امـروز : جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 2 اسفند 1398
کد 20455

انتخابات، جهاد عمومی و آبروی نظام است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: انتخابات جهاد عمومی و آبروی نظام است و مایه برکت و قدرت ایران و در برابر دشمن مصونیت بخش است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است، گفت: تشکیل مجلس قوی با انتخاب نمایندگانی اصلح و کاردان ضرورتی اجتناب ناپذیر است، اما باید در این بین تقوای انتخاباتی را رعایت کنیم.

امام جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر شرکت حداکثری در انتخابات گفت: حضور در پای صندوق های رای جهاد عمومی و خنثی کننده توطئه های دشمنان است و این حضور پر رنگ مایه برکت، تحول آفرین و معصونیت بخش در برابر دشمنان است.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه در کار خیر باید پیشگام بود از همه آحاد و اقشار مختلف مردم خواست با حضوری پر رنگ در انتخابات شرکت کنند. وی با اشاره به توطئه جدید شبکه های ضدانقلاب برای کاهش مشارکت مردم گفت: از صبح امروز و همزمان با شروع رای گیری شایعه کرده اند که بواسطه استامپ های شعب اخذ رای ویروس کرونا منتقل میشود‌ که وزارت کشور برای مقابله با این اقدام امضاء را جایگزین ثبت اثر انگشت در برگه های رای کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه ملت ایران بزرگترین برنده انتخابات هستند، گفت: نمایندگانی که انتخاب می‌شوند باید به فکر مشکلات مردم باشند.

امام جمعه تبریز خطاب به مردم گفت: افرادی را انتخاب کنید که ساده زیست، مردمی، متواضع و مسئولیت پذیر هستند، اهل اسراف و ریخت و پاش نیستند، سعه صدر دارند، شایسته سالاری را قبول دارند؛ اگر امروز روز رقابت است، نام فردا را باید «شنبه مهربانی و بردباری» بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تبیین وظایف افراد منتخب برای نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: وکلای ملت باید برای اشتغال و ازدواج جوانان برنامه داشته باشند.

امام جمعه تبریز با ویژگی های نماینده اصلح را هم یادآور شد و گفت: امروز، تجلی حماسه ملی و رقابت بین نامزدهای انتخاباتی است و روز شنبه؛ روز مهربانی و بردباری است.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه نامزد منتخب در هر حوزه انتخابیه نماینده ملت ایران است، گفت: نمایندگان منتخب تا آغاز به کار مجلس یازدهم ۱۰۰ روز فرصت دارند تا با همفکری رقبا و نمایندگان سابق پای درد دل مردم بنشینند و برای رفع دغدغه و مشکلات آنها با طراحی برنامه های عملیاتی، وارد مجلس شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تلاش بی وقفه برای حل مشکلات مردم را اصلی ترین وظیفه نامزدهای منتخب را در مسند نمایندگی مجلس عنوان کرد. وی در ادامه با اشاره به دیدار هزاران نفر از مردم استان با رهبر معظم انقلاب گفت: از منظر معظم له آذربایجان به مثابه سنگر هویت انقلابی و هویت ملی ملت ایران است.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: آذربایجان مظهر غیرت دینی و ملی، الگوی دفاع از شخصیت و هویت ایرانیان، سد مستحکم در برابر استبداد و استعار و انحراف دینی و ملی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: آذربایجان سنگر دفاع از ایران انقلابی در جنگ نرم و سخت است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه همواره مردم انقلابی، شجاع، صادق در آذربایجان هستند که علاج واقعه را قبل از وقوع انجام داده‌اند، گفت: مردم به صورت آتش به اختیار و بابصیرت در لحظه‌های حساس که نظام نیاز داشت، حاضر شدند که حضور هوشمندانه مردم تبریز در مشروطه، سرکوب تجزیه طلبان، حضور در اربعین شهدای قم از مصادیق آن است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به مناسبت روز گفت: روز امور تربیتی و تربیت اسلامی در پیش است، بحث تربیت اسلامی دانش آموزان خیلی مهم بوده و تربیت نوجوانان و جوانان در تراز اسلام یکی از ماموریت‌های مهم آموزش و پرورش است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تربیت اسلامی اظهار کرد: دانش آموزان باید معنای جشن تکلیف را بدانند که این یک ماموریت الهی است.

امام جمعه تبریز ضمن توصیه‌های علمی به دانش آموزان گفت: در درس خواندن تلاش کنید؛ اگر بخواهیم در دنیا تاثیر گذار باشیم، باید در درس خواندن و کسب علم تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: شما امیدهای آینده کشور هستید و خود را برای اداره کشور آماده کنید؛ محیط خانه و مدرسه باید برای نوجوان یک محیط شادی بخش و اثرگذار باشد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 2 اسفند 1398
  • ساعت 15
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh