امـروز : سه شنبه 28 فروردين 1403
تاریخ : شنبه 15 شهريور 1399
کد 21505

مبارزه با فقر، از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مبارزه با فقر مقدمه عدالتخواهی و وظیفه همگانی است و رسیدگی به امور مستضعفان، معنویت، تکامل روحی و تعامل اخلاقی از اهداف عالی نظام اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز با بیان اینکه همه مردم و مسئولان نظام وظیفه دارند با ابعاد مختلف فقر در جامعه مقابله کنند تا بخشی از عدالت در کشور اجرا شود، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز وظیفه ای خطیری در این زمینه دارند و باید در قوانین مصوب، کمک به محرومین را سرلوحه قرار دهند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: مسئولان اجرایی نیز باید از ایجاد شکاف بین غنی و فقیر در جامعه جلوگیری کرده و در راستای تحقق عدالت گام بردارند.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با اشاره به مسائل روز دنیا و خاورمیانه و حوادث لبنان گفت: غالباً مبادلات سیاسی لبنان بر اساس سیاست جبهه مقاومت رقم می‌خورد و آمریکا و هم پیمانانش در حقیقت بازدارنده اصلی هستند، زیرا مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سفر قبل به خوبی این را دریافته و آن را به سران کاخ سفید نقل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به نامزدی مصطفی ادیب برای نخست‌وزیری و تشکیل کابینه در لبنان و مشکلات پیش روی او اشاره و اظهار کرد: همسر او فرانسوی است و خودش نیز رئیس جمعیت حقوق بین‌الملل و انجمن علوم سیاسی لبنان و عضو جمعیت فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فرانسه و انجمن عربی علوم سیاسی و جمعیت بین‌المللی قانون اساسی است. وی با بیان اینکه مطالبات احزاب لبنان برای شرکت در کابینه از نکات برجسته است که اهمیت کار را دو چندان کرده است، گفت: قطعاً زیاده‌خواهی فرانسوی‌ها مصطفی ادیب را با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: مصطفی ادیب نمی‌داند که آیا نخست وزیری اش برای یک دوران گذر چند ماهه است و یا کارش ادامه خواهد داشت و یا دوباره سعد حریری روی کار می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری ازخطبه ها با اشاره به بازگشایی مدارس در شرایط حساس کرونایی تصریح کرد: لازمه موفقیت دانش‌آموزان با توجه به وضعیت کرونایی همکاری و هماهنگی اولیای آنها با مدارس است چرا که باید تدابیری اندیشیده شود تا زحمات کادر آموزش هدر نرود و بتوانیم با همکاری اولیا و مربیان و معلمان شاهد موفقیت‌های دانش‌آموزان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: محرم امسال یک محرم بی‌نظیر بود و عزاداران امام حسین (علیه السلام) با رعایت شیوه نامه های بهداشتی همه ما را روسفید کردند. وی همچنین با گرامیداشت بیستم شهریور ۱۳۶۰ سالروز شهادت دومین شهید محراب افزود: نام شهید آیت الله سید اسدالله مدنی زنده است و اخلاص آن عالم پرهیزکار یاد و خاطره اش را در ذهن های مردم و تاریخ کشورمان ماندگار کرده است.

امام جمعه تبریز در ادامه خطبه ها به نتیجه بازی دیروز تراکتور و استقلال در جام حذفی اشاره کرد و این موفقیت ورزشی را به تیم تراکتور و مردم آذربایجان تبریک گفت./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 15 شهريور 1399
  • ساعت 11
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh