امـروز : جمعه 28 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 25 مرداد 1398
کد 17819

پایان توقف نفتکش ایرانی نشانه افول قدرت آمریکا در منطقه است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: رفع توقیف نفتکش ایرانی در انگلیس توسط دادگاه عالی جبل الطارق و رفع توقیف اموال بنیاد علوی در آمریکا پیروزی های شیرین برای ایران و تحقق پیش بینی های رهبر معظم انقلاب برای افول قدرت آمریکا و عزتمندی مردم ایران است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد افول قدرت آمریکا به اثبات رسیده است، گفت: روز پنجشنبه دادگاه عالی منطقه جبل‌الطارق حکم پایان توقیف نفتکش ایرانی را داد این درحالی بود که بر اساس گزارش‌ رسانه‌ها، قبل از صدور این حکم، وزارت دادگستری آمریکا از مقامات قضایی جبل‌الطارق خواسته بود تا توقیف نفتکش ایرانی را تمدید کنند.

امام جمعه تبریز افزود: پایان توقف نفت کش ایران و بی اعتنایی مسئولان جبل الطارق به درخواست آمریکایی ها بار دیگر نشان داد که قدرت آمریکا افول پیدا کرده و دنیا دیگر از سیاست‌های استعماری و استکباری آمریکا خسته شده است.

خطیب نماز جمعه تبریز اظهار داشت: این گوشه‌ای از التزام عملی به اوامر ولی امر و مسیر تداوم عزت و اقتدار ایران اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از خطبه های این هفته با اشاره به چرخش محسوس عربستان و امارات و تغییر کامل مواضع در قبال ایران گفت: چرخش محسوس عربستان و امارات و تغییر کامل مواضع آنها در قبال ایران طی روزهای گذشته توجه بسیاری از رسانه‌های جهان در تحولات منطقه را به خود جلب کرده است.

وی افزود: عربستان و امارات طی هفته‌ها و روزهای اخیر مواضع قابل توجه خود علیه ایران را تغییر داده‌اند به طوریکه وزیر مشاور اماراتی‌ها در امور امارات که به اتخاذ مواضع تند و افراطی معروف است، به تازگی اعلام کرده است که ابوظبی و ریاض ترجیح می‌دهند به جای مواجه و تقابل با ایران، از رویکرد سیاسی استفاده کنند. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: نماینده عربستان در سازمان ملل چندی پیش در مقر سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد که کشور عربستان به دنبال جنگ با ایران نیست، بلکه باید جنگ یمن فروکش کند و به پایان رسد چرا که عربستان خواهان جنگ با ایران در یمن و هرجای دیگر نیست و این موضوعاتی است که نشان می‌دهد چقدر مواضع‌شان تغییر کرده است.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به دیدار دست اندارکاران بسیج سازندگی با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: بسیج سازندگی در زمان مواجه مردم با مخاطرات طبیعی و همچنین رفع محرومیت های جامعه خدمات بزرگ و بسیاری را از خود به یادگار میگذارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: باید هرکس در هر جایگاهی که باشد در راستای شعار خدمات رسانی به مردم برای تحقق عدالت گام موثر بردارد.

وی تاکید کرد: آنچه لازم است انجام دهیم، این است که فرهنگ جهادی در جامعه با حمایت از بسیج سازندگی و دست‌اندرکاران فراگیر شود و جوانان و گروه‌های جهادی را تشویق کرده و اخبار و خدمات آنها را منعکس کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: صدا و سیما، فضای مجازی، خبرگزاری‌ها این خدمات را منعکس کنند و مشکلات گروه جهادی را حل کنند چرا که الان نیز همچنان پرونده شهادت فرهاد نعمتی، شهید جهادگر هنوز حل نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ۳۱مردادماه سالروز صنعت دفاعی کشور گفت: تلاش‌های فراوانی با اراده و هدایت تدبیر رهبری و فرماندهی معظم کل قوا انجام گرفته است.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: ساخت انواع هواپیما، جت‌های جنگنده مافوق صوت رادار گریز مانند صاعقه، آذرخش، قاهر، کوثر و هواپیماهای آموزشی پرستو، سیمرغ، شفق و تندر، ساخت بالگردها و ساخت زیردریایی، ساخت و تعمیر انواع ناو و ناوچه و ده‌ها مورد سلاح توپی و موشکی در سایه تلاش عزیزان در صنعت دفاعی به دست آمده و در سایه هدایت هوشمندانه رهبری محقق شده است.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح ما افتخار می‌کنند که چنین فرماندهی دوراندیش و هوشمند بالای سر خود دارند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه های نماز این هفته با تبریک عید سعید غدیرخم از هیأت های حسینی خواست از نصب پرچم عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین قبل عید ولایت و امامت خودداری کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه طرح تذکرات انتخاباتی خطاب به افراد علاقمند به نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تخصص و تعهد دو اصل مهم و اساسی در بین نامزد های احتمالی است که باید با درنظر گرفتن توانایی و کارایی لازم و تعهد و تقوا وارد مجلس شوند تا در خدمتگزاری به جامعه اسلامی مفید واقع شوند.

وی همچنین با اشاره به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی افزود: آزادگان جوانی و طراوت خود را در راه خدا داده اند اما چون با خدا معامله کرده اند ضرر نکرده اند، آزادگان با صبر و استقامت خود به نظام و اسلام آبرو داده اند.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه آزادگان نیز چون سایر اقشار مشکلاتی دارند، خطاب به مسئولان گفت: مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران توجه کنند که حل مشکل آزادگان نباید در پیچ و خم مسایل اداری متوقف بشود و نهایت تلاش را جهت حل مشکل این عزیزان بکنند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: خبر خوشی که در سایه پیگیری تمام مسئولان استان انجام گرفت، مربوط به تجهیزات توسعه مس سونگون است که قبلاً از استان به سایر استان‌های دیگر می‌رفت ولی الان به استان خودمان بازگشت و در سایه تلاش عزیزان کارخانه مس سونگون به بهره‌برداری کامل خواهید رسید.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه به ثبت‌نام حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: این روزها آخرین روزهای ثبت‌نام حوزه علمیه است به طوریکه جامعه برای پاسخگویی به شبهات نیاز به خواهران طلبه دارد.

وی ادامه داد: استان آذربایجان‌شرقی ۲هزار طلبه خواهر دارد و باز هم ثبت‌نام وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با طرح روز شمار آخرین سفر حج پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و واقعه غدیر گفت: عید غدیرخم بنیانگذار ولایت و امامت است که به امر خداوند متعال و بدست آخرین پیامبر الهی انجام شده است و از جایگاه و منزلت بزرگ در نزد اهل بیت و تشیع برخوردار است.

امام جمعه تبریز افزود: اجرای صحیح مراسم حج و انجام واجبات و مستحبات و تعیین جانشین بعد از خود و ابلاغ امر امامت و ولایت حضرت امام علی علیه السلام آخرین فرامین الهی به پیامبر در آخرین حج ایشان بود./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 25 مرداد 1398
  • ساعت 18
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh