امـروز : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 20 دي 1398
کد 20054

انتقام سخت؛ انتقام راهبردی است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام ‌جمعه تبریز گفت: انتقام راهبردی و سخت، تنها هدف گیری چند پایگاه نظامی نیست بلکه انتقام راهبردی ایران با حذف سایه جنگ از سر کشور، امنیت‌ زا، آشکار و پنهان و خوف‌انگیز برای دولت جنایت کار و ددمنش آمریکا است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه سپاه انتقام مدنظر رهبری را محقق سازد، گفت: زمان و مکان این انتقام برای آمریکا باید نامعلوم باشد و در چنین انتقامی نباید به چند مهره اکتفا کرد بلکه باید هدف اصلی دور ساختن آمریکا از منطقه باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه حضور آمریکا در هر نقطه جهان با فتنه گری و ویرانی همراه است، افزود: هر چند سپاه دو شب گذشته یک سیلی محکم به آمریکایی‌ها زد و اثرات خود را گذاشت و هم اکنون نظامیان اسپانیا، آلمان، فرانسه از منطقه در حال دور شدن هستند، اما از نظر رهبر انقلاب انتقام واقعی روزی است که حضور فساد انگیز آمریکا در این منطقه را مشاهده نکنیم.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با اشاره به نقش شهید سلیمانی در جبهه مقاومت گفت: تقویت و ثبات حزب الله لبنان، تقویت نیروهای مقاومت فلسطینی در جریان جنگ های ۳۳ ، ۲۲ و ۸ روزه، شکل دهی محور مقاومت در ۸ سال اخیر، تشکیل حشدالشعبی عراق و بسیج مردمی سوریه برای جمع کردن بساط تروریست از منطقه بخشی از اقدامات حاج قاسم در جبهه مقاومت است.

وی اشاره ای هم به سفر سپهبد سلیمانی به روسیه و مذاکره با ولادیمر پوتین کرد و گفت: سردار سلیمانی در مقام یک سیاست مدار کار کشته با رئیس جمهور روسیه مذاکره ای ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه ای داشت تا از ظرفیت روس ها برای پیشبرد اهداف خود در جبهه مقاومت بهرمند شود.

نماینده ولی فقیه در استان جانبه گرایی را از ویژگی های مهم شهید سلیمانی برشمرد و یادآوری کرد: او در اوج بحران و جنگ سوریه و عراق و حضور داعش در منطقه نشان داد که کمک به برادران شیعه و سنی برایش هیچ فرقی ندارد.

امام جمعه تبریز حضور به موقع برای کمک به سیل زدگان، برادر مهربان اهل سنت، ارتباط صمیمی با فرزندان شهدای مدافع حرم، نگاه متفاوت فرهنگی و بی تفاوتی نسبت به جریانات سیاسی و جناح بازی را از دیگر خصوصیات و خدمات شهید سلیمانی در حوزه‌های مختلف بیان کرد.

وی انتصاب شایسته سردار اسماعیل قاآنی به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از نکات برجسته اقدامات رهبری در روز شهادت سردار سلیمانی دانست و گفت: سردار قاآنی یک سلیمانی دیگر است و همانند آن شهید والامقام مرد عمل است که نیروی قدس با حضور حاج اسماعیل بیش از پیش در جبهه مقاومت خواهد درخشید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ضمن قدردانی از مردم تبریز به دلیل برپایی راهپیمایی باشکوه جمعه گذشته، اظهار داشت: مردم ولایی تبریز قهرمان با این کار پیشگامی خود در عرصه های مختلف انقلاب را نشان دادید و بر همین اساس رهبری که برای تسلیت به منزل سردار سلیمانی رفته بودند، خطاب به همسر ایشان فرمودند که حضور عظیم جمعیت کرمان به خاطر اینکه حاج قاسم فرزند آنجاست جای تعجب نداشت، اما مردم تبریز را دیدید که چگونه در خیابان‌ها آمدند که بی‌نظیر بود.

وی تاکید کرد: آذربایجان واقعاً بیدار است و با اقدام به هنگام، به موقع و با بصیرت کامل خود همیشه موتور پیشران دیگر حرکت های انقلابی در کشور بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تسلیت ایام سوگواری اُم الاسلام و اُم الامامان حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: باید تلاش کنیم در زندگی فردی و اجتماعی فاطمی باشیم.

امام جمعه تبریز در ادامه با تقدیر از اقدام شجاعانه فرزندان انقلاب در نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زدن سیلی سخت به آمریکا گفت: ایران اسلامی قدرت موشکی خود را مدیون شهید دانشمند و پارسا حسن تهرانی مقدم است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به گام پنجم کاهش تعهدات هسته ای ایران در مسئله برجام و مصوبه مجلس شورای اسلامی در تروریستی خواندن رژیم آمریکا و همچنین مصوبه مجلس عراق برای بیرون راندن نیروهای آمریکا از خاک این کشور گفت: این اقدامات ارزشمند قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با طرح تذکر انتخاباتی به کاندیداهای مجلس شورای اسلامی گفت: کارآمدی یکی از شاخصه های اصلی نماینده تراز انقلاب در مجلس شورای اسلامی و مردم باید به کسانی رأی دهند که دلسوز، خوشنام و به فکر مردم و نظام باشد.

امام‌ جمعه تبریز افزود: نماینده تراز انقلاب باید روحیه جوان گرایی داشته و در تصویب قوانینی که عرصه را برای خدمت رسانی جوانان به نظام اسلامی باز میکند اهتمام جدی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم داشتن نگاه کلان ملی را از شاخصه های نماینده اصلح عنوان کرد و گفت: نماینده مردم نباید فقط به فکر حوزه انتخابیه خود باشد بلکه باید با تلاشی خستگی ناپذیر به فکر همه کشور باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز نترس بودن در برابر دشمنان را از ویژگی های بارز نماینده تراز انقلاب برشمرد و گفت: باید به نماینده ای رأی بدهیم که در زمان بحران ها و تهدیدات مستکبران در برابر دشمنان تسلیم نشود و با روحیه بالای مقاومت و استکبار ستیزی در برابر زیاده خواهی نظام سلطه بایستد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نمازجمعه این هفته تبریز در ادامه سلسله مباحث ذکر الهی و اثرات و برکات آن گفت: اگر انسان در حیات دنیوی خود به اموال و اولاد خود متمرکز شود، باعث میشود از یاد خداوند غافل باشد.

امام جمعه تبریز افزود: اموال و اولاد باید راهی برای رسیدن به سعادت اخروی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه فراموشی و عدم ذکر الهی پیامدهایی دارد، گفت: اگر انسان خدا را فراموش کند خودش را فراموش میکند و شیاطین با وی همراه میشوند.

خطیب نماز جمعه تبریز تاکید کرد: هرکس خداوند متعال را فراموش کند زندگی او سخت میشود و در روز محشر نابینا حاضر میشود./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 20 دي 1398
  • ساعت 19
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh