امـروز : جمعه 28 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 21 تير 1398
کد 17309

برای مقابله با راهبردهای آمریکا باید راهکار داشته باشیم/ مردم زمانی امید دارند که اقدام‌های عملی از سوی دولت صورت گیرد/ دستفروشان تبریز نیازمند تدبیر جدی شهرداری

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: برای مقابله با سناریوهای آمریکا و ترامپ علیه ایران باید به راهبردهای آنان در حوزه های کلان بین المللی، منطقه ای و راهبرد مختص ایران مورد توجه قرار بگیرد و راهکار داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه در برابر سناریوهای آمریکا در برابر ایران راهکار داشته باشیم، گفت: سیاست های آمریکا را در ۳ سطح باید مورد توجه قرار داد، راهبرد کلان بین المللی، راهبرد کلان منطقه ای و راهبرد اختصاصی ایران، که باید برای هر کدام از این راهبردها راهکار داشته باشیم.
امام جمعه تبریز افزود: یکی از این راهکارها حمله به راهبرد دشمن است، یعنی اگر قرار است آمریکا در معامله قرن حضور داشته باشد باید مسئله فلسطین را جدی تر از گذشته فعال و احیاء کرد.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم راهکار دوم را مقابله با فشارهای اقتصادی آمریکا عنوان کرد و گفت: اگر راهبرد آنها اقتصادی است باید راهکار اصلی ما هم اقتصادی باشد چرا که با مذاکره وضعیت کشور تغییر نمیکند و باید مسائل اقتصادی و معیشت مردم را مورد توجه قرار داد.
خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه واقع بینی یکی دیگر از راهکارها برای مقابله با راهبرد دشمن است، ادامه داد: دولت مرتب اعلام میکند که باید به مردم امید داد، آری امید خوب است و جزء سیاست های نظام است اما باید در کنار امید اقدامات عملی و جدی صورت پذیرد و مردم بتوانند با رفع مشکلات خود در مقابل راهبرد آمریکا ایستادگی کنند.
وی خاطرنشان کرد: راهبرد نه جنگ و نه مذاکره که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین شده دشمن را تحت فشار قرار داده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه امارات به دنبال فرار از باتلاق یمن هست، گفت: مقامات اماراتی با تایید خبر کاهش نظامیان این کشور از یمن گفته اند که این تصمیم از یک سال پیش گرفته شده است.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به آخرین وضعیت جنگ یمن و مستاصل شدن عربستان و امارات، گفت: امارات به طور تدریجی در حال خروج از یمن است چون در عرصه داخلی این کشور نارضایتی فزاینده ای در این خصوص وجود دارد و در شهرهایی مثل شارجه و دوبی این نارضایتی‌ها بیشتر است.
وی ادامه داد: امارات در ۵۰ ماه گذشته که در جنگ یمن مشارکت داشته خسارت‌های زیادی متحمل شده و در هر سال ۱۶ میلیون دلار خرج این جنگ کرده است.
امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به بحث ویژگی های نمایندگان مجلس که چند هفته ای است در خطبه دوم نماز به آن پرداخت میشود، گفت: نماینده راه یافته از یک حوزه انتخابیه به مجلس شورای اسلامی علاوه بر اینکه وظیفه دارد به مسائل حوزه انتخابیه خود رسیدگی کند، در واقع نماینده همه ملت ایران است، از این رو باید در انتخاب نمایندگان مردم در مجلس با هوشیاری و آگهی کامل عمل کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه باید تدبیر جدی به دستفروشان سطح شهر تبریز صورت گیرد، گفت: یک و نیم سال قبل در خطبه های نماز جمعه و بعد از آن در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به شهرداری تبریز نسبت به ساماندهی و تعیین مکان مناسب برای دستفروشان تذکر دادم اما توجهی نشد.
امام جمعه تبریز ادامه داد: مسئولان شهرداری باید تدبیر جدی در این خصوص داشته باشند چرا که دستفروشان از طبقه پایین جامعه هستند و باید معاش آنها تامین شود، اما در کنار این نباید در شهر سد معبر ایجاد کنند و با پهن کردن بساط جلوی مغازه ها به اصناف و بازاریان ضرر و آسیب برسانند از این رو تعیین محل مناسب و ساماندهی دستفروشان بسیار ضروری است.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با گرامیداشت سالگرد تأسیس شورای نگهبان، گفت: در طول مدت فعالیت این شورا که از ارکان نظام است، شاهد برکات آن هستیم و در واقع شورای نگهبان حافظ جمهوریت، اسلامیت و قانون اساسی ایران است.
خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به هفته حجاب و عفاف و ضرورت توجه بیشتر به این موضوع، گفت: عفاف و حجاب ۲ ارزش بالا در جامعه بشری به خصوص جوامع اسلامی است و یک امر ظاهری مرتبط با جسم می‌باشد که برخاسته از اعتقادات و باورهای درونی افراد است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با توصیه به مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف انرژی، خاطرنشان کرد: کشورهای جهان از سال ۱۹۹۰ میلادی به بعد به طور متوسط مصرف انرژی برای تولید کالا را کاهش داده اند اما در ایران برای تولید هر واحد کالا حدود ۴۰ درصد بیشتر انرژی مصرف می شود.
امام جمعه تبریز در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با تبریک سالروز میلاد امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا علیه السلام گفت: صفت رئوف یکی از صفات خاص امام رضا علیه السلام بود که در کلام، رفتار و حرکات و سکنات خود نسبت به دشمنان و دوستان همیشه مهربان و رئوف بود.
وی افزود: اگر می خواهیم مشکلات جامعه مدنی از میان برداشته شود باید با همدیگر رئوف و مهربان باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به آموزه سیره عملی امام رضا(ع) گفت: ایشان به همه ما توصیه کرده اند برای خوشحال کردن مردم تلاش کنیم، پر حرف نباشیم، برای خیر دنیا و آخرت سوره حمد قرائت کنیم، به روزی خداوند شاکر باشیم، صله ارحام داشته باشیم و خویشاوندان خود را ضرر نرسانیم، به کسانی که از خدا ترسی ندارد امید نبندیم، احسان و نیکی کنیم، حق الناس را رعایت کنیم و در رفتار و کردار خود مواظب باشیم مورد اتهام قرار نگیریم.
خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با اشاره به سیره مبارزاتی امام رضا علیه السلام گفت: ایشان در طول ۱۹ سال امامت خود در سخت ترین شرایط حکومت عباسی قرار داشت، اما مبارزات فرهنگی و سیاسی امام رضا علیه السلام باعث شد تا فرهنگ و آموزه های شیعی در سال بعد از ایشان هم تداوم داشته باشد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 21 تير 1398
  • ساعت 15
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh