امـروز : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 6 دي 1398
کد 19879

خسارت های جبران ناپذیر؛ پیامد اصلی فتنه در کشور است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: استکبار و دست نشانده های خارجی و داخلی آنها طراح و مجری فتنه ها در کشور هستند که که خسارت های جبران ناپذیری را به ملت ایران تحمیل کرده اند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به سالروز حماسه ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت گفت: مردم تبریز یک روز جلوتر از ملت ایران بصیرت خود را به نمایش گذاشتند که نقش آیت الله مجتهد شبستری درآن بسیار برجسته بود.

خطیب نماز جمعه تبریز سه عنصر، مدیریت و رهبری هوشمندانه حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز، پیوند عمیق ملت با ولایت و بصیرت مردم را عامل خنثی سازی فتنه های دشمنان در سال ۸۸ عنوان کرد.

وی با خسارت های جبران ناپذیر حوادث فتنه ۸۸ خاطرنشان کرد: پیامد منفی در بعد داخلی منجر به حرمت‌شکنی و هجمه به باورهای دینی بود، همچنین تحمیل هزینه‌های اقتصادی برای کشور و زیرسوال بردن نهادهای قانونی با انجام اقدامات قانونی بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ساختارشکنی و هجمه به اسلامیت و جمهوریت نظام را یکی از آثار و پیامدهای منفی داخلی این فتنه عنوان کرد و گفت: راهبرد دشمن از اغتشاشات ۹۸ هم خشونت زیاد علیه مردم و ایجاد امکان غارت اموال و گسترده کردن درگیری، افزایش سرعت عمل اشرار حرفه‌ای در عمل کردن به کارهای اشراری خود، آشنایی با روش‌های تخریب، آتش زدن اموال عمومی و استفاده از زنان در تشویق، اصرار بر ایجاد اعتراض و درگیری در نقاط متعدد و مختلف، تمرکز بر کشته‌سازی، استفاده از استعداد نرم‌افزار مسیریابی خارجی، استفاده از فضای مجازی برای گسترش دامنه اغتشاشات، عمومی کردن اغتشاشات و جلوگیری از جدا کردن مردم از صف اغتشاشگران بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی خطاب به نامزدها با تاکید بر لزوم رعایت تقوی انتخاباتی گفت: فقط خودتان را مطرح کرده و کاری به دیگران نداشته باشید.

امام جمعه تبریز گفت: از جمله ویژگی های نماینده اصلح پایبندی به احکام اسلام و عدم انحراف عقیدتی و اخلاق است.

وی گفت: تقوا و تدین، پایبندی به نظام و قانون اساسی، صداقت، امانت داری، انقلابی و در خط امام بودن از دیگر ویژگی نماینده اصلح است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در اعلام مناسبت‌های هفته به روز پرستار، روز نهضت سوادآموزی، ترویج نماز از سوی ستاد اقامه نماز اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب پنج سازمان برای مقابله با بی‌سوادی بودند، ولی فعالیت زیادی نداشتند.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به مناسبت های هفته، میلاد حضرت عیسی مسیح و آغاز سال ۲۰۲۰ را به تمام مسیحیان جهان تبریک گفت.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس نهضت سواد آموزی در دی ماه ۱۳۵۸ به فرمان امام راحل، اظهار کرد: قبل از انقلاب پنج سازمان در ارتباط با سوادآموزی وجود داشت اما هیچکدام تأثیرگذار نبود و خیل عظیم کودکان در مناطق محروم از ورود به مدرسه و سوادآموزی محروم بودند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه از جمعیت ۲۷ میلیون نفری سال ۱۳۵۵ حدود ۵۹ درصد بی‌سواد بودند، افزود: بعد از انقلاب اسلامی  با درک ضرورت سوادآموزی، نهضت سوادآموزی ایجاد شد به طوری که در سال ۱۳۶۵ بیش از ۱۱ میلیون نفر به جمع باسوادها افزوده شد.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: در سال ۱۳۷۵ نرخ باسوادی ایران با رشد ۱۸ درصدی رو به رو شد و در سال ۱۳۹۵ تقریباً به ۸۷.۶ درصد رسید، ولی همچنان در جامعه حدود هشت میلیون بی‌سواد داریم که نقش نهضت سوادآموزی در باسواد کردن جامعه بسیار پررنگ است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به ولادت حضرت زینب سلام الله علیها این بانوی با عظمت را امام حسین(ع) دوم در پوشش یک زن عنوان کرد و گفت: عظمت حضرت زینب(س) نه بخاطر فرزند حضرت علی و خواهر امام حسین علیه السلام بودن؛ بلکه بخاطر موضع و حرکت بزرگ اسلامی ایشان براساس تکلیف الهی بود.

امام جمعه تبریز افزود: زینب کبری عامل پیروزی خون بر شمشیر بود و شکست نظامی ظاهری در عاشورا را این بانوی با عظمت به پیروزی ماندگار و همیشگی تبدیل شد.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه حادثه کربلا نشان داد که حضرت زینب سلام الله علیها در متن تاریخ است نه در حاشیه آن ادامه داد: خطبه های این بانوی با عظمت در مجالس مختلف بعد از حادثه کربلا حرف های معمولی نبود بلکه تحلیلی وسیع از جامعه اسلامی با زیباترین کلام و عمیق ترین مفاهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه قدرت شخصیت حضرت زینب سلام الله علیها در خطبه های ایشان مشهود است، گفت: در آن شرایط مانند حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام صحبت کرد و دل ها را تکان داد و در تاریخ ماندگار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به متن خطبه های حضرت زینب سلام الله علیها گفت: از منظر این بانوی با عظمت، بی بصیرتی، عدم شناخت جبهه حق و باطل از ویژگی های جامعه کوفه در آن زمان بود که باعث شد فرزند رسول خدا را به شهادت برسانند.

امام جمعه تبریز بی بصیرتی آن دوران را آسیب جامعه بعد از انقلاب نبوی و علوی عنوان کرد، گفت: حماسه حضرت زینب احیا کننده و نگه دارنده حماسه عاشورا و در واقع مکمل این حماسه است.

وی خاطر نشان کرد: یقیناً کربلا بدون حضور حضرت زینب سلام الله علیها به حادثه تاریخی بدل نمیشد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 6 دي 1398
  • ساعت 05
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh