امـروز : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 28 تير 1399
کد 21327

غدیر تا محرم؛ مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه/ مردم هوشیار باشند؛ دشمن میخواهد آشوب های خیابانی راه بیاندازد/ به چالش کشیده شدن سیطره پوشالی آمریکا در قلب این کشور/ مرکز پژوهش ها و مرکز نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس باید تقویت شود/ عمده موانع ازدواج ریشه فرهنگی دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: برای دستگیری از نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه از عید غدیر تا دهه اول ماه محرم اجرا شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در برنامه پیام جمعه با تقدیر از مردم در رعایت دستورالعملهای بهداشتی برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا گفت: نسبت به هفته گذشته مردم پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کرده و ماسک میزنند اما به دلیل اوج گیری این بیماری این همکاری کافی نیست.

امام جمعه تبریز با تاکید بر رعایت دستورالعملهای ابلاغی از سوی وزارت بهداشت ادامه داد: همانطوریکه رهبر انقلاب گفتند؛ وقتی ماسک نمیزنیم از آن پرستاری که برای مراقبت از بیماران کرونایی تلاش شبانه روزی دارد، خجالت میکشیم. وی با بیان اینکه از مردم خواهش دارم که استفاده از ماسک را جدی بگیرند، ادامه داد: متاسفانه این هفته هم یکی از مدافعان بهداشت و پاسداران سلامت را در بیمارستان سینا از دست دادیم که خبری بسیار ناراحت کننده بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای موفق مرحله اول رزمایش کمک های مومنانه گفت: همانطور که به دستور رهبر معظم انقلاب از نیمه شعبان تا عید فطر رزمایشی برای دست گیری از نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا اجرا شد، پیشنهاد میشود مرحله دوم این رزمایش نیز از عید غدیر تا دهه اول ماه محرم اجرا شود.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت، خیران نیک نام و بسیج سپاه عزیز با همکاری هم رزمایش دیگری را اجرا کنند و نذورات مردم در ایام محرم را در قالب این رزمایش به دست نیازمندان برسانند.

مردم هوشیار باشند؛ دشمن میخواهد آشوب های خیابانی راه بیاندازد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: آمریکا و اسرائیل با ناتوانی در اجرای برنامه های خود برای مقابله با نفوذ منطقه ایران، در تلاش هستند به هر نحوی که شده مردم را به کف خیابان ها بکشانند؛ از این رو باید ملت ایران هوشیار باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در برنامه پیام جمعه با بیان اینکه دشمن در کمین است، گفت: در کشورهای استکباری به ویژه در آمریکا اندیشکده ها نقش اتاق های فکر را دارند و بیش از چند صد اندیشکده در حوزه های مختلف مشغول نظریه پردازی، گفتمان سازی و ادبیات سازی بر علیه ایران اسلامی هستند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه همه این اندیشکده ها در مقابل مفهوم سازی و گفتمان سازی و ادبیات سازی رهبر معظم انقلاب درمانده شده اند، افزود: آمریکایی ها به این باور رسیده اند که ایران در پی جنگ دیگری نیست و ایران انقلابی توانسته با راهبرد ناحیه خاکستری تهدید را از داخل کشور به بیرون مرزها ببرد و از بیرون مرزهای خود به کنار مرزهای دشمن صهیونیستی بکشاند، پس لازم است اقدامات متقابل طراحی و اجرا کنیم.

وی ناحیه خاکستری را وضعیتی میان جنگ و صلح دانست و ادامه داد: موسسه “واشگتن برای سیاست خاور نزدیک” اخیراً در گزارشی به بررسی استراتژی ناحیه خاکستری ایران پرداخته که نقش مهم در جنگ های ترکیبی و نامتقارن را ایفاء میکند و در این گزارش پیشنهادهایی را برای راهبرد متقابل آمریکا مطرح کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به راهبردهای متقابل آمریکا علیه ایران گفت: بازدارندگی ایران از نظر قدرت دریایی، قدرت موشکی و پهبادی، نیروهای قوی چند ملیتی انقلابی و عملیات سایبری، هدف قرار دادن نیروهای اصلی و موثر ایران و هم پیمانان ایران در مناطقی که ناحیه خاکستری ایران محسوب میشود یک از این اقدامات است.

امام جمعه تبریز افزود: ترور شبانه و بزدلانه سردار شهید اسلام سلیمانی عزیز در فرودگاه بغداد، درگیری های قومی، حزبی و جریانی با شگردهای مختلف در عراق لبنان و سوریه، هدف قرار دادن خط قرمز ایران که یعنی امنیت، اقدام به حمله موشکی و پهبادی و هوایی بر علیه ایران مانند آنچه در حمله به نطنز و پارچین ما دیدیم نمونه های دیگر این اقدامات به حساب می آید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ایجاد و تقویت جنگ فرسایشی نامتقارن در نقاط حساس و طولانی کردن آن را بخش دیگری از این اقدامات دانست و ادامه داد: پدران و مادران و جوانان عزیز هوشیار باشند، امروز دشمن میخواهد به هر شکلی که شده مردم را به کف خیابان بکشاند، از این رو مردم غیور آذربایجان، تبریزی های قهرمان باید هوشیار باشند که دشمن در کمین است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد دشمن تلاش میکند فتنه ای دیگر بیافریند، باید مراقب باشیم که دشمن میخواهد از احساس و انگیزه جوانان سوء استفاده کند.

 

به چالش کشیده شدن سیطره پوشالی آمریکا در قلب این کشور

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: دستانی که میتوانند در خلیج فارس و باب المندب جلوی زورگیری آمریکا را بگیرد، در قلب آمریکا نیز میتواند سیطره پوشالی این رژیم را به چالش بکشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در برنامه پیام جمعه با اشاره به آتش گرفتن ناو آمریکایی در یکی از بندرهای این کشور گفت: آمریکا تابستان داغی را برای ما تدارک دیده بود و گریبان خودش را گرفته، آمریکا باید بداند آتشی که سالهاست در منطقه ما برافروخته اند، دامن خودش را گرفته است که بیشتر هم خواهد شد.

امام جمعه تبریز افزود: چنانچه سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس هم فرمودند، این آتشی است که خود آمریکایی ها روشن کرده اند و روزهای سخت تری در انتظار آنهاست. وی در تشریح حادثه آتش سوزی در ناو آمریکایی گفت: این ناو راهبردی ششمین ناو از نوع خود، در نیروی دریایی آمریکاست، ساخت آن در ۲۰ آذر سال ۷۱ شروع شد و در سال ۷۵ به آب انداخته شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه ناو مذبور یک شناور دو زیست است، ادامه داد: طول این ناو ۲۵۷ متراست و عرض آن ۳۶ متر است و قابلیت حمل ۲۰جنگنده اف ۳۵ ، دهها بالگرد و حمل ۱۸۰۰ نیروی رزمی و پشتیبانی را دارد و ارزش آن هم به بیش از یک و نیم میلیارد دلار میرسد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: همچنین این ناو حامل سه میلیون لیتر سوخت بوده که با آتش سوزی آن تبدیل به جهنمی از آتش شد و بدنه و دماغه آن تقریباً ذوب شد که طبق گفته نیروی دریایی آمریکا ۵۷ نفر به شکل غیر کشنده مانند جراحت ملایم عین الاسد زخمی شده اند!!

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: تعمیر این ناو حداقل ۲ سال زمان میبرد گرچه بسیاری از مسئولین آمریکایی از هم اکنون این ناو را از رده خارج میدانند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: آنچه در این میان مسجل هست و تا روشن شدن علت اصلی حادثه باید گفت اگر عامل انفجار خارجی و از مخالفان و دشمنان رژیم منحوس آمریکا باشند، طبعاً حساب دست دولت ترامپ خواهد آمد که دستانی که میتواند در خلیج فارس و باب المندب جلوی زورگیری آمریکا را بگیرند، در قلب آمریکا نیز میتواند سیطره پوشالی او را به چالش بکشد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: با انفجار بوجود آمده در سوله مجتمع نطنز گروهی با نام یوزپلنگان ایرانی آن انفجار را برعهده گرفتند، حالا به قول سخنگوی وزارت خارجه ایران آیا یوزپلنگان آمریکایی این انفجار بزرگ در قلب آمریکا را بر عهده خواهند گرفت!؟

 

مرکز پژوهش ها و مرکز نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس باید تقویت شود

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در برنامه پیام جمعه با اشاره به دیدار ویدئو کنفرانسی نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب ترسیم نقشه راه و سیاست کلی نظام برای مجلس و زمینه سازی برای تحقق کامل تر دولت اسلامی بود.

امام جمعه تبریز در تبیین محورهای اصلی و برجسته سخنرانی معظم له گفت: مجلس یازدهم مجلس امید و انتظار مردم است چرا که مردم علی رغم شرایط سخت اقتصادی و امواج مسموم تبلیغاتی گوناگون از سوی دشمنان خارجی و داخلی بالاخره پای صندوق های رأی آمدند. وی ادامه داد: هرچند شاید حضور مردم پای صندوق های رأی در حد خیلی ایده آل نبود، اما مردم با حضور خود نشان دادند امیدوارند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مجلس تشکیل شده یکی از قوی ترین و انقلابی ترین مجلس دوران انقلاب است، گفت: مشکلات فراوانی در کشور از نظر اقتصادی وجود دارد، ولی بنیه کشور قوی است و از منظر رهبر معظم انقلاب این خیلی مهم است که بیماری هست اما بنیه بیمار قوی است و قدرت دفاعی او زیاد است.

امام جمعه تبریز عمده ترین مشکلات کشور از نظر رهبر انقلاب را اینگونه توصیف کرد: تورم، کاهش ارزش پول ملی، گرانی های بی منطق، مشکلات بنگاه های تولیدی و تحریم عمده ترین مشکلات کشور است که نقش این تحریم ها که نباید نادیده بگیریم و نتیجه این هم سختی معیشت طبقات پایین و طبقات متوسط جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه ظرفیت های مادی و معنوی زیادی در کشور داریم که باید از اینها استفاده شود، گفت: معادن، جنگل موقعیت جغرافیایی، تنوع اقلیمی و در کنار آن ظرفیت های معنوی هم هست که تازه ترین ظرفیت های ملی و مبتنی بر ایمان انقلابی و مذهبی همین حضور بهنگام و فداکارانه ملت در موج اول کرونا است.

وی با اشاره به نهضت کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار گفتند؛ قبل از آن حرکت خیره کننده در بدرقه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دیدید، تشییع بی سابقه شهید سلیمانی فقط عاطفی نبود، نشانه اعتقاد مردم به جهاد بود.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: معظم له فرمودند، خطاست اگر ما خیال کنیم این فقط یک حرکت عاطفی محض بود، مردم نشان دادند که به جهاد در میدان مقاومت معتقد هستند و به مبارزه با دشمنان اعتقاد دارند.

امام جمعه تبریز با یادآوری توصیه های رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس گفت: معظم له بیان فرمودند که مسائل ملی و مردمی را به مسائل جناحی و شخصی ترجیح دهید و جو زده نشوید. وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ سوگندی که بصورت دسته جمعی ادا کردید، یک سوگند شرعی است و تشریفاتی نیست و این قسم تعهد ایجاد میکند، باید پایند باشید و اولویت ها را به مسائل کلیدی بدهید، مسئله تولید، اشتغال، مهار تورم، مدیریت نظام پولی و مالی، عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت، موضوع مسکن، ازدواج جوانان، فرزندآوری و مسئله نسل و مدیریت فضای مجازی توجه داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: معظم له خطاب به وکلای ملت فرمودند دچار مسائل فرعی و بی اولویت نباشید و تعامل و هم افزایی با بقیه قوا داشته باشید، دولت باید تا روز آخر کار کند و اگر سوالی دارید به سوالات شما پاسخ بدهد و تا پایان رسالت قانونی خود ادامه کار داشته باشد.

 

عمده موانع ازدواج ریشه فرهنگی دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تشکیل خانواده و ازدواج یک فرهنگ است و عمده موانع این سنت حسنه ریشه فرهنگی دارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در برنامه پیام جمعه با بیان اینکه اساس زندگی در اسلام سادگی است، گفت: در تمام امور زندگی باید سعی کنیم سادگی را رعایت کنیم، اول سادگی از مراسم ازدواج شروع میشود، اگر مراسم ساده باشد قدم های بعدی را انسان میتواند ساده برگزار کند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اجتناب از برگزاری مجالس کذایی، مثل اعیان و اشراف ادامه داد: در مسئله ازدواج که ما باید از ازدواج حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) الگو بگیریم، اصل قضیه ازدواج محبت هست، دختران و پسران جوان باید بدانند که این محبتی که خداوند متعال در قلب آنها قرار داده را حفظ کنند، این رابطه انسانی را حفظ کنند. وی با بیان اینکه زن و شوهر باید به همدیگر محبت داشته باشند، گفت: همین محبت زندگی را خوب و آسان میکند، محبت مایه آبادی زندگی است و کارهای سخت را میتوان به برکت محبت آسان کرد و این اساس خوشبختی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بر اساس آموزه های دینی ما هرکس کنار خانم خود بنشیند و بگوید من به تو علاقه دارم و محبت خود را به او برساند مانند این است که در مسجد رسول الله معتکف شده است.

امام جمعه تبریز با تشریح مهمترین فایده ازدواج گفت: تشکیل خانواده مهمترین فایده ازدواج است و تشکیل خانواده جدید مایه آرامش زن و مرد و مایه کمال و اتمام شخصیت آنهاست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: اگر کانون خانواده سالم و پایدار باشد هم آینده برای زن و شوهر خوب خواهد بود و جامعه از زندگی آنها تاثیر خواهد گرفت. وی با بیان اینکه ازدواج جنبه قدسی دارد و نباید با کارهای تشریفاتی این جنبه را از بین ببریم، ادامه داد: طبیعت ازدواج معامله و خرید و فروش نیست، زندگی دو انسان است، مهریه نباید سنگین باشد بلکه باید معقول باشد، چرا که مهریه های سنگین باعث بقای زندگی نیست و مانع از طلاق نمیشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: چیزی که مانع طلاق میشود؛ اخلاق و رفتار و رعایت موازین اسلامی است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه جهیزیه برای دختر مایه عزت نیست، گفت: عزت خانم، رفتار و شخصیت اوست، بعضی خانواده های عروس خودشان را به زحمت می اندازند و اگر پول نداشته باشند، قرض میکنند و اگر پول داشته باشند ولخرجی میکنند تا جهیزیه دخترشان پر زرق و برق باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با نکوهش برگزاری مراسم های عقد و عروسی در سالن ها و هتلهای گران قیمت گفت: مراسم عقد در منزلها آرامش بخش است و محیط های این چنینی محیط انس خانوادگی است. وی گفتمان سازی است را راه حل موانع ازدواج دانست و گفت: تفاخرها، تکثرها، چشم هم چمشی ها و تجمل طلبی ها اجازه نمیدهد به روال عادی کارها پیش برود، خانواده ها باید به این موضوع توجه کنند و این گره را باز کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بالا رفتن سن ازدواج را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیامبر اکرم(ص) اصرار به ازدواج زود جوانان داشتند، دختران و پسران باید با میل و اختیار خود و بدور از زور دیگران به ازدواج اهتمام داشته باشند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ازدواج های دوران جوانی ازدواج زودرس نیست ادامه داد: برخلاف تصور برخی از افراد جامعه ازدواج های زود؛ پایدار، بسیار ماندگار و موفق است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به سختگیری در ازدواج و فکر به شغل و خانه و قیودی که بیش از اندازه از سوی جوانان مورد توجه است، گفت: تبدیل انگیزه به عمل در ازدواج بسیار مهم است، ما باید به این وعده مثل بقیه وعده های الهی اطمینان داشته باشیم که خداوند روزی رسان است. وی تاکید کرد: ازدواج آسان، به موقع باید با اجتناب از مسائل ظاهری صورت گیرد./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 28 تير 1399
  • ساعت 10
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh