امـروز : جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 18 مرداد 1398
کد 17671

صفرهای حذفی پول ملی زیر ذره بین باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: طرح حذف صفر پول ملی مزایا و معایبی دارد که تاکنون در ۱۰۰ کشور جهان اجرا شده و نتایج مختلفی داشته از این رو ضروری است مجریان تمام زوایای آن را بررسی کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌ هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه آیا سیاست حذف چهار صفر از پول ملی خوب یا بد است، گفت: سیاست حذف چهار صفر پول ملی می تواند در دراز مدت مانع تورم شود و برخی از کشورها برای مقابله با تورم اقدام به حذف صفر از پول ملی کشورشان کردند که ترکیه و هلند نمونه موفق آن و زیمباوه نمونه ناموفق آن بوده است.

امام جمعه تبریز افزود: این تجربه برای نخستین بار در سال ۱۹۲۱ میلادی که آلمان زیر بار فشار تورم بود، انجام گرفت که نتایج خوبی را به دنبال داشت.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به دیگر مزایای اجرای این سیاست، ادامه داد: افزایش اعتماد مردم و جنبه روانی آن سبب افزایش قدرت پول ملی، کاهش حجم اسکناس، کاهش هزینه امحاء و کاهش هزینه‌های بانکی از دیگر مزایا آن است و در مقابل افزایش احتمالی اندک تورم و کاهش درآمدهای مالیاتی از جمله معایب آن می‌تواند باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به تولید بنزین صادراتی، گفت: تولید بنزین صادراتی توسط متخصصان داخلی برای نخستین بار توسط قرارگاه خاتم الانبیاء و در شرایط تحریم و بدون هیچ اتکای خارجی اتفاق افتاده و به افغانستان صادر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: تولید بنزین ۳۶۰ هزار بشکه‌ای خلیج فارس کمک بزرگی به جهش تولید بنزین در ایران کرد و قدرت متخصصان ایرانی را به رخ جهانیان کشید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به سالگرد جنگ ۳۳روزه حزب الله با اسرائیل گفت: ۲۳مرداد ماه سالگرد پیروزی و مقاومت در جنگ ۳۳روزه توسط حزب‌الله لبنان است که این روز به عنوان روز مقاومت نامگذاری شده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه شکست هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی توسط حزب الله لبنان روز مقاومت نامگذاری شده است، ادامه داد: حزب‌الله لبنان کار بزرگی کرد، چرا که چه کسی فکر می‌کرد که در برابر ارتش به ظاهر قدرتمند صهیونیست در سال ۲۰۰۶، هیمنه بیش از ۶۰ ساله صهیونیست را حزب‌الله از بین ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه بین المللی فرش تبریز گفت: این نمایشگاه نتیجه تلاش بافندگان این هنرصنعت بزرگ است، اما هنرمندان این عرصه با مشکلاتی همچون دستمزد پایین و نداشتن بیمه دست به گریبان هستند که باید مسئولان امر رسیدگی کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز با طرح تذکر انتخاباتی به نامزدهای احتمالی مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که قصد نامزدی در انتخابات را دارند به جای تخریب دیگران خودشان را اثبات کنند و از امتیازات و ویژگی های خود صحبت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تبریک و قدرانی از نفرات برتر کنکور ۹۸ که از تبریز حائز رتبه های تک رقمی شده اند، اظهار داشت: دیدگاه‌های انقلابی می تواند در کسب موفقیت جوانان نخبه کشور بسیار موثر باشد از این رو  جوانان ایران اسلامی برای رسیدن به مرزهای دانش و فناوری و جلو بردن این مرزها تلاش خستگی ناپذیر داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تسلیت سالروز شهادت امام باقر علیه السلام گفت: امام باقر الگوی کامل تلاش و مبارزه و مجاهدت خستگی ناپذیر است.

امام جمعه تبریز افزود: محورهای اصلی حیات سیاسی این امام همام مبارزه با تحریف معارف و احکام اسلامی و ایجاد تشکیلات بین شیعیان بود که بعد از ۵۷ سال عمر با برکت و ۱۸سال امامت، امام باقر به شهادت رسید و در قبرستان بقیع  آرام گرفت.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز عید سعید قربان و تبریک پیشاپیش آن، افزود: روز دوشنبه هفته پیش رو مراسم عید قربان، ساعت ۷ در مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با تشریح ابعاد تاریخی واقعه بزرگ عید غدیر گفت: آخرین حج پیامبر اکرم (ص) برای ابلاغ آخرین ماموریت الهی، با اهمیت نصب جانشینی برای رهبری جامعه اسلامی و توجه دادن امت اسلامی به مسئله امامت انجام گرفته است.

امام جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر بزرگداشت عیدالله اکبر افزود: اگر این پیام ابلاغ نمی شد تلاش های پیامبر با تمام سختی ها و جنگ ها بی ثمر می ماند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تشریح بخشی از روزشمار این واقعه بزرگ تاریخی گفت: در آخرین حج رسول خدا که اهداف بزرگ الهی را دنبال میکرد بالغ بر ۷۰هزار نفر از مسلمانان ایشان را همراهی میکردند./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 18 مرداد 1398
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh