امـروز : جمعه 10 فروردين 1403
تاریخ : جمعه 31 خرداد 1398
کد 17066

2 پنجشنبه عزت و اقتدار برای ایران/ آتش افروزی جنگ طلبان در منطقه را محکوم میکنیم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: یک هفته بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نخست وزیر ژاپن که مظهر قدرت و عزت ایران عزیز و جهان اسلام شد؛ ساقط کردن پهباد آمریکا توسط رزمندگان اسلام در سپاه همیشه قهرمان بار دیگر آمریکا و ترامپ را تحقیر کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه ۲ نمونه از مظاهر قدرت انقلاب اسلامی در ۲ پنجشنبه پر افتخار موجب فخر دلباختگان انقلاب اسلامی شد، گفت: رهبر معظم انقلاب با موضع گیری های ممتاز در دیدار با نخست وزیر ژاپن موجب تحقیر آمریکا و ترامپ و موجب عزت جهان اسلام شدند.

امام جمعه تبریز افزود: ساقط کردن پهپاد آمریکایی بر فراز آبهای سرزمینی ایران در پنجشنبه گذشته توسط سامانه های ۱۰۰ درصد ایرانی؛ بار دیگر قدرت بازدارندگی نظام مقتدر انقلاب اسلامی را آشکار کرد، طوری که ترامپ در پاسخ به خبرنگاران در خصوص نوع اقدامات آمریکا در خصوص این موضوع سردرگم بوده و پس از چندین نوبت پاسخ همراه با تردید، گفته بعید می دانم از سامانه ایرانی این اقدام انجام شده باشد یا تعمدی نبوده است، که در واقع اقتدار ایران و سپاه را نشان می دهد.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با بیان اینکه تندروهای آمریکایی و منطقه ای دنبال جنگ افروزی هستند، گفت: دشمنان در چارچوب راهبرد فشار حداکثری آمریکا در هفته اخیر اقداماتی انجام دادند که حکایت از یک توطئه بزرگ علیه جمهوری اسلامی ایران داشت.

وی با تاکید بر نقش امنیت آفرینی ایران در منطقه و جهان، گفت: تندروهای آمریکایی و منطقه ای به دنبال طراحی نقشه جنگ افروزی و وارد کردن آمریکا به جنگ هستند تا به اهداف خود برسند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: همزمان با حضور نخست وزیر ژاپن در ایران ۲ نفتکش مورد حمله قرار گرفت که اتفاقاً یکی از آنها ژاپنی بود؛ در واقع برخی از تندروهای آمریکایی و منطقه ای تلاش میکنند، امنیت و صلح را برای رسیدن به اهداف خود دچار مشکل کنند و به اهداف جنگ طلبانه خود برسند، غافل از اینکه ایران یکی از محورهای امنیت در دریای عمان و منطقه است.

امام جمعه تبریز افزود: ایران به امنیت منطقه به اندازه امنیت خود اهمیت قائل است و بر این اساس به دنبال تامین امنیت به معنای واقعی و تامین منافع ملی کشور است؛ بسیاری از واردات و صادرات از طریق دریا و از دریای عمان انجام می شود و بر این اساس کشورمان همواره تلاش می کند مسیر دریای عمان امن باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: ولی دشمنان انقلاب تلاش می کنند ایران را متهم حمله به نفتکش ها نشان دهند، اما اگر قرار باشد ایران تنگه هرمز را ببندد این کار را با انجام اعمال تروریستی انجام نمی دهد و به همین دلیل حمله به نفتکش ها اقدام تروریستی است که کشورمان آن را به شدت محکوم می کند.

وی در ادامه خطبه‌ها به روز جهانی مبارزه با قاچاق و استعمال موادمخدر اشاره کرد و گفت: همجواری ایران با افغانستان و تهاجم فرهنگی دشمن و نفوذ خاموش دشمنان و نقش برخی عوامل ساختاری، سیاسی و برخی عوامل فرهنگی، خانوادگی باعث شده است تا این موادمخدر شیوع یابد.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مبارزه با اعتیاد و موادمخدر به عنوان اولین اولویت کشور است، افزود: این موضوع جزء پنج آسیب اجتماعی مطرح است و  ۹۰ درصد از مردم از شیوع موادمخدر نگران هستند.

نمانیده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه خوشبختانه ایران به عنوان پرچم‌دار مبارزه در سطح بین‌الملل مطرح است، گفت: اقدامات شایسته و پیشگیری اولیه، درمانی و حمایت‌های اجتماعی انجام گرفته است.

امام جمعه تبریز گفت: ۹ هزار مرکز درمانی در اختیار معتادان برای بازپروری است و یک‌هزار و ۱۹۷ مرکز اقامت میان مدت برای نگهداری معتادان وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اضافه کرد: ساماندهی ۱۱۶ هزار نفر معتاد متجاهر در سال ۱۳۹۷ در مراکز مختلف از دیگر اقدامات است و همچنین علمی کردن علم مبارزه با موادمخدر و بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاهی که امیدواریم برخی از پایان‌نامه نیز در امر مبارزه با موادمخدر قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه در حال حاضر سطح انتظار مردم برای کاهش اعتیاد مطرح است، افزود:  دغدغه مردم و مسئولان، نخبگان و مراکز علمی و دانشگاهی باید در سمتی برای یافتن راه چاره باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز آغاز هفته قوه قضائیه و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۰ تن از یارانش را مورد اشاره قرار داد و گفت: آیت‌الله بهشتی دقیقاً بعد از یک روز از ترور رهبر معظم انقلاب در سال ۶۰ به شهادت رسید و همان طور که امام رحمت‌الله فرموده‌اند، شهید بهشتی مظلوم زیست، مظلوم رفت و خار چشم دشمنان بود.

امام جمعه تبریز گفت: قوه قضائیه باید مظهر عدل و پناهگاه مردم باشد و این قوه برای عدل است و معیار عدالت در جامعه عمل به قانون می‌‌باشد به طوریکه نهادینه شدن اصل تقوا و بی‌طرفی اقتدار و اعتماد لازمه عملکرد درست قوه قضائیه است و قطع و یقین رکن رکین برقراری امنیت در جامعه می‌باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مهم‌ترین الزامات تحقق عدالت براساس گام دوم انقلاب تدوین قوانین عادلانه، ایجاد ساختار عادلانه و اصلاح ساختاری منافی عدالت است و قطعاً برای تحقق عدالت نیازمند مجریان عادل و با تقوا هستیم که در قوه قضائیه بسیار زیاد است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نظارت مردم بر اجرای عدالت تضمین‌کننده است، توضیح داد: گفتمان‌سازی عدالت می‌تواند اصل باشد که البته لازمه تحقق عدالت برخورداری روحیه است و تحقق همزمان عدالت با دیگر ارزش‌ها بوده و  برای تحقق این امر باید اهمیت ویژه‌ای بدهیم.

وی تاکید کرد: روحیه مجاهدت و مبارزه لازمه تحقق عدالت است و در اجرای سیاست های گام دوم انقلاب باید به تحقق عدالت توجه بیشتری شود؛ بر این اساس سرعت بخشی همراه با دقت در رسیدگی به پرونده ها، مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی و نظارت قاطع و استفاده از نیروهای انقلابی در دستگاه قضایی می تواند در دستیابی به اهداف دستگاه قضایی بسیار موثر باشد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: استفاده از جوانان مومن به عنوان موتور محرکه دستگاه قضایی موثر خواهد بود و خوشبختانه بعد از انتصاب آیت‌الله رئیسی یک امیدی نسبت به قوه قضائیه ایجاد شده است و تمام اقدامات رئیس جدید قوه قضائیه مخصوصاً در رابطه با ابلاغ قانون رسیدگی اموال به مسئولان موثر بوده است.

امام جمعه تبریز گفت: قانونی که چند سال تصویب شده بود و حتی از سال ۹۴ در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده بود ولی قوه قضائیه به علت نداشتن ضمانت اجرایی آن را ابلاغ نکرد که آیت‌الله رئیسی آن را ابلاغ کرده و ۱۴ سال از تصویب، آن قانون را به مرحله اجرایی رسانده است.

وی در اعلام مناسبت‌های تقویمی یادآور شد: فردا سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام رحمت‌الله است و امیدواریم تمام مبلغان دینی از این فرصت استفاده کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز به هفته صرفه‌جویی در آب اشاره کرد و بیان داشت: بر همه وظیفه است تا با صرفه‌جویی در امر برق و گاز و آب از مشکلات پیش‌رو جلوگیری کنیم.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ساعت خدمتی ادارات طبق دستور استاندار تغییر می‌کند تا فشار در اوج ظهر کاهش یابد.

خطیب نماز جمعه تبریز به روز اصناف در یک تیرماه اشاره کرد و گفت: کتاب‌ سرای انقلاب به قلم خانم جعفرزاده در حوزه هنری رونمایی شد که در آن نقش بازاریان به خوبی بیان شد.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه ره‌آورد، پخش فیلم‌های برگزیده جشنواره مردمی عمار در سینما قدس پخش می‌شود.

امام جمعه تبریز به بازدید اخیر خود از بازار ایکی قاپیلار، گفت: اداره برق زمینه را به گونه‌ای فراهم سازد تا بازسازی در روشنایی باشد همچنین میراث فرهنگی کاری کند تا با هماهنگی بیشتر با بازاریان پیش روند.

وی همچنین فرارسیدن سالگرد قیام مردم تبریز به رهبری ستارخان در ۱۲۸۷ شمسی را نیز از جمله مناسبت‌های هفته عنوان کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به ششم تیرماه که یادآور حادثه دلخراش و البته حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: در این روز رهبر معظم انقلاب توسط تروریست‌ها ترور شد ولی با معجزه الهی زنده مانده و هدیه‌ای برای مسلمانان شد که از خداوند متعال عمر طولانی برای ولی‌فقیه خواستاریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در خطبه اول نماز جمعه تبریز در ادامه سلسله مباحث خانواده و اهمیت تکریم و احسان و نیکی به پدر و مادر گفت: نیکی به پدر و مادر به هیچ شرطی مقید نیست و این موضوع باید در این صورت انجام گیرد.

امام جمعه تبریز افزود: احسان و نیکی به والدین ربطی به دین و ایمان آنها ندارد و چنانچه بی‌دین هم باشند، احترام از سوی اولاد واجب است.

نماینده ولی فقیه در استان اطاعت و جلب رضایت پدر و مادر را از وظایف اولاد برشمرد و گفت: در صورتی نباید از پدر و مادر فرمان پذیری کرد که امر آنها موجب گناه و معصیت الهی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد : نیکی به پدر و مادر تنها به زمان حیات آنها معطوف نیست و باید بعد از وفات والدین در حق آنها احسان و نیکی صورت گیرد.

وی احترام به پدر و مادر را پس از توحید و یکتاپرستی بهترین عبادات عنوان کرد و گفت: خشمگین کردن پدر و مادر از اعمال ناپسند در پیشگاه خداوند متعال است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: احسان و نیکی به پدر و مادر به وفور سفارش شده است اما احترام به مادر در برخی مواقع مهمتر از تکریم پدر ذکر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم احترام به پدر و مادر را موجب زیاد شدن روزی و گسترش نعمت های الهی عنوان کرد و ادامه داد: احترام به پدر و مادر باعث میشود گناهان انسان بخشیده شود./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 31 خرداد 1398
  • ساعت 16
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh