امـروز : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 17 مرداد 1399
کد 21352

عید سعید غدیر خم «عیدالله‌الاکبر» است

امام جمعه تبریز گفت: در راستای حفظ سلامتی اهالی خطه آذربایجان، جشن و دیدار با شکوه عید غدیر که با سبقه ای 50 ساله در منزل والد گرامی اینجانب برگزار می شد؛ امسال برگزار نخواهد شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

الْحَمْدُلِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ

 

عید سعید غدیر خم «عیدالله‌الاکبر» است و دین مبین اسلام؛ عالی‌ترین مسئله در تشکیل جامعه و نظام اسلامی را در مسئله‌ی غدیر متجلی کرده است. عید غدیر سنت ملی ایرانیان است؛ چرا که ملت ما با عقیده ای راسخ به محتوای این سرنوشت رقم خورده تاریخ، هویت گرفته اند.

مسئله‌ی غدیر با مضمون والایی که دارد متعلق به همه‌ی مسلمانها است، چون به معنای حاکمیت عدل، فضیلت و حاکمیت ولایت‌اللَه است و حال اگر می خواهیم بصورت حقیقی از متمسکین به ولایت امیرالمؤمنین باشیم، باید خود و محیط زندگیمان را به عدل نزدیک کنیم تا با این عمل شباهت ما به امیرالمؤمنین و تمسک به ولایت آن امام همام بیشتر شود.

و امروز که جامعه بشری در تلاطم مبارزه با ویروسی منحسوس و بی رحم است؛ اجرای عدالت، عمل به دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا است، موضوعی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) بوده است.

معظم له در سخنرانی زنده تلویزیونی به مناسبت عید قربان بیان فرمودند  “همه سوگواران حسینی، هیأت و مداحان موظفند به هرچه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌کند، عمل کنند، زیرا موضوع بسیار مهم است”. با عمل به توصیه های ایشان، در راستای حفظ سلامتی اهالی خطه آذربایجان، جشن و دیدار با شکوه عید غدیر که با سبقه ای ۵۰ ساله در منزل والد گرامی اینجانب برگزار می شد؛ امسال برگزار نخواهد شد.

با آرزوی صحت و سلامتی به همه برادران عزیز و خواهران بزرگوار و دعا برای شفای عاجل همه هم میهنان مؤمن و انقلابی که در بیمارستان ها و منازل بستری هستند، امیدوارم با نصرت پروردگار منان از این آزمون الهی سربلند بیرون بیایم./


سید محمدعلی آل هاشم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز

  • نوشته شده
  • در جمعه 17 مرداد 1399
  • ساعت 14
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh