امـروز : شنبه 29 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 4 مرداد 1398
کد 17418

امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز جزو خط قرمزهای ایران است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به هرگونه اقدام متکبرانه از سوی استکبار جهانی قاطع و محکم خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌ های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز با تاکید بر اینکه امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز جزو خط قرمزهای ایران است، گفت: ملت با بصیرت و بیدار ایران اسلامی و مردم ولایتمدار آذربایجان از اقدام قانونی و به موقع نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف نفت‌کش متخلف انگلیسی حمایت قاطعانه می کنند و به جهان اعلام می‌ کنیم هرگونه اقدام خارج از مقررات بین‌المللی در خلیج فارس و تنگه هرمز از سوی نظام سلطه، پاسخی قاطع به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه تبریز افزود: هرگونه اقدام نابجا، تحریک کننده و خارج از قوانین و مقررات بین المللی در این منطقه از سوی هر کشوری که باشد، با جواب دندان شکن و محکم ایران اسلامی مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم حفظ مصالح و منافع ملی و امنیت کشتی رانی در خلیج فارس را مطالبه‌ای جهانی خواند و تصریح کرد: اولویت نخست ایران در این منطقه نیز همین موضوع است و هرگز اجازه نمی‌ دهیم حضور متکبرانه دیگران آن را خدشه‌دار کند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب به دولت برای تنظیم بازار و ارتقاء رفاه عمومی گفت: معظم له در پیام نوروزی هم مشکلات اقتصادی را مشکل اصلی کشور دانستند و تصریح کردند مشکلات موجود مربوط به مدیریت های نارسا در حوزه اقتصادی کشور است که باید تدابیر لازم در این خصوص از سوی دولتمردان اتخاذ شود و آثار آن در زندگی مردم مشهود باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی در اواخر امسال گفت: بنده به تمام افرادی که قصد ورود به این عرصه و حضور به عنوان نامزد انتخاباتی دارند، نسبت به هزینه های هنگفت و میلیاردی هشدار می دهم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم توصیه کرد: مردم باید دقت کافی در این زمینه داشته باشند و از آنجائیکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گرفته‌ ایم و عده ای برای تبلیغات انتخابات هزینه میلیاردی می‌کنند، نباید به آنان رای داد، چون مگر حقوق چهار ساله نمایندگی مجلس چقدر است که این عده برای انتخابات چنین هزینه هایی را صرف می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یادآور شد: از مردم می خواهم به افرادی که به طور غیرمعمول تبلیغات خواهند کرد، رای ندهند، چون اگر کسی با قصد خدمت به مردم وارد عرصه شده است، نیازی به هزینه میلیاردی ندارد و نمایندگان مردم باید به گونه ای باشند که مردم از آنها خواهش کنند که وکالت آنها را بر عهده بگیرند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: در این رابطه امیدواریم در حوزه های مختلف انتخابیه آذربایجان‌ شرقی چنین افرادی نباشند، اما باید مردم دقت لازم را به خرج دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به تماس ها و شکایات مکرر مردم از قطعی آب شرب منازل خود گفت: در کنار اینکه مردم ما باید در مصرف بهینه آب بسیار توجه داشته باشند، مسئولان اداره آب و فاضلاب تبریز برای رفع مشکلات مردم تلاشی مجدانه داشته باشند‌.

سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب  به آذربایجان بخش دیگری از خطبه های این هفته تبریز بود که حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم از این سفر به عنوان رویداد تاریخی بزرگ یاد کرد و گفت: امید آن داریم بار دیگر مردم آذربایجان افتخار میزبانی از حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز را داشته باشند و چشم این خطه از ایران اسلامی به قدوم مبارک ایشان منور شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه کشور در سال ۵۸ گفت: یکی از مباحث بسیار مهم در برگزاری نماز جمعه رابطه و نسبت امامت جمعه و مفهوم متعالی ولایت است.

امام جمعه تبریز افزود: مفهوم ولایت از متعالی ترین آموزه های قرآنی فرهنگ ناب اسلام است اما فهم ریشه ای آن در بین امت اسلامی مغفول واقع شده است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم تاکید کرد: فهم ریشه ای مفهوم متعالی ولایت حلاّل تمامی مشکلات است.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه برای بازشناسی مفهوم متعالی ولایت باید جامعه اسلامی باز تعریف شود، گفت: در جامعه اسلامی باید قوانین الهی باشد و همه مسائل اجتماعی، اقتصاد، حقوق بر اساس موازین الهی و اسلامی باشد و انسانیت محور همه فعالیت ها قرار داده شود./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 4 مرداد 1398
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh