقصی نقاط عالم اسلام هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما مردم غیرتمند آذربایجان عهد و پیمان جدیدی با رهبری می‌بندیم و می‌گوییم که ” ای اماما، رهبرا، مردم آذربایجان همچون مردم ایران اسلامی پشتیبان تصمیمات شما و اقدامات شایسته شما هستند و تا آخر همین «شعار آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی» را سر خواهند داد”.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه به سفر وزیر امور خارجه آلمان اشاره کرد و گفت: برخی خبرها حاکی از آن است که هدف این سفر هم واسطه‌گری و میانجی‌گری بود و نکته جالب سفر هم ژست طلبکارانه وزیر امور خارجه آلمان از ایران است که وزیر امور خارجه ایران به خوبی جواب او را داد.

وی متذکر شد: وزیر امور خارجه آلمان به عنوان یکی از طرف‌های برجام بدون هیچگونه اشاره به عدم اجرای تعهدات کشور خود در برجام و بی عملی این کشور و سایر کشورها از جمله فرانسه و انگلیس مدعی شد که ایران باید بدون هیچ چشم‌داشتی تعهدات برجامی خود را یکطرفه انجام دهد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مواضع تکراری کشورهای اروپایی در این سفر که خواهان حفظ برجام هستند مجدداً تکرار شد و عملاً هیچ حرف جدیدی در مواضع آنها با عنایت به مهلت ۶۰ روزه کشور ایران به طرف‌های اروپایی مطرح نشد به طوریکه آنها برای اجرای تعهدات در شرایط فعلی باید پاسخ دهند که در این زمینه چه اقداماتی انجام داده‌اند نه اینکه وزیر خارجه آلمان که با گواه علنی بر ۱۵ گزارش آژانش انرژی اتمی عمل کرده ایران را در جایگاه متهم نشانده و بازخواست کند.

وی در اعلام مناسبت‌های هفته به فرارسیدن هفته جهاد سازندگی اشاره کرده و گفت: جهاد سازندگی در کنار نیروهای مسلح و حتی جلوتر از آنها عملکرد مثبتی داشت به خاطر همین امام راحل نام آنها را سنگرسازان بی‌سنگر گذاشت.

وی به خدمات جهادسازندگی بعد از جنگ تحمیلی در روستاها و مناطق محروم اشاره کرد و گفت: کارنامه درخشان آنها نشان از اخلاص آنها است.

وی بیان کرد: فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا با حضور ۱۲ کشور در تبریز برگزار می‌شود از این‌رو همه تماشاگران را برای رعایت اخلاق اسلامی دعوت می‌کنم.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه فوتبال باید اخلاق‌مدار و عدالت محور باشد، گفت: امیدواریم این مسابقات به خوبی در تبریز به خوبی و شایسته برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه های این هفته با انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه گفت: بی حجابی و بدحجابی که با شروع فصل گرم و با حضور مسافران از دیگر شهرها پر رنگتر میشود در شأن شهر تبریز نیست که مردمانش به مذهبی بودن و حسین چی بودن مشهورند.

امام جمعه تبریز از استاندار و مسئولان ادارات خواست تدبیری داشته باشند تا به مسئله حجاب در ادارات بی توجهی نشود و کارمندان در این مسئله الگوی جامعه باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز در ادامه سلسله مباحث خانواده و اهمیت تکریم پدر و مادر از منظر آموزه های دینی و الهی گفت: رضایت و خشنودی خداوند متعال در سایه خشنودی پدر و مادر از اولاد است و همچنین اگر والدین از فرزندان خود رضایت نداشته باشند، مورد غضب خداوند متعال قرار میگیرند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: هر فرزند صالح با نگاه محبت آمیز به پدر و مادر خود نگاه کند یک حج مقبول برایش نوشته میشود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: چنانچه کسی به پدر و مادر خود از روی غضب نگاه کند در صورتی والدینش به آنها ظلم کند نمازهایش قبول نخواهد شد.

وی با تاکید بر داشتن اخلاق حسنه با پدر و مادر گفت: تکریم والدین از توصیه های دینی و ائمه معصومین علیهم السلام است./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 24 خرداد 1398
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh