امـروز : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 10 آبان 1398
کد 19164

تکرار شعار مرگ بر آمریکا، طنین صدای مظلومان جهان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: روز ۱۳ آبان شوکت امپریالیسم را در هم شکست و اوج خفت این رژیم را به همگان آشکار ساخت و تکرار شعار مرگ بر آمریکا در سالروز یوم الله ۱۳ آبان طنین صدای مظلومان در بستر تاریخ است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز با بیان اینکه ۱۳آبان ماه بستر پیدایش حوادث مختلفی بود که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش بزرگ و سرنوشت‌ساز دارد، گفت: ۱۳آبان روز فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب است چرا که در این تاریخ تبعید امام رحمت‌الله در سال ۱۳۴۲، شهادت جمع زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان در سال ۱۳۵۷، تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان در سال ۱۳۵۸ به وقوع پیوسته است.

امام جمعه تبریز افزود: تسخیر لانه جاسوسی که امام راحل آن را انقلاب دوم نام بردند با توجه به ابعاد گستره ملی، اهمیت و جایگاه مهمی دارد چرا که این اقدام شجاعانه یکی از حرکات‌ها در تاریخ انقلاب اصیل و مردمی جهان بود.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی توانست از یک طرف شوکت و ابهت امپریالیسم آمریکا را در هم بشکند و اوج ذلالت آنها را به رخ بکشد، همچنین فریاد مظلومیت مسلمانان را در گیتی طنین‌انداز کند و این است که ۱۳آبان ماه روز مبارزه با آمریکا است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تبریک حلول ماه ربیع الاول به تمام مسلمانان جهان و نیز با اشاره به هفته وقف با بیان اینکه وقف، عمل صالح ماندگاری است، افزود: پیامبر اسلام اولین واقف بود و سعی کنید مقداری از امکانات در اختیار خود را وقف کنید، زیرا وقف آثار اجتماعی زیادی دارد.

وی گفت: کاهش فقر، اشتغال زایی، رشد تولید ملی و افزایش درآمد سرانه از آثار و برکات وقف در جامعه به حساب می آید.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: بهداشت و درمان، گسترش علوم و فنون، توسعه کتاب و کتابخانه ها و امور دانش بنیان از حوزه هایی که میتوان با عمل به فریضه وقف در آنها اقدامات موثر و ماندگار انجام داد، همان طوریکه خیّری به نام مردانی آذر یک بیمارستان بزرگ برای درمان کودکان را وقف کرده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به رویداد فرهنگی برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، آن را رویداد فرهنگی بی نظیری دانست که استقبال خوبی نیز از آن به عمل آمد و افزود: هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد، سعی کنیم با کتاب بیشتر مأنوس باشیم و آن را در اختیار دیگران نیز قرار دهیم.

خطیب نماز جمعه تبریز اظهار کرد: توصیه می‌کنم نمایشگاه مطبوعات را به صورت مستقل از نمایشگاه کتاب برگزار کنند تا استفاده بیشتری از آن بشود چرا که مطبوعات استان ظرفیت خوبی دارند.

وی افزود: از جمله مسائل فرهنگی در طول هفته آینده اکران فیلم سینمایی پرواز ممنوع در سینماهای تبریز است که توصیه می کنم این فیلم خانوادگی را خانواده‌ها به همراه فرزندان نوجوان شان حتماً تماشا کنند.

طرح تذکر انتخاباتی به نامزدهای احتمالی مجلس شورای اسلامی از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز بود که نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این رابطه گفت: ساده زیستی یکی از موضوعات مهمی است که  افرادی که از طرف ملت در مجلس حضور می یابند باید ساده زیست باشند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اگر نماینده ساده زیست نباشد نمیتواند به فکر بی چاره ها باشد، گفت: داشتن اعتماد به نفس بالا برای دفاع از حقوق مردم از دیگر ویژگی یک نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به سالروز چهلمین سالگرد شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی گفت: ایشان شهیدی است که طلایه‌دار شهدای محراب است؛ و مردم تبریز اعلامیه ها و حرکت های انقلابی ایشان در مسجد شعبان و مسجد مقبره را که پایگاه های انقلاب بود فراموش نخواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از آیت الله قاضی بعنوان خمینی آذربایجان یاد کرد و گفت: منزل این شهید بزرگوار نیز مرکز فعالیت های انقلابی و تجمع نیروهای انقلاب بود؛ ایشان فرد شجاعی بود که وقتی اسمش می آمد عوامل رژیم شاه به لرزه می افتادند.

وی همچنین با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه و معاونانش به آذربایجان شرقی گفت: سفر ایشان بسیار پر خیر و برکت برای استان و تبریز بود که از صبح تا شب برنامه‌های بسیار متعددی در حضور ایشان برگزار شد و با افراد مختلفی از جمله روحانیون و نخبگان و کارگران ماشین سازی دیدار کرد.

امام جمعه تبریز، رسیدگی به مشکلات گروه صنعتی ماشین سازی را از جمله اقدامات خوب رئیس قوه قضائیه برشمرد و گفت: آنچه که مردم در رابطه با مبارزه با فساد و گرانی و احتکار در قوه قضائیه می‌بینند، امیدشان نسبت به آینده زیاد شده است.

امام جمعه تبریز گفت: بعد از گذشت ۹ ماه از فعالیت های فساد ستیزانه آیت الله رئیسی در دستگاه قضاء ، مردم  به آینده کشور امیدوار شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین به بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز در جمع افسران، دانش آموختگان و فرماندهان پدافند هوایی ارتش با اشاره به اتفاقات اخیر در کشورهای عراق و لبنان فرمودند بزرگ ترین لطمه ای که دشمنان به کشور وارد می‌کنند این است که امنیت آن کشور را خدشه‌دار کنند؛ امروز می‌بینیم که قدرت‌های استکباری و سرویس های اطلاعاتی غربی با پشتیبانی پول برخی کشورهای مرتجع منطقه به دنبال آشوب در کشورهای همسایه ما هستند تا امنیت را از بین ببرند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: معظم له فرمودند کشورهایی مانند عراق و لبنان که درگیر اعتراضات هستند باید اولویت شان جلوگیری از ناامنی و دخالت بیگانگان باشد.

وی افزود: فرمانده معظم کل قوا تاکید فرمودند باید نیروهای مسلح با حفظ هوشیاری، بصیرت و نداشتن خوش بینی ساده لوحانه به دشمنان، همه تحرکات آنها را رصد کنند و نباید دشمن را حقیر و ناتوان بدانند و در برابر پیروزی ها مغرور نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: در برابر توطئه های اخیر دشمنان در لبنان و عراق مردم ایران اسلامی همچنان که در گذشته در برابر تحرکات ایستاده اند در مقابل فتنه گری و توطئه های جدید استکبار آمادگی ایستادگی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز کرد: آمریکا می‌خواهد در عراق و لبنان برنامه‌هایی را اجرا کند به طوریکه بعد از دو هفته آشوب در لبنان، سعد حریری اعلام کرد که به بن‌بست رسیده و استعفاء داد در حالیکه الان لبنان در دهانه آتش‌فشان قرار دارد زیرا قوای متعدد داخلی و خارجی منطقه‌ای نمی‌خواهند این کشور به امنیت و ثبات برسد و امیدواریم ملت قهرمان عراق و لبنان از این مرحله با سربلندی بیرون آیند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: از ویژگی های امام حسن عسکری(ع) کوتاه بودن دوران امامت ایشان در بین ائمه اطهار علیهم السلام است و آن حضرت به مدت ۶ سال امامت شیعیان را برعهده داشتند.

امام جمعه تبریز افزود: با اینکه دوران امامت ایشان کوتاه و با مشقت بود ولی با برکت سپری شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم جوان بودن را از دیگر ویژگی های امام حسن عسکری(ع) عنوان کرد و گفت: ایشان مظلومیت ویژه و مضاعف نسبت به ائمه معصومین داشتند و به دلیل شرایط سخت سیاسی و حصر شدید که برای ایشان برنامه ریزی شده بود باعث ایجاد شک و تردید در امامت امام در شیعیان شده بود.

وی با اشاره به کینه مضاعف طاغوت علیه امام حسن عسکری(ع) گفت: همه میدانستند که حضرت مهدی موعود کوبنده تمامی طاغوت ها فرزند بلافصل امام حسن عسکری(ع) است به این دلیل مصمم بودند امام را در حصر نگه دارند تا به امامت ائمه اطهار خاتمه دهند.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با اشاره به دوران طولانی حبس امام حسن عسکری(ع) گفت: این امام بزرگوار به دلیل شرایط سخت سیاسی ۱۵سال از عمر شریفشان را در حصر بودند و در مواقعی هم در همان شرایط حصر به زندان منتقل میشدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) در ۲۸سالگی به شهادت رسیدند، گفت: با توجه به سن شهادت ایشان و مدت زمان حصر و زندان که ایشان داشتند امام حسن عسکری(ع) بیش از ۵۰ درصد عمر بابرکت خود را در حبس سپری کرده اند.

امام جمعه تبریز گفت: امام حسن عسکری(ع) بدلیل تبعید در ۱۳سالگی به سامرا و قرارگیری در شهرک نظامی تنها امامی هستند که امکان تشرف به حج را نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان تاکید کرد: مطالعه و عمل به سیره عملی ائمه اطهار علیهم السلام از وظایف شیعیان و پیروان امامان معصوم علیه السلام است./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 10 آبان 1398
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh