امـروز : جمعه 31 فروردين 1403
تاریخ : جمعه 23 اسفند 1398
کد 20610

کرونا هراسی دشمن با دو قطبی سازی سلامت و معنویت

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : دشمن با دوگانه سازی کاذب \"دو قطبی بین سلامت و معنویت\" با استفاده از ترفندها و افراد گوناگون در صدد القاء این باور موهوم هستند، که مذهبی ها و انقلابی ها با سلامت مردم مشکل دارند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با حضور در برنامه تلویزیونی پیام جمعه با بیان اینکه “دوقطبی بین سلامت و معنویت” یا “سلامت و مذهب” ترفند جدید دشمن برای کرونا هراسی است، گفت : صحنه سازی های زشت از لیسیدن ضریح های مطهر و نیز تحریک افکار عمومی مبنی بر مخالفت علما و روحانیون با توقف مراسم و مناسک دینی بخشی از برنامه های کرونا هراسی دشمن به حساب می آید.

امام جمعه تبریز افزود : خوشبختانه علمای اعلام بلاد بخصوص حوزه های علمیه و مراجع معظم تقلید پرچمدار دفاع ازسلامت جامعه و رعایت حقوق شهروندی و عامه شدند و تا حد زیادی این دوگانه سازی کاذب را خنثی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با یادآوری مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا مبنی بر عدم ورود مسافران و گردشگران و ترددهای غیرضروری، گفت: از همه هم استانی‌های عزیز خواهشمندم برای حفظ سلامتی خود، خانواده و جامعه در خانه بمانند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر کنترل ورودی های شهرهای استان و شهر تبریز توسط نهادهای ذی ربط گفت : پاسدارانِ سلامت و مدافعانِ بهداشت در مراکز درمانی و بیمارستان ها با تمام قدرت، امیدوارانه و شجاعانه، تمام جهد و تلاش خود را برای غلبه بر این بیماری به کار بسته‌اند از این رو باید مردم با اجتناب از ترددهای غیرضروری زنجیره شیوع ویروس را در جامعه قطع کنند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از صحبت های خود با انتقاد از نبود نظارت ها در توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی در استان گفت : آذربایجان شرقی یکی از استان های تولید کننده الکل به حساب می آید اما به دلیل اینکه مدیریت این محصول به عهده تهران گذاشته شده است تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده به کاری بسیار دشوار تبدیل شده است. وی همچنین با بیان اینکه احتکار کنندگان مواد بهداشتی و ضدعفونی با سلامت مردم بازی میکنند، گفت : تولید و توزیع مواد ضدعفونی کننده بهداشتی نوعی مجاهدت است، اما به دلیل عدم نظارت کافی دستگاه های نظارتی و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی محصولات تولیدی براحتی در اختیار مردم قرار نمی گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت : با مجاهدتی که کادر پزشکی و درمانی در بیمارستان ها انجام میدهند و با توجه مضاعف مردم برای رعایت بهداشت فردی؛ محیط و مهمتر از آن، توکل بر خدا، ویروس کرونا را شکست خواهیم داد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه چهارشنبه آخرسال را یادآور شد و گفت : به رسم عادتی غلط در شب چهارشنبه آخرسال عده ای با وسایل آتش زا و ترقه؛ آرامش مردم را سلب میکنند، از این رو خانواده ها و والدین باید توجه داشته باشند هم برای حفظ جان فرزندان خود از مخاطرات این شب و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مانع از حضور آنها در خیابان شوند.

امام جمعه تبریز از همراهی بازاریان تبریز در ضدعفونی کردن محوطه بازار، همکاری آتش نشانان، بسیج مردمی و اقشار، نیروهای یگان های نیروهای مسلح در سپاه، ارتش و نیروی انتظامی استان در امر ضدعفونی شهر و معابر و همچنین فعالیت فرهنگیان در جهت آموزش مجازی به دانش آموزان برای جلوگیری از شیوع کرونا تقدیر و قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به بازشناسی رموز مانایی انقلاب اسلامی در آینه عبرت‏های نهضت نفت گفت : در نهضت ملی شدن صنعت نفت تا وقتی روحانیت وسط میدان بود – که مرحوم آیت الله کاشانی یکی از اصلی‏ترین محورهای این مبارزه بود – ملت هم در میدان حضور داشت؛ اما وقتی با سوءرفتارها، کج‏سلیقه گی‏ها و انحصارطلبی‏ها، دستِ روحانیِ روشنفکر و آگاه و شجاعی مثل مرحوم کاشانی کوتاه شد، ملت هم کنار کشید و رؤسای دولت نهضت ملی تنها ماندند. لذا دشمن آمد و با آن‏ها هر کار می‏خواست کرد.

امام جمعه تبریز همراهی و پشتیبانی مستمر مردم را رمز دیگر این ماندگاری دانست و گفت: در قضیه صنعت نفت و ملی شدن نفت، مردم عامل بودند، مردم مؤثر بودند، حضورآنها موفقیت‏آور بود؛ لیکن دیری نپائید که از مردم جدا شدند، به مردم پشت کردند؛ کودتای آمریکائی آمد امور را قبضه کرد و کشور را مجدداً به استبداد کشاند. وی رمز سوم این جریان را انسجام، هماهنگی و عدم اختلاف در کانون رهبری نهضت عنوان کرد و گفت: دشمن فهمید که راز پیروزى ملت ایران چیست؛ لذا درصدد برآمد تا سیاسیون و سردمداران دولتى را از روحانیت و دین جدا کند. آنها را از آیت الله کاشانى جدا کردند و بین‏شان فاصله انداختند و متأسفانه موفّق هم شدند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم دشمن ‏شناسی و توجه به نقشه ‏های او را رمز دیگر این موضوع عنوان کرد و گفت : مصدق به آمریکایی‏ها اعتماد کرد، به آنها تکیه کرد، آنها را دوست خود فرض کرد، ماجرای ۲۸ مرداد پیش آمد. ملت ایران در طول صد سال اخیر اقلاً در دو قضیه مهم قبل از انقلاب اسلامی با آمریکا و انگلیس روبه‏رو شده است. یک قضیه، قضیه مشروطیت است؛ یک قضیه، قضیه نهضت ملی شدن صنعت نفت است. در هر دو قضیه، آنها ترفندی زدند و ملت ایران را از لذت بردن از پیروزی خود محروم کردند و یک دیکتاتوریِ سخت و سیاه را در هر کدام از این دو مقطع در کشور به وجود آوردند.

نماینده ولی فقیه در استان رمز پنجم این جریان را راهبردی و مدیریت صحیح مردم‏سالاری دانست و ادامه داد :  دکتر مصدق نزدیک به دو سال در این کشور حکومت کرد، بخش عمده‏ای از این دو سال، دو مجلس آن روز را منحل کرد و اختیارات مجلس را هم در اختیار گرفت؛ اما این حکومت مردمی مصدق از بین رفت. اما این انقلاب با شجاعت تمام بر آراء مردم تکیه می‏کند؛ خاطرش جمع است و می‏خواهد این انتخابات که به معنای دخالت مردم، حضور مردم، تصمیم‏گیری مردم است، به هر قیمتی باشد؛ این را اصرار می‏کند.

گرفتاری آل سعود در کلاف سردرگم قدرت طلبی موضوع دیگر صحبت های امام جمعه تبریز در برنامه پیام جمعه شبکه استانی سهند بود که حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: آل سعود در یک کلاف سردرگم از گرفتاری های داخلی و خارجی که برآیند مذهب ساختگی وهابیت و دیکتاتوری بی سابقه آل سعود است، گرفتار آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد : جنگ قدرتی که هر از چند گاهی با اعلام مرگ سلمان یا تیراندازی در داخل قصر سلطنتی اوج می گیرد و اخباری از آن به بیرون درز می کند در آینده نزدیک رخ خواهد داد. وی گفت : ملک سلمان چه مرده باشد و چه خبر مرگش دیر یا زود منتشر شود، به احتمال قریب به یقین آخرین پادشاه از فرزندان نحس عبدالعزیز خواهد بود. از آن پس نوادگان عبدالعزیز بن سعود گرگ وار بر طعمه چرب حکومت گردخواهند آمد و فرزندان سعود دیگر طعم حکومت های چندین ساله را نخواهند چشید.

امام جمعه تبریز تاکید کرد : آمریکا نیز به خوبی می داند در آینده نزدیک، آل سعود ژاندارمی منطقه را عهده دار نخواهد شد و حضور در این منطقه برای آمریکا و رژیم صهیونیستی به مراتب سخت تر و پرهزینه تر و مرگبارتر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از صحبت های خود به مناسبت سه ماه نورانی رجب‏ المرجب،  شعبان‏ المعظم و رمضان‏ المبارک گنج استغفار را متذکر شد و گفت : دعاها، مناجات‏ ها، زیارت خاصه، زیارت ائمه و چهارده معصوم تمام اینها برای انسان صفای روح پدید می‏آورد و باعث ریزش گناهان انسان می‏شود. علامت ایمان حقیقی، استغفار و توبه است. توفیق استغفار و توبه برای انسان، به این معنا است که هنوز راه برای او بسته نشده است. انسان هزاران بار هم که گناه کرده باشد، تا زنده است و روی صراط است، امکان بازگشت دارد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه یکی از جامع‏ترین دعاها این است که انسان استغفرالله بگوید، گفت : سرّ این جامعیت در این است که اگر به روایات استغفار نگاه کنیم می‏بینیم، استغفار همه نوع رزقی را با خودش می‏آورد. قدرت، عزت، عظمت، شوکت، آبرو، مال، ثروت، هوش، حافظه، عقل، علم، معرفت، قرب به خدا. اصلاً رزقی نیست که نشود با استغفار زیادش کرد. وی تاکید کرد : هر چیزی که بخواهیم، می‏توانیم با استغفار به دست بیاوریم. استغفار برای روح، مثل استحمام برای بدن است. همان‏گونه که بدن نیاز به استحمام دارد، روح نیز به استغفار نیاز دارد. همانطور که آلودگی‏های بدنی برای انسان بیماری ایجاد می‏کند، آلودگی‏های روحی نیز بیماری‏های روحی ایجاد می‏کند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه استغفار، یار تقواست تاکید کرد : قدرت استغفار در همه زمان‏ها و مکان‏ها هم به یک اندازه نیست! اثربخشی استغفار، در سه‏ماه نورانی رجب، شعبان و رمضان‏المبارک و هم‏چنین در مشاهد مشرفه و اماکن مقدسه خیلی بیشتر می‏شود./

  • نوشته شده
  • در جمعه 23 اسفند 1398
  • ساعت 16
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh