امـروز : جمعه 28 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 1 شهريور 1398
کد 17962

مدیریت بحران کشور پاسخگو باشد/ 300 هکتار از جنگل های بی دفاع ارسباران طمعه حریق شد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مدیریت بحران کشور باید درباره علت مهار نشدن آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران پس از چهار روز پاسخگو باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته تبریز، با اشاره به آتش سوزی گسترده در جنگل های ارسباران با تشکر از مسئولان محلی، استانی و دست اندرکار برای مهار این آتش خطاب به وزیر کشور گفت: آقای رحمانی عزیز ستاد بحران کشور چه وظیفه ای در برابر این حوادث دارد؟! ۴روز از آتش سوزی این جنگل ها سپری میشود اما کسی نمیتواند آن را مهار کند و نزدیک به ۳۰۰ هکتار طعمه حریق شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: اگر ستاد بحران با دیگر نهادها مشکل دارد و اگر سازمان مراتع، جنگل ها و آبخیزداری با دیگر سازمان ها مشکل دارد مردم چه گناهی دارند که حجم گسترده ای از این ذخیره گاه جنگلی له خاکستر تبدیل شود؟!

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به تماس های تلفنی خود با مسئولان کشوری و فرماندهان ارشد ارتش گفت: با پیگیری های استاندار و سردار خرم هلی کوپترها وارد میدان شده اند اما طبق اعلام ستاد بحران این بالگردها مجهز به آب پاش نیستند.

امام جمعه تبریز با انتقاد از نبود امکانات لازم جهت مهار آتش گفت: چند ۱۰۰میلیون برای هزینه کرد به این حوزه پولی نیست که مسئولان لنگ آن باشند اگر قبلاً اعلام میکردند ما از خیران کمک می گرفتیم.

وی گفت: برای بررسی آخرین وضعیت منطقه بعد از نماز شخصاً در مناطق حادثه دیده حاضر خواهم شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به رونمایی از جدیدترین سامانه پدافند هوایی کشور با حضور رئیس جمهور گفت: باور ۳۷۳ عنوان سامانه جدید، پیچیده و مهم پدافند هوایی کشور است که طراحی، ساخت، تست و عملیاتی کردن آن در کمتر از یک دهه به دست متخصصان ایرانی انجام گرفته است.

 امام جمعه تبریز با بیان اینکه این سامانه برتر از سامانه های مشابه آمریکایی است، گفت: با توجه به بد عهدی و عدم تعهد روسیه در تحویل سامانه اس ۳۰۰، با اتکاء به توان داخلی شعار ما میتوانیم در صنعت دفاعی و بومی سازی تسهیلات نظامی بار دیگر به ثمر نشست.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: این موفقیت بر پایه سه باور امام راحل بود که رهبر معظم انقلاب چند سال قبل از آن سخن میگفتند و آن باور به خدا، باور به مردم و باور به خود است که امروز با اعتماد به جوانان به ثمر نشسته است.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: در حالی که ما به سامانه قوی‌تر از اس۳۰۰ نیاز داشتیم، بهره‌برداری از این سامانه توان بازدارندگی کشور را افزایش خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان به موضوع شکاف ائتلاف سعودی و دردسر ساز بودن آن برای آمریکا اشاره کرد و گفت: ائتلاف عربستان و امارت با آنکه موفقیت‌هایی در کاستن برخی دستاوردهای گروه انصارالله داشت، ولی نتوانست بر کنترل آنها بر پایتخت یمن پایان دهد و نیروهای این گروه هر هفته به مواضع سعودی حمله کرده و عربستان را منزوی‌تر کرده‌اند.

خطیب نماز جمعه تبریز با طرح تذکر انتخاباتی به نامزدهای احتمالی مجلس گفت: یکی از شرایطی که کاندیداهای مجلس باید داشته باشند سعه صدر است و عامل موفقیت هرکس، که به این میدان وارد میشود داشتن سعه صدر در برابر انتقادها و دشمنان است.

امام‌جمعه تبریز از مردم خواست در زمان رأی گیری به ویژگی سعه صدر در نامزدهای انتخاباتی توجه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با تقدیر از هیأت های حسینی در تکریم و بزرگداشت عید بزرگ غدیر ضمن التماس دعا از آنها در ایام سوگواری محرم و صفر تاکید کرد: عزاداری ها را به شکل سنتی قوام و دوام ببخشید و ساعات عزاداری های خیابانی را به شکلی تنظیم کنید که مخل آسایش شهروندان خصوصاً افرادی که در بستر بیماری هستند، نباشید.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ها سفر خود به پیرانشهر و منطقه عملیاتی میرآباد و قندیل در نقطه صفر مرزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: سربازان فداکار و جان برکف لشکر عاشورا در صعب العبورترین مناطق مشغول انجام وظیفه هستند تا امنیت و آرامش را در داخل مرزها شاهد باشیم‌.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز در ادامه بحث غدیر که چند هفته ای است بیان روز شمار آن بخش اصلی خطبه اول نماز عبادی و سیاسی جمعه را به خود اختصاص داده است؛ از واقعه غدیر بعنوان بخش مهمی از بزرگترین همایش تاریخی اسلام یاد کرد و گفت: لقب امیرالمومنین از جانب پرودگار متعال بواسطه حضرت جبرئیل در آخرین حج پیامبر اکرم به ایشان ابلاغ شد، تنها عنوان زیبنده ای که به مولا علی(ع) بیان شد تا مسلمانان با همین عنوان به حضرت ایشان ولایت و امامت امت اسلامی تبریک گفتند.

امام جمعه با اشاره به درس های واقعه غدیر گفت: این عید بزرگ مظهر اکمال دین است.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه کفار از آغاز رسالت پیامبر به سقوط دین محمدی دل بسته بودند اما با استقامت حضرت رسول و یاران ایشان این امیدها به یاس تبدیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: کفار امید داشتند چون حضرت پیامبر فرزندی ندارد پس کسی نمیتواند اهداف ایشان را دنبال کند اما واقعه غدیر ، امامت و ولایت حضرت علی علیه السلام به مسلمانان باعث شد اندیشه های کجدار و مریز کفار با شکست همراه شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: امیرالمومنین علی علیه السلام قائم مقام رسول خدا از نظر علم، تقوا و تدبیر در امور دینی بی نظیر و مانند پیامبر اکرم(ص) بود و همه زمینه های برای تحقق آرزوهای شوم کفار را کور کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه با مرور تاریخ معاصر کشورمان این موضوع در انقلاب اسلامی ایران هم قابل مشاهده است، گفت: دشمنان اسلام تلاش کردند تا در زمان حیات امام راحل به انقلاب ضربه برنند تا اهداف آن تحقق پیدا نکند.

خطیب نماز جمعه با اشاره به بی نتیجه بودن این تلاش های مذبوحانه گفت: دشمنان ما فکر میکردند بعد از امام میتوانند آرزوهای شوم خود را دنبال کنند، اما هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز به ایران اسلامی و همه مسلمانان جهان این آرزوها را ناکام گذاشته است./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 1 شهريور 1398
  • ساعت 18
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh