امـروز : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 12 مهر 1398
کد 18594

ضرورت تداوم مبارزه جدی و قاطعانه با مفسدان اقتصادی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: با توجه به راهبرد دشمن برای تضعیف نظام و ناامید کردن مردم، قوه قضائیه با اقدامی جهادی در راستای ریشه کنی فساد اقتصادی حرکت میکند که اقدامات صورت گرفته را ارج می‌نهیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز با بیان اینکه یکی از راهبردهای دشمنان نظام بیان فساد در جامعه و ناامید کردن مردم نسبت به آینده کشور است، گفت: اقدام قوه قضائیه در مبارزه با فساد قابل تقدیر است و تداوم مبارزه جدی و قاطعانه با مفسدان اقتصادی و امیدواریم شکوفایی اقتصاد کشور و بهبود وضعیت اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم را به همراه خواهد داشت.

امام جمعه تبریز با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با فرماندهان سپاه گفت: معظم له در این دیدار خطاب به فرزندان خود بیان فرمودند آمریکا و دوستان اروپایی آنها در رویکرد فشار حداکثری و تحریم اقتصادی شکست خورده است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: به استناد بیانات رهبر معظم انقلاب دشمنان هر چه بیشتر علیه ملت ایران در منطقه هزینه میکنند بیشتر شکست میخورند.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: آمریکایی ها برای وادار کردن رئیس جمهوری ایران برای ملاقات با رئیس جمهور آمریکا به التماس افتادند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به دیدار خود با سفیر جمهوری آذربایجان در ایران گفت: بنیاد حسین‌اف در این دیدار اعلام کرد که امسال حدود ۱۹هزار نفر از جمهوری آذربایجان در مراسم اربعین شرکت می کنند.

امام جمعه تبریز با طرح تذکر انتخاباتی به نامزدهای احتمالی مجلس شورای اسلامی گفت: نامزدهای احتمالی نباید همدیگر را تضعیف کنند چرا که تضعیف موجب انحطاط و سقوط میشود.

وی افزود: افراد باید به جای نفی دیگران خودشان را اثبات کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با استناد به بیانات امام راحل(ره) گفت: نمایندگان مجلس باید از قدرت طلبی پرهیز کنند.

وی افزود: کاندیداها از قدرت‌طلبی پرهیز کنند زیرا به تعبیر امام راحل قدرت‌طلبی انسان را به تباهی می‌کشد.

خطیب نماز جمعه تبریز همچنین به مناسبت هفته اشاره کرد و با تبریک هفته دامپزشکی گفت: کنترل بیماری های دام و طیور و آنفولانزای فوق حاد پرندگان از جمله کارهای دامپزشکی است که در راستای رفع و انهدام آن تلاش زیادی می‌کنند و ما از این زحمت کشان عرصه امنیت غذایی صمیمانه تشکر می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به فرا رسیدن هفته ناجا اظهار داشت: نیروی انتظامی برای برقراری امنیت فعالیت های خود بر سه محور آگاهی، پیشگیری و پیگیری استوار کرده و در این راه ۱۳هزار شهید و ۲۲هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با اشاره به کارهای فرهنگی انجام گرفته در طول هفته گذشته از دست اندرکاران کنگره شعر محرم که به همت بسیج هنرمندان با حضور شعرای داخلی و خارجی برگزار شد، رونمایی از سه جلد کتاب درباره موضوعات شهدای مدافع حرم، اشعار شعرای قفقاز و تاریخچه و نقش پایگاه دوم شکاری تبریز، نکوداشت استاد ایوب شهبازی، همایش موکب داران اربعین و نمایشگاه معرفی تولیدات بومی استان در محل مصلی تبریز با هدف پیوند فرهنگ نماز و رونق تولید ملی تقدیر کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به شکست ارتش عربستان سعودی در برابر انصارالله یمن هم گفت: هفته گذشته انصارالله در بزرگترین عملیات زمینی خود از زمان شروع جنگ علیه مردم یمن، ۲ هزار سعودی را اسیر و سه تیپ کامل از ارتش عربستان را منهدم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در خطبه اول نماز جمعه تبریز در ادامه مبحث امر به معروف و نهی از منکر و تبلیغ دین در جامعه با بیان اینکه در انجام و عمل به این فریضه همیشه شاید تذکر عمومی اثرگذار نباشد، گفت: در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید با استناد به آیات قرآن به مردم تذکر داده شود.

امام جمعه تبریز افزود: کلام مبلغ و کسی که تبلیغ دین میکند باید محکم و رسا سخن بگوید.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید با کرامت و با نرم خویی با مخاطبان خود صحبت بکنیم./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 12 مهر 1398
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh