امـروز : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 4 بهمن 1398
کد 20176

انتخابات امسال باید به مانور قدرت و وحدت تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: انتخابات امسال باید به مانور قدرت، وحدت، انسجام و مشارکت حداکثری تبدیل شود و با نشاط سیاسی مثال زدنی مردم پای صندوق های رأی حاضر شوند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه سناریوی جدید دشمن در انتخابات پیش رو کاهش میزان مشارکت مردم است، گفت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی نیاز مبرم کشور وحدت و یکپارچگی است چرا که بعد از حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر سردار سلیمانی و نخستین سیلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آمریکا در عین الاسد سناریوی جدید دشمن برای ضربه زدن به ملت ایران کاهش مشارکت در انتخابات است.

امام جمعه تبریز افزود: دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین مردم و مسئولان است و در تلاش هستند تا دستاوردهای نظام در تشییع جنازه سردار سلیمانی و سیلی سپاه به آمریکا را کمرنگ جلوه دهد.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی جامعه بیش از گذشته نیاز به وحدت و همدلی دارد، خاطرنشان کرد: اختلاف افکنی بین مردم و مسئولان از سوی هر کسی کاری ناپسند است و در آستانه انتخابات ما باید اتحاد و همدلی خود را بیش از پیش تقویت کنیم. وی گفت: بنابراین ممکن است ما نسبت به افراد انتقاد داشته باشیم اما نباید طوری رفتار کنیم که دشمنان شاد و خوشحال شوند و گمان کنند ما به جان هم افتاده ایم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تبیین ویژگی های نماینده تراز انقلاب گفت: مردم باید افرادی را بعنوان وکیل خود به بهارستان بفرستند که درد مردم و کشور را بفهمد و با ملت یگانه و صمیمی باشد.

امام جمعه تبریز افزود: کسی شایسته نمایندگی مردم است که به دنبال اشرافی گری خود نباشد و به اسلام، عدالت و منافع پایبند باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با انتقاد از چاپ پوسترهای رنگارنگ میلیونی گفت: کاندیداهای مجلس توجه داشته باشند در آستانه سال تحصیلی امسال به دلیل کمبود و گرانی کاغذ کتب دانش آموزان با تأخیر به دست شان رسید.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مشکل مردم چاپ پوسترهای رنگارنگ نیست، گفت: مشکل مردم و جوانان  اشتغال و بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، پایین آمدن مصرف مواد مخدر و فسادهای اجتماعی و تعطیلی کارخانجات تولیدی است و باید کاندیداها به مردم برنامه ای برای حل این مشکلات بدهند. وی با یادآوری وظایف نمایندگان مجلس گفت: وکلای ملت در بهارستان در کنار کار قانون گذاری باید برای رفع مشکلات مردم برنامه عملی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: وکلای ملت باید بجای دعواهای پوشالی جناحی مسائل کشور و مشکلات مردم را در اولویت قرار دهند.

امام جمعه تبریز از کاندیداهای مجلس خواست: در تبلیغات انتخاباتی خود به مبلمان شهری و زیبایی خیابان ها آسیب نزنند و از دیوار نویسی منازل مردم جداً اجتناب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: همچنان که در مناسبت های مختلف مردم آذربایجان و تبریز همیشه پیشگام بوده اند امیدواریم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و نیز در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضوری با شکوه و محکم داشته باشند تا بار دیگر اقتدار ایران و ایرانی به جهانیان ثابت شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه از روز ۲۷ دی و اقامه نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی بعنوان یوم الله دیگر در تاریخ نظام و انقلاب یاد کرد و گفت: بعد از ۲ هفته پر التهاب خطبه های نماز جمعه رهبر معظم انقلاب یوم‌الله دیگر در ماه های پر ماجرای اخیر را رقم زد.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: بعد از شهادت سپهبد سلیمانی و تشییع و بدرقه تاریخی و جریان ساز پیکر و سیلی سخت فرزندان ملت در سپاه به آمریکا و همچنین سقوط تلخ هواپیمای اوکراینی و از سویی موج سواری سنگین رسانه ای بر این موضوعات از جانب استکبار، خطبه های رهبر معظم انقلاب اسلامی، بار دیگر عظمت قدرت نرم ایران را به رخ جهانیان کشید.

حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم با بیان اینکه خطبه های نمازجمعه تهران از جهات مختلف حائز اهمیت بود، ادامه داد: تکرار راهبردی از آرمان ها، اهداف و سیاست های نظام اسلامی محور اصلی بیانات رهبر معظم انقلاب بود. وی تاکید کرد: خلاصه خطبه های نماز جمعه تهران این بود؛ برخلاف توهم دشمن، جمهوری اسلامی ایران ضعیف نشده است، و باورها و رفتارهایمان تغییری نکرده است و صحبت امروز ما تکرار همان آرمان ها است.

امام جمعه تبریز با اشاره به برگزاری جلسه استیضاح ترامپ در مجلس سنا گفت: ماجرای رسوایی ترامپ درباره رقیب انتخاباتی خود که پرونده استیضاح وی را به دنبال داشت، نشان میدهد مقامات آمریکایی و شخص ترامپ به رقبای انتخاباتی خود هم رحم نمیکند و برای ربودن گوی سبقت به دنبال توطئه هستند، از این رو این سیاستمداران قابل اعتماد نیستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به حضور میلیونی مردم عراق در راهپیمایی ضد آمریکایی امروز بغداد گفت: این راهپیمایی که با مشارکت همه قبایل، شهرها و شیوخ عراقی همراه است، صدای میلیون ها نفر برای خروج نیروهای آمریکایی از منطقه است.

حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم در خطبه اول نمازجمعه این هفته تبریز با تبیین مکتب فاطمی گفت: تنها راه نجات و تعالی بشری مکتب فاطمی است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه سرنوشت انسان به حضرت زهرا(س) گره خورده است، افزود: هر چقدر زمان جلوتر میرود و به زمان ظهور نزدیک میشویم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به دنیا شناسانده میشود. وی با تاکید بر الگو بودن حضرت زهرا(س) برای امام زمان (عج ) تصریح کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها ترسیم کننده کلان عالم به هدف خلقت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم متذکر شد: مکتب شوروی سابق و آمریکای لیبرال از مکاتب فاسد و مفسده‌انگیز هستند و با اینکه ادعای سعادت انسان را دارند ولی همه اندیشمندان به نارسایی این مکتب اشاره می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه نرم‌افزار همه موفقیت‌ها در بین ائمه اطهار(ع) مکتب فاطمی است، گفت: امام رحمت‌الله نیز با نرم‌افزار مکتب فاطمی کشور را اداره کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در هر مکتب ۲ موضوع مهم جامعیت و اعتبار و تضمینی بودن برای خوشبختی مطرح است، تاکید کرد: ۵ شرط انسان سازی، خانواده سازی، جامعه سازی، نظام سازی و تمدن سازی که لازم و ملزوم همدیگر هستند در مکتب سعادت بخش فاطمی به منصه ظهور میرسد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 4 بهمن 1398
  • ساعت 18
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh