امـروز : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 23 فروردين 1399
کد 20725

طلاب تبریز جهادگران میدان عمل

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: از آغاز بحران کرونا گروه‌هایی از حوزه علمیه تبریز و مدرسه علمیه طالبیه تبریز بر کفن و دفن اموات نظارت دارند که این موضوع مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و از این جهادگران تجلیل کردند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محدعلی آل هاشم در برنامه پیام جمعه تبریز با بیان اینکه مفتخریم که امروز در بیانات ولی امر مسلمین جهان؛ حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز نامی از حوزه علمیه تبریز برده شده است، گفت: این را برای خود یک مدال افتخار می دانیم چرا که تمام حوزویان استان، بسیار خرسندند که مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفتند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه حوزه علمیه آذربایجان شرقی از همان اوایل شیوع کرونا، همگام با سایر گروه‌های جهادی نقش آفرین بوده اند، اضافه کرد: طلاب در قالب گروه‌های جهادی ضد عفونی مناطق، خیابان‌ها و شهرها ایفای نقش میکنند و گروه‌هایی را از حوزه علمیه تبریز و مدرسه علمیه طالبیه تبریز بر مراحل تدفین اموات کرونایی نظارت کامل شرعی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با ارزیابی عملکرد یکساله قوه قضائیه گفت: توسعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش، زندان زدایی و ساماندهی بهینه زندان ها، ممنوعیت مراجع قضایی و ادارات دادگستری و ثبت از ارجاع کارشناسی ها به کارکنان، ساماندهی و تسریع در اجرای احکام مدنی، حرکت به سمت شفاف سازی و راه اندازی سامانه “شفافیت”، تسریع و تسهیل در پذیرش وثیقه، نگاه کارگشایانه و پیشگیرانه در مواجهه با مردم و مشکلات ایشان، نگاه راهگشا در رفع گره های کارخانه ها و کارگران، حمایت از حقوق کارگران و تولیدکنندگان از جمله اقدامات مثبت این دستگاه در طول یک سال گذشته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به سه برخورد عمده در خصوص مفاسد اقتصادی در دستگاه قضاء اضافه کرد: برخورد بدون ملاحظه و آغاز مبارزه با فساد در درون نظام قضایی، برخورد قاطع و شفاف با متهمان و مجرمان اقتصادی بخش عمده فعالیت های این دستگاه در مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

وی با اشاره به مهمترین آثار این اقدامات اعتمادساز گفت: صدور بخشنامه ها و دستورالعمل های راهگشا و موثر، بازگرداندن پنجاه هزار میلیارد تومان از اموال عمومی به بیت المال، بازگرداندن ده ها هزار هکتار از اراضی تصرفی به بیت المال، افزایش پانزده درصدی صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف و دادگستری ها، رشد سیصد و سی درصدی احکام جایگزین حبس و زندان، جلوگیری از تعطیلی پانصدوپنجاه کارخانه و کارگاه و مراکز تولیدی، افزایش سرعت روند و زمان رسیدگی به پرونده ها در شعب بدوی و تجدید نظر در کلیه مراحل و دوائر قوه قضائیه و تعامل با مردم از راه های مختلف که موجب افزایش اعتماد عمومی شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به آینده اختلافات سیاسی افغانستان اشاره کرد و گفت: اکنون افغانستان در آینده باید تکلیف دو موضوع را مشخص کند، نخست آینده توافقنامه طالبان و آمریکا چه خواهد شد؟ و دوم اینکه سرنوشت دو دولت موازی به کجا خواهد رسید.

امام جمعه تبریز افزود: درباره سئوال اول باید گفت؛ بدون تردید توافق آمریکا و طالبان توافقی شکننده است، این توافقنامه به نوعی پیروزی طالبان است.

وی ادامه داد: آمریکا مجبور شده با گروهی که سالها او را تروریست میدانست و اکنون نیز دشمن دولت افغانستان به شمار می رود، صلح کرده و او را به رسمیت بشناسد، بی تردید هدف ترامپ از این توافق، بیشتر استفاده انتخاباتی بوده و تاریخ مصرف این توافق حداکثر تا پس از انتخابات آبان ماه در آمریکا خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پاسخ سئوال دوم هم گفت: اشرف غنی با عنوان «دولت مشارکت ملی» از عبدالله درخواست کرده تا قبول معاونت ریاست جمهوری و سرپرستی گروه مذاکره با طالبان؛ با این دولت همراهی کند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه عبدالله اگرچه در روزهای اول؛ به شدت با همکاری مخالفت کرده است، ادامه داد: سکوت این روزهای او حکایت از رایزنی های فراوان ریش سفیدان اجتماعی و سیاسی افغان دارد. بنابراین احتمالاً در روزها و هفته های آینده شاهد تشکیل دولت مشارکت ملی خواهیم بود.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: در غیر این صورت افغانستان در شرایط دشوار کنونی در آستانه فروپاشی سیاسی قرار خواهد گرفت. در چنین شرایطی پیروزی طالبان سرعت خواهد گرفت و این کشور شرایط شکننده تری را خواهد دید.

نماینده ولی فقیه در استان سرنوشت جنگ یمن را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: انصارالله و ارتش یمن در اوج قدرت مردمی و نظامی هستند. اکنون انصارالله ازسه محور،«مارب» را در محاصره قرار داده و بر ارتفاعات این منطقه اشراف پیدا کرده است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: از هم اکنون می توان آزادی مارب؛ پایتخت اقتصادی یمن را پیش بینی کرد؛ با آزادی مارب تقریباً آخرین شهر در شمال و شرق و غرب یمن است که ازدست مزدوران سعودی آزاد میشود. پس از آن، نوبت مشخص کردن تکلیف جنوب یمن و آزادی عدن فرا خواهد رسید، کاری که برای انصارالله، چندان دشوار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه قضیه استقرار سامانه موشکی ایران در سواحل جزیره قشم مورد اشاره قرار داد و گفت: این روزها مسافران و ساکنان قشم تصاویری را در فضای مجازی منتشر کرده اند که حکایت از استقرار موشک های کوتاه برد ایران در ساحل قشم دارد.

وی ادامه داد: قشم از جزایر راهبردی ایران بوده که در تنگه فوق راهبردی هرمز واقع شده و در موقعیت مکانی با طول و عرض جغرافیایی مناسب برای هدف گرفتن دشمن، قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه از این منطقه اشراف مناسبی بر پایگاه های آمریکا و تحرکات نیروی دریایی ایالات متحده وجود دارد، گفت: این اقدام پاسخ مناسب عملی برای تحرکات اخیر آمریکا در نقل و انتقالات تجهیزات جنگی در عراق است. در واقع ایران عملاً میخواهد بگوید تهدید کلامی را با تهدید کلامی، نقل و انتقال نیرو و ابزار را با اقدام متقابل و تهدید عملی را با تهدید عملی پاسخ خواهد داد./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 23 فروردين 1399
  • ساعت 09
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh