امـروز : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 24 آبان 1398
کد 19449

بسته حمایتی دولت سریعاً اجرا شود/ اقدام جهادی و تسریع در عملیات آواربردای نیاز ضروری مناطق زلزله زده

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: به موازات افزایش قیمت بنزین باید برنامه های مربوط به حمایت های معیشتی نیز از سوی دولت اجرایی شود و درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین به بخش تولید، صنعت و رونق اقتصادی اختصاص یابد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی (ره) با یادآوری نحوه تعیین تکلیف قیمت بنزین در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تعیین تکلیف قیمت بنزین را بر نظر نهایی دولت سپردند و دولت نیز بر همین اساس و مصوبه قیمت بنزین را افزایش داده است.

امام جمعه تبریز افزود: دولت باید به موازات افزایش قیمت بنزین برنامه های مربوط به حمایت های معیشتی را نیز اجرایی کند.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه در این زمینه باید در اسرع وقت موضوع افزایش یارانه ها و توزیع سبد کالایی برای مردم اعلام و البته اجرایی شود، تاکید کرد: دولت باید مشکلات معیشتی و خدمات درمانی اقشار مختلف مردم را جبران کند و با مدیریت جهادی، درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین را به بخش تولید، صنعت و رونق اقتصادی اختصاص داده و از ریخت و پاش‌های بیمورد در دستگاه های اجرایی جلوگیری کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای کشورمان در برابر بد عهدی طرف های برجام گفت: راه اندازی فردو لازم بود اما برای بازدارندگی دشمنان ناکافی است.

وی گفت: راه‌اندازی سایت شهید علی محمدی فردو با گام چهارم ایران محقق شد و این سایت راهبردی پس از ۵ سال تعطیلی به چرخه غنی‌سازی هسته‌ای بازگشت اما برای بازدارندگی دشمن بدعهد کافی نیست و اقدامات بازدارنده بیشتری باید ارائه داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان کاهش نظارت بازرسی و غنی‌سازی تا ۲۰ درصد و استفاده از سانتریفیوژ نمود این بازدارندگی دانست و یادآورشد: باید معلوم شود که پایان صبر راهبردی و گام‌های بازدارنده ایران تا کی ادامه خواهد داشت زیرا به انتظار نگه‌داشتن کشور و چشم دوختن به وعده‌ها، رکورد و توقف اقتصاد و تولید را در پی خواهد داشت.

امام جمعه تبریز گفت: جمهوری اسلامی ایران تنهایی حاضر به اجرای برجام نیست و تا زمانی که طرف های برجام به تعهدات خود عمل نکنند روند کاهش تعهدات خود را ادامه خواهد داد.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به بازدید خود از منطقه زلزله‌زده سراب و میانه، گفت: در جریان سفر خود به این مناطق، روستاهایی را انتخاب کردم که کمترین حضور در آنجا بود، اما با قدردانی از نیروهای مختلف حاضر در مناطق زلزله زده، از مسئولان می‌خواهم به روستاهایی که تخریب آنها پایین است نیز توجه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌ هاشم افزود: تامین بخاری فن‌دار توسط وزارت صمت برای روستاهای زلزله‌زده قابل قدردانی است، اما روستایی که من رفتم هنوز بخاری دستشان نرسیده است، در حالی که سرمای میانه و سراب در این فصل سال غیرقابل تحمل بوده و هم اکنون آب در این مناطق یخ زده است.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه اگر تدبیر دولت بر این است که اتاقک‌هایی برای زلزله زدگان ساخته خواهد شد، باید زمان آن به روشنی مشخص شود، گفت: معتقدیم هم  زمان باید هم اتاقک ساخته شود و هم کانکس‌ در اختیار زلزله زدگان قرار بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: همه مسئولان دولتی و کشوری به منطقه آمده و وضعیت را دیده اند و بنیاد مسکن نیز تامین کانکس را برعهده گرفته است، اما برای کمک به زلزله‌زدگان به یک اقدام جهادی نیاز است تا مشکلات در سریع ترین زمان رفع شود.

وی خواستار آواربرداری سریع در مناطق زلزله زده شد و اعلام کرد: هر هفته هم به سراب و هم میانه خواهم رفت و نتیجه‌ اقدامات دستگاه های مسئول در این مناطق را در تریبون نماز جمعه اعلام خواهم کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تبریز با طرح تذکر انتخاباتی به نامزدهای احتمالی مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که هم اکنون بعنوان وکلای ملت در مجلس هستند و همچنین نامزدهای تازه نفس باید از اقدامات و کارهای خود را به مردم توضیح و گزارش دهند.

امام جمعه تبریز هفته کتاب و اهمیت کتابخوانی، بیانات و پیام های رهبر معظم انقلاب در این موضوع را مورد اشاره قرار داد و گفت: معظم له در بیانات خود به نقش کتاب در ارتقاء فرهنگ جامعه، لزوم انس فردی و خانوادگی با کتاب، بیان خسارت و آثار زیان بار در اثر بی توجهی به کتابخوانی، اهمیت نقش دولت و حاکمیت برای احیای کتاب هایی که میراث ماندگار کشور هستند و جلوگیری از نشر کتاب های ناسالم، تاکید مکرر دارند.

وی تاکید کرد: هیچ چیزی جای کتاب را نمی‌دهد و هرقدر فضای مجازی و کتاب دیجیتالی افزایش یابد، جای کتاب کاغذی را نمی‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به مناسبت های تقویمی هفته گفت: ۲۶ آبان سالروز آزاد سازی سوسنگرد است که نقش لشکر همیشه قهرمان ۳۱ عاشورا، آیت الله شهید مدنی و رهبر معظم انقلاب، بی همتا و ممتاز بود.

وی با اشاره به فرمان حضرت امام راحل در خصوص آزادسازی آبادان و سوسنگرد گفت: حضرت امام در دو مقطع از کلمه باید استفاده کرده اند که با نقش آفرینی، رشادت و فداکاری رزمندگان اسلام این دو شهر آزاد شد تا کلید فتح خوزستان به دست رژیم بعث عراق نیافتد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه با تاکید بر اهمیت هفته بسیج گفت: همه ما به کمک و فرهنگ بسیج نیاز داریم و علت شکست ناپذیری جمهوری اسلامی ایران حاکمیت و تفکر بسیج است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: بسیج در روزهای حساس و بحرانی کارساز است.

خطیب نماز جمعه تبریز با تقدیر از اقدامات قوه قضائیه در تحقق اقتصاد مقاومتی با اجرای عدالت اقتصادی گفت: اقدامات دستگاه قضایی نه تنها برخوردی نمایشی نیست بلکه اقدامی درست و برنامه ریزی شده است که اگر با همراهی دیگر دستگاه امنیتی همراه شود نتایج موثری به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با تبریک ولادت با سعادت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه السلام تکمیل اخلاق فضیله را از اهداف بعثت حضرت رسول اکرم عنوان کرد و گفت: جاذبه اخلاقی پیامبر که دشمنان را در برابر اسلام به زانوی تسلیم نشاند و دوستان مجذوب پیامبر کرد از عوامل ظاهری پیروزی حضرت رسول در امر بعثت بود.

امام جمعه تبریز افزود: مکارم اخلاق و صفات عالیه انسانی پیامبر، خود یک معجزه بود و این موضوع در فتح مکه متجلی شد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم  ادامه داد: پیامبر مجادله در سخن ، پر گویی و دخالت در اموری که به ایشان مربوط نبود، دوری کرده بود و همچنین در مورد مردم هم از سه موضوع اجتناب میکرد، کسی را مزمت و سرزنش نمیکرد و لغزش ها و عیوب پنهانی مردم را جستجو نمیکرد.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار سران قوا، جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت کننده در اجلاس بین المللی وحدت اسلامی گفت: هفته وحدت یکی از ابتکارات بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام راحل بود که امروز حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز این نامگذاری را اعتقادی دانستند و تاکید کردند نامگذاری هفته وحدت در جمهوری اسلامی ایران یک نامگذاری محض نیست.

وی افزود: از مراتب وحدت این است که مذاهب بر حق هم تعرض نکنند، دست در دست هم داده و هم‌افزایی کنند و اگر کشورهایی اسلامی پایین‌ترین مراتب وحدت را رعایت می‌کردند الان مشکلات موجود امت اسلامی اعم از فلسطین نبود./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 24 آبان 1398
  • ساعت 05
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh