امـروز : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 11 مرداد 1398
کد 17541

عملیات فریب، آخرین حربه آمریکایی‌ها علیه ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: آمریکایی‌ها در راهبرد فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران به آخر خط رسیده اند و اکنون راهی جز انجام عملیات فریب ندارند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به نشست بی نتیجه وین گفت: نشست بی نتیجه معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان با کشورهای ۴+۱ نشان میدهد اروپایی ها آماده نیستند بصورت میدانی وارد عمل شوند و فقط به حرف زدن بسنده میکنند چرا اهداف آنها در مقابل ایران با آمریکا مشترک است.

امام جمعه تبریز افزود: اروپایی‌ها ۱۱ تعهد بر جا مانده در چارچوب برجام دارند که یکی از مهم‌ترین آن ها فروش نفت ایران و بازگشت آن کشور است. 

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا در راهبرد فشار حداکثری به ایران به آخر خط رسیده است، گفت: آمریکایی ها تلاش کردند با طرح موضوع خطر جنگ در دل مردم هراس ایجاد کنند اما هدف گیری پهباد فوق پیشرفته آنها در خلیج فارس که به مرزهای ایران تجاوز کرده بود این نقشه آنها را با شکست مواجه کرد.

با بیان اینکه هم اکنون آمریکایی ها و اروپایی ها با راهبرد عملیات فریب رویکردهای خبیثانه خود را دنبال میکنند، گفت: در این راستا تحریم آقای ظریف، وزیر خارجه پرتلاشمان را در دستور قرار دادند که اقدامی عجولانه،  ابلحانه و کودکانه است و شکست دیگری از دشمنان را در برابر نظام اسلامی نشان میدهد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه با تاکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان باید با هوشیاری تمام از منافع ملی ملت ایران دفاع کند خاطرنشان کرد: آمریکا با تحریم محمدجواد ظریف نشان داد هر گونه منطق و طرح مسئله مذاکره تنها یک بازی سیاسی است.

نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی با اشاره به راهبرد نه جنگ و نه مذاکره که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، گفت: گفتمان مقاومت و بازدارندگی تنها مسیر دستیابی به قله پیروزی و مقاومت است و دستگاه دیپلماسی باید با قدرت و براساس مبانی عزت و مصلحت از منافع ملی صیانت کرده و زیر بار ظلم و ستم آمریکا نرود.

امام جمعه تبریز با اشاره به سفر رئیس جمهور به تبریز و افتتاح پروژه های متعدد در این سفر، گفت: این پروژه‌ها برای مردم خیر و برکت دارد و امید است با مسئولان نسبت به تحقق عملی خواسته های مردم از دولت اقدام کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به ۱۷مرداد روز خبرنگار و شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، ادامه داد: نقش خبرنگاران در ایجاد همدلی، شادابی و امید دادن به جوانان بسیار مهم است و وظیفه سنگین و پر استرسی دارند.

وی با بیان اینکه در آستانه عید غدیر و دهه ولادت قرار گرفته ایم، از مردم و دستگاه های دولتی خواست جشن ها و مراسم های افتتاح خود را به این دهه موکول کنند و هیأت‌های عزاداری و سینه‌زنی تا قبل از اتمام دهه ولایت مراسم عزاداری برگزار نکنند.

امام جمعه تبریز بخشی از خطبه دوم نماز را هم به انقلاب مشروطه ملت ایران اختصاص داد و دلایل شکست آن را سوءاستفاده روشنفکران غرب زده از فضای بوجود آماده، عدم حضور مردم در صحنه، کنار رفتن علما از صحنه مبارزاتی و سلب اعتماد مؤمنان برشمرد که باعث شد مشروطیت از هدف الهی خود خارج شود.

وی گفت: قاجار مردم را به ستوه آورده بود، مشروطه روی کار آمد به طوریکه یکی از آسیب‌های مشروطه در ایران، عدم توجه به دستاوردهای انقلاب بود و غرب‌زدگان فضا را برای مصادره و انحراف انقلاب مردمی برداشته بودند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه ها با بیان اینکه سن ازدواج بالا رفته است، بیان داشت: مواظب باشید و مراسم را آسان بگیرید؛ فردا روز ملی ازدواج است و پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید که در اسلام بنایی محبوب‌تر و با ارزش‌تر از ازدواج نزد خداوند برپا نشده است و سعی کنید از راه و منش ائمه اطهار(ع) الگوگیری کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه گفت: امروز افرادی که مدعی خادمین‌الحرمین هستند، لیاقت این وصف را ندارند، چرا که در راستای عملکرد ناصحیح سعودی ۲۷۶ حجاج ایرانی شهید شد و سپس در  سال ۷۳ در رمی جمرات ۲۷۰ نفر زیر پا مانده و بعد ۳۴۰ نفر در آتش‌سوزی در مکه جان خود را از دست دادند و در حادثه منا نیز ۵۰۰ نفر از ایرانیان جان سپردند که برخی‌ها ۴۰ روز پیکرشان آنجا مانده بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سعودی‌ها با این وضعیت نمی‌توانند مدعی برگزاری برنامه حج باشند، چرا که همراهیت با وهابیت و آمریکا همچنین تلاش برای ایجاد روابط آشکار با صهیونیسم قابل قبول برای مسلمانان جهان نیست که البته دشمنان جهان اسلام نیز نمی‌توانند در مقابل مسلمانان کاری کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با تسلیت شهادت امام نهم شیعیان، حضرت امام جواد علیه السلام گفت: امام جواد علیه السلام در طول مدت کم امامت خود یکی از درس های بزرگی که به ملت های مسلمان داد همان درس مقاومت و ایستادگی بود.

امام جمعه تبریز افزود : امام جواد علیه السلام با قدرت تمام در برابر تزویر و ریاکاری خلفای عباسی ایستاد و با آنها مبارزه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم سیره و شیوه زندگی این امام بزرگوار را برای جامعه امروزی الگو دانست و گفت: مقاومت و جهاد محور فعالیت امام نهم شیعیان بود که توانست ماسک تزویر و ریا را از مامون و معتصم عباسی کنار بزند.

خطیب نماز جمعه، امام جواد(ع) را مبتکر بحث آزاد علمی برشمرد و گفت: کرسی های آزاداندیشی که در حال حاضر در دانشگاه ها مطرح است راهبرد امام نهم شیعیان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه حضور جلسات مناظره با گروه ها و فرقه های مختلف و افکار التقاطی و انحرافی را یکی از شیوه های مبارزاتی امام جواد علیه السلام عنوان کرد و گفت: این امام بزرگوار در مناظرات علمی حضوری فعال داشتند و به شبهات علمی پاسخگو بودند و در کنار این فعالیت شبکه ای را راه اندازی کردند.

امام جمعه تبریز مدیریت سازمانی و مبارزه فرهنگی در جهت ترویج زندگی اسلامی را بخش دیگری از سیره و شیوه زندگی امام جواد علیه السلام عنوان کرد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 11 مرداد 1398
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh