امـروز : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 7 تير 1398
کد 17118

تحریم های جدید آمریکا انفعالی و غیرکاربردی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: با بررسی لایه های مختلف از اهداف آمریکا در تحریم های جدید علیه برخی از فرماندهان سپاه و رهبر معظم انقلاب اسلامی، نشان میدهد این اقدامات احمقانه انفعالی و غیرکاربردی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای حضرت امام خمینی(ره) تبریز با تاکید بر اینکه ساده‌ زیستی رهبر معظم انقلاب موضوعی ثابت شده برای همگان است، گفت: ادعای تحریم معظم له از سوی دولت آمریکا اقدامی جاهلانه و غیر منطقی و برگرفته از ذهن بیمار ترامپ است.

امام جمعه تبریز افزود: رهبر معظم انقلاب همانند رهبران سایر کشورها نیستند که به دنبال ثروت‌اندوزی و داشتن حساب‌های خارج از کشورها باشند که به تبع آن تحریم حساب‌ها آورده‌ای برای تحریم‌کنندگان داشته باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: آمریکا پیش از این از نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعنوان گروهی تروریستی یاد کرده و آنها را تحریم کرده بود، حال چه معنا دارد مجدد سه فرمانده ارشد سپاه و پنج فرمانده نیروی دریایی سپاه را تحریم کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به اعلام آمریکا مبنی بر تحریم وزیر خارجه کشورمان گفت: حماقت آمریکا در تحریم آقای ظریف در عین حال که یک اقدام مغایر با حقوق بین‌الملل و قوانین جهانی است، این نکته را روشن میکند که ادعای ایالات متحده برای مذاکره فقط فریب افکار عمومی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: بر فرض محال اینکه اگر مذاکره‌ای هم باشد، کسی جز وزیر خارجه فراهم‌کننده مقدمات مذاکره نیست، از این‌رو تحریم وزیر خارجه کشور به معنای تحریم مذاکره با آن کشور است.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: از طرفی دولت آمریکا اینقدر احمق هستند که به گفته‌های خودشان نیز توجه ندارند چرا که تحریم آمریکا از منظر کارکرد نشان می‌دهد که تحریم‌ها نه تنها کارکردی نداشته بلکه یک اقدام انفعالی و تا حد قابل توجه خنده‌دار است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به دیدار و گفتگوی امروز ترامپ و رئیس جمهور فرانسه با موضوع ایران گفت: آمریکا و فرانسه بنا دارند در این دیدار بخشی از تحریم ها را بردارند تا باب مذاکره باز شود.

وی با بیان اینکه برخی‌ معتقدند که این تحریم‌های اخیر در پاسخ به اقدام ایران در سرنگونی پهباد آمریکایی است، گفت: این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل تاکنون هیچ سند و مدرکی دال بر دست داشتن ایران در انفجار دو کشتی در دریای عمان نداشته است.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با اشاره به تحمیل یکسری تحریم تکراری و غیرکاربردی آمریکایی ها اضافه کرد: ادعای آمریکایی‌ها منطبق با الگوی جنگ روانی آنها درباره نفتکش های دریای عمان و افزودن ماجرای پهباد به این موضوع، بهانه‌ای برای تحریم‌های توخالی است.

وی افزود: مردم پیروزی از آن شماست و اگر مقاومت کنیم و براساس فرامین رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم نقشه های آمریکا و ایادی استکبار شکست خواهد خورد.

امام جمعه تبریز در ادامه به آغاز هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و گفت: دولت آمریکا را بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است و هر فرد دیگری در مورد حقوق بشر حرف بزند آمریکایی ها حق ندارند در این باره حرف بزنند چرا که بزرگ ترین دشمن حقوق انسان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: آمریکایی‌ها با کمک سعودی‌ ها در یمن دست به جنایات مکرر می‌ زنند و با این حال باز دم از حقوق بشر می‌ زنند ولی الحمدلله ملت ایران راه خود را که بر مبنای نقشه ترسیم شده امام راحل و مقام معظم رهبری پیش می‌ برند.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ تصریح کرد: با وجود تردید افکنی دشمن، شاهد انتخابات پرشکوه مجلس در اواخر سال جاری خواهیم بود و البته مردم نیز باید حواس خود را جمع کنند و انتخاب‌ های احسن داشته باشند و افرادی با معیار صحیح، پایبند به نظام اسلامی و تابع منویات مقام معظم رهبری و امام راحل انتخاب کنند.

وی با تاکید به اینکه قطعاً افراد مورد تائید شورای نگهبان مورد تائید و احترام مردم هم هستند، افزود: بنده تصمیم دارم تا موعد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی هر هفته یک شاخص مهم انتخاب نمایندگان مجلس بیان کنم تا بدانیم چه کسانی را باید انتخاب کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم، در اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته، به شهادت امام جعفر صادق(ع) اشاره کرده و گفت: این روزها مصادف با شهادت آیت‌الله بهشتی، بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعثی عراق، شهید محراب آیت‌‌الله صدوقی، رحلت علامه امینی، شهادت مسافران هواپیمایی مسافربری در خلیج فارس است.

نماینده ولی‌فقیه در استان به ولادت حضرت معصومه (روز دختران) اشاره کرد و گفت: ایشان اسوه دختران جامعه اسلامی و الگوی پاکدامنی و عفت، عالمه بانوان عصمت و طهارت و شفیعه جماعت است.

خطیب نماز جمعه تبریز در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به سالروز شهادت امام صادق علیه السلام با تبیین سجایای اخلاق و زندگی سیاسی آن امام بزرگوار گفت: آن امام بزرگوار مظهر مقاومت یک انسان خستگی‌ناپذیر بود و بدان جهت فرهنگ امام صادق(ع) ماندگار شد.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم در ادامه خطوط مبارزاتی امام جعفر صادق علیه السلام را در چهار محور تبیین کرد و افزود: تبیین اسلام ناب و تبلیغ گسترده اسلام، تبیین و تبلیغ مسئله امامت، تشکیل و تربیت یک جمع وفادار و فعال به نام حزب تشیع و اقدام با هر ضربه ممکن برای دستگاه حاکم بخشی از زندگی سیاسی امام جعفر صادق علیه السلام است./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 7 تير 1398
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh