امـروز : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 1 آذر 1398
کد 19523

تبریز بار دیگر پیشگام در لبیک به تدابیر رهبری

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: بعد از بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در موضوع اصلاح قیمت بنزین؛ مردم تبریز خط خود را از آشوبگران و صحنه گردانان نا امنی و اغتشاش جدا کردند و بار دیگر در لبیک به تدابیر رهبری پیشگام شدند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) با اشاره بر حکمت بیانات رهبر فرزانه انقلاب در رابطه با حوادث اخیر گفت: بیانات حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز پس از حوادث اخیر در کشور بر مبنای صیانت از ساختارها و فرآیندهای قانونی کشور بود و مردم تبریز در لبیک به این بیانات خط خود را از آشوبگران و صحنه گردانان نا امنی و اغتشاش جدا کردند و بار دیگر در لبیک به تدابیر رهبری پیشگام شدند.

امام جمعه تبریز افزود: رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه هفته گذشته ضمن توصیف و تبیین حوادث پیرامون مصوبه افزایش قیمت بنزین و چرایی این حوادث مطالباتی هم از مسئولان اجرایی برای رفع مشکلات مردم داشتند‌.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: رهبر معظم انقلاب با تاکید بر برخورد برابر قانون با برهم زنندگان امنیت و آرامش کشور، خواستار جلوگیری از بدعت‌ گذاری های غلط، پشتیبانی از تصمیمات و کارهای کارشناسی، خوش‌ بینی به تصمیم مسئولان، اولویت دادن به امنیت در شرایط حساس کشور و جلوگیری از فتنه در محور مقاومت شدند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به آموزه ها و درس های بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد: بیانات معظم له نمادی از شخصیت رهبر انقلابی است که با عقلانیت، بصیرت، راهبری، مدیریت و انصاف انقلابی تدبیر میکنند.

خطیب جمعه تبریز گفت: به دنبال تصمیم اخیر سران ۳ قوا جریان هایی در کشور پیش آمد که منجر به برخی اتفافات شد و مردم آگاه، بصیر، زمان‌شناس و انقلابی صف خود را از اشرار جدا کردند.

وی با قدردانی از نیروی انتظامی، بسیج و نیروهای امنیتی که در برقراری نظم و آرامش در جامعه با خویشتن داری برخورد کردند، افزود: مردم آذربایجان و تبریز بار دیگر پیشگامی خود را نشان داده و خود را از صف اشرار جدا کردند.

نماینده ولی فقیه در استان یادآوری کرد: رهبر معظم انقلاب در صحبت‌های خود فرمودند که این مصوبه با توجه به تصمیم مستند به مصوبه سران قوا و کار کارشناسی بوده و باید از آن حمایت شود اگرچه قابل اصلاح است ولی قابل بازگشت نیست.

امام جمعه تبریز گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خویش مسئولان کشور را به همفکری، هم‌افزایی، دلسوزی، پیگیری، مراقبت و نظارت بر شرایط بازار کردند تا بازار در اثر گرانی بنزین مبتلا به گرانی نشود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: رهبر معظم انقلاب همچنین از مردم آگاه و با بصیرت درخواست کردند تا از فتنه‌گران و آشوبگران فاصله بگیرند زیرا اگر فاصله نگیرند، دوست و دشمن معلوم نمی‌شود.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج لشکر مخلص خدا و اهل گمنامی و بی‌نشانی، مظهر عظمت ملت، نیروی کارآمد کشور و بهترین مدافع اسلام و انقلاب است و در دوران جنگ نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

امام جمعه تبریز افزود: اگر حضور بسیج در ۸ سال دفاع مقدس نبود، اکنون سرنوشت کشور چیز دیگری بود و تا بسیج است جمهوری اسلامی از ناحیه دشمن آسیب نخواهد دید.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم اخلاص در عمل، خدامحوری و ارتباط با خداوند متعال، همراهی و مجاهدت با ایمان، عمل و بصیرت، حفظ اندیشه شهادت‌ طلبی، تلاش عاشقانه و مومنانه و حضور با اراده و همت بلند در میدان‌های سخت را از شاخصه های بسیج اعلام کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی با رهبر معظم انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: معظم له در این دیدار فرمودند ” همه دوستان و دشمنان بدانند در عرصه جنگ نظامی، جنگ سیاسی و جنگ امنیتی موفق شدیم و دشمن را به عقب زدیم و باید تلاش کنیم در عرصه جنگ اقتصادی هم با رونق تولید دشمن را به عقب برانیم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تولیدکنندگان مجاهدان عرصه اقتصادی هستند، گفت: مقام معظم رهبری با نامگذاری سال با عنوان رونق تولید، پیش بینی ها درباره افزایش کار شکنی های بیگانگان را مورد توجه قرار داده اند، کار شکنی که سالهاست در تلاش است جلوی رشد تولید کشور بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه توجه مسئولان باید به تولید داخلی باشد، تصریح کرد: قطع وابستگی به صادرات نفت خام، توجه به پیشران های اقتصادی که میتوانند موتور محرک دیگر بخش ها باشد و ضرورت تغییر نگاه مسئولان و دستگاه ها به تولیدکنندگان از جمله راه هایی است که میتواند تولید داخلی را رونق دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه مدیریت اقتصادی تنها مغفول پیشرفت اقتصادی ایران اسلامی است، گفت: مقام معظم رهبری رونق تولید را نیازمند ۴ عنصر؛ نیروی انسانی، سرمایه، فناوری و مدیریت اقتصادی میدانند که در این میان نیروی انسانی ایرانی را انصافاً بی نظیر شمردند و فرمودند نیروی انسانی ارزشمند ایرانی امروز مورد اذعان اندیشمندان حتی برخی کشورهای دیگر قرار دارد.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: رهبر معظم انقلاب معتقد هستند که از نظر اسلام صرف ثروتمند شدن کشور مطلوب نیست بلکه هدف پیشرفت اقتصادی تامین عدالت اجتماعی و ریشه کن کردن فقر است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه با طرح تذکر انتخاباتی به نامزدهای احتمالی مجلس شورای اسلامی گفت: صبر، حوصله و استقامت در همه امور از ویژگی های نمایندگان مردم در مجلس است و اگر کسی این خصوصیت را نداشته باشد، نمیتواند در روزهای بحران تصمیم منطقی بگیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با تبیین و تشریح دعای ۴۹ صحیفه سجادیه درباره زمینه های بروز فتنه گفت: انحراف از هدایت الهی که موجب جهات و حیرت فرد و جامعه میشود.

امام جمعه تبریز افزود: مقاومت در برابر هدایت که نتیجه آن منفعت طلبی است از دیگر زمینه های بروز فتنه است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ناشکری در برابر نعمت های الهی و تزلزل و عهد شکنی از دیگر زمینه های بروز فتنه عنوان کرد.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به ویژگی های ظهور فتنه گفت: آمیختگی حق و باطل که انسان نمیتواند آنها را از هم‌تشخیص دهد، غبارآلودگی فضا و در زمین دشمن و مسیر پر آسیب قرار گرفتن از ویژگی زمان بروز فتنه هست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر بصیرت افزایی برخواسته از توحید، توکل بر خدا و توسل بر رسول الله و همچنین صبر و استقامت را از راههای مقابله فتنه ها دانست.

امام جمعه تبریز داشتن حُسن ظن به وعده های الهی و فرصت سازی از فتنه ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید اتحاد فتنه گران را در سایه توکل بر خدا و بصیرت افزایی از بین برد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 1 آذر 1398
  • ساعت 04
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh